arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

جنازه بمبگذار بوستون در مکان نامعلوم دفن شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس شهر " ورسستر" در ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کرد که جسد " تیمورلنگ سارنایف" عامل اصلی بمبگذاری در مسابقات دو ماراتن شهر بوستون در منطقه ای در اطراف شهر ورسستر دفن شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پلیس ورسستر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جسد تیمورلنگ در مکانی نا معلوم در حومه شهر ورسستر دفن شده است.

پیشتر رسانه های آمریکا از اجازه ندادن قبرستان های ایالت ماساچوست برای دفن این مظنون اصلی بمبگذاری که در جریان عملیات دستگیری اش از سوی پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد، خبر داده بودند.

پلیس ورسستر در بیانیه خود اعلام کرده است که در پی فراخوان پلیس برای کمک به دفن این مظنون عملیات تروریستی یک فرد شجاع و دلسوز (که نامی از او به میان نیامده) به پلیس کمک کرده است تا جنازه تیمورلنگ در مکانی در نزدیکی شهر ورسستر دفن شود.

مادر این مظنون بمبگذاری پیشتر درخواست انتقال جسد فرزندش به داغستان را مطرح کرده بود ولی در نهایت خانواده سارنایف تصمیم گرفتند فرزند 26 ساله خود را در گورستانی در آمریکا دفن کنند.
با این حال مامور تدفین تیمورلنگ روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل اینکه گورستان های بوستون و شهرهای حومه اجازه دفن تیمورلنگ را نمی دهند، جسد این مظنون بمبگذاری روی دست او مانده است.

در بمبگذاری شهر بوستون سه تن کشته و بیش از 180 نفر زخمی شدند. هم اکنون " جوهر سارنایف" برادر 19 ساله تیمورلنگ به عنوان یکی از مظنونان اصلی بمبگذاری در زندان است.
نظرات بینندگان