arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

گمشده ریاست جمهوری من هستم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کاندیدای احتمالی انتخابات با بیان این که در صورت تأیید صلاحیت مشایی و هاشمی تکلیف بعضی جریان ها یکسره می شود، افزود: به مسئولین عرض می کنم گمشده ریاست جمهوری هستم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر ، علیرضا علی احمدی وزیر دولت نهم و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری ای که امروز یک شنبه برگزار شد ضمن تبریک ولادت امام محمد باقر و فرارسیدن ماه رجب گفت: من در حوزه مطالعاتی و اجرایی کارهای متعددی را تجربه کرده ام از نظر فکری جزو اصولگرایان شناخته می شوم ولی از جمله اصولگرایانی که در حال طراحی مسائل کلان الگوی ایران اسلامی هستند.

وی با بیان این که در حوزه اجرایی فعالیت مختلف داشتم گفت: من در آموزش و پرورش در دولت نهم وزیر بوده ام. رئیس دانشگاه پیام نور همچنین در زمینه فرهنگی علمی اقتصادی سیاسی فعالیت داشته ام.

کاندیدای احتمالی انتخابات به فعالیت های سیاسی خود اشاره کرد و گفت: باب جمهوری اسلامی که در ابتدا شکل گرفت در زمینه فعالیت های دانشجویی همکاری داشته ام، عضو موسس جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بوده ام و با بسیج و سایر تشکل های مردمی در عرصه های مختلف دانشگاهی و سیاسی همکاری کرده ام.

علی احمدی با بیان اینکه زبان مشترک حوزه و دانشگاه را می دانم افزود: تجارب متعدد من کمک می کند بتوانم ارتباط خوبی بین حوزه و دانشگاه برقرار کنم.

این کاندیدای احتمالی انتخابات در ادامه با اشاره به خاطره ای از دیدار خود با آیت الله هاشمی در سال 88 گفت: من زمانی که رئیس دانشگاه پیام نور بودم به آیت الله هاشمی دیدار داشتم، ایشان در آن دیدار اشاره کردند هر آنچه که قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب از دانشگاه انتظار داشتیم شما توانستید آن را در دانشگاه پیام نور پیاده کنید.

وی به حضور خود در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه فکری هم از نظر آموزشی و هم از نظر عملی است و من توفیق داشتم بدهی های 17 ساله آموزش و پرورش را در مدت 21 ماه حضورم در این وزارت خانه سامان و کاهش بخشم. البته این یکی از 110 فعالیتم در آموزش و پرورش بود.

علی احمدی با بیان این که بعد از دولت نهم در بخش غیر دولتی نفت مشغول شدم گفت: بعد از اینکه از دولت نهم جدا شدم یک مجموعه بزرگ سرمایه گذاری را تحویل گرفتم هرچند در زندگی شخصی کاسب نبودم ولی در این حوزه ی مسئولیت توانستم بسیاری از اهداف اقتصادی آن را محقق کنم.

کاندیدای احتمالی انتخابات با بیان این که جزء معدود افرادی هستم که می توانم فاصله ی فکر تا برنامه را اجرا و سازمان دهی کنم افزود: توانایی دارم تا بهترین آرمان ها را از فرش به عرش بیاورم. در ضمن سعی کردم که در همه  زمینه ها خدمتی به کشورم انجام داده باشم. لذا به مسئولان و مقام معظم رهبری عرض می کنم آن گمشده ای که به دنبالش در ریاست جمهوری هستید من هستم.

علی احمدی در ادامه نشست در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که از دولت احمدی نژاد جدا شدید درحالی که شما یکی از نزدیک ترین افراد به وی بودید گفت: بنده جزء معدود افرادی هستم که بیش از سی سال سابقه دوستی با آقای احمدی نژاد دارم و در دولت نهم برنامه  دولت رجا را برای اداره کشور تنظیم کردم. من آمر به معروف و ناهی از منکر بودم و جلوی تصمیمات غلط دولت را حتی در دولت نهم می گرفتم.

وی ادامه داد: موقعی که دولت دهم شکل می گرفت افرادی را اسم بردم و گفتم این افراد نباید در دولت دهم حضور داشته باشند با اینکه دوستی دیرینه ای داشتم ولی لحنم کمی تند بود. آقای احمدی نژاد بعد از ذکر نمازش گفت: از این به بعد شما در دولت نخواهید بود.

وزیر دولت دولت نهم در پاسخ به سوال همان خبرنگار مبنی بر اینکه منظور شما کدام افراد بود گفت: همان هایی که الان گزینه انتخاباتی هستند ولی در مدیریت بنده با این افراد صحبت کردم تذکر دادم و جلوی افزون طلبی خیلی ها را گرفتم.

کاندیدای احتمالی انتخابات در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره حضور آیت الله هاشمی در انتخابات چیست گفت: هر شهروندی در چارچوب قانون می تواند بیاید و کاندیدای ریاست جمهوری شود. چه آقای مشایی و چه آقایی هاشمی رفسنجانی. اینکه حضور این قبیل افراد چه تأثیری دارد به نظر من به فضای انتخاباتی دور یازدهم کمک می کند برای حضور حداکثر لیکن به شرطی که توطئه ای در پس حضور برخی افراد که به شکل غیر عادی در عرصه حضور دارند وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در صورتی که قرار باشد انتخابات را تا آخر طی نکنید به نفع چه کسی است کنار خواهید رفت گفت: بنده بر حسب وظیفه ای که احساس کردم در صحنه حاضر شدم  فارغ از اینکه ملت چه کسی را به عنوان گزینه ی اصلح انتخاب کنند ولی در مورد اینکه چه کسی تا آخر خواهد ماند و چه کسانی نخواهند ماند منتظر تأیید صلاحیت خواهم بود و در صورتی که انقلاب اسلامی در گفتمان انقلاب نیاز به حضور بنده داشته باشد مسیر انتخابات را تا آخر طی خواهم کرد.

وی ادامه داد: ولی اگر شرایط اقتضاء کند در صورتی که قرار باشد تا آخر ادامه ندهم با باقی اصولگرایان همکاری خواهم داشت.

علی احمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید نظر شما درباره حضور همزمان رئیس جمهور و مشایی در ستاد انتخابات کشور گفت: خارج از عرف رفتار یک شخصیت و منصب ریاست جمهوری اتفاق افتاد. بنده اگر دلم می خواست گزینه ای رأی بیاورد هیچ کدام این کار ها را نمی کردم.

وی ادامه داد : اگر شورای نگهبان صلاح بداند که آقای مشایی و هاشمی را تأیید صلاحیت کند مردم تکلیف بعضی از جریان ها را یکسره می کنند.

وزیر دولت نهم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا زمانی که شما وزیر بودید آقای احمدی نژاد به مرخصی رفته است یا نه گفت: من اطلاعی ندارم زیرا من مسئول اداری نبودم.

علی احمدی در ادامه نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین برنامه  شما در دولت احتمالی یازدهم چیست گفت: ما ابتدا چالش های فراوان در کشور را احصا کردیم و از نیازهای اقشار مختلف مردم لیستی سرانگشتی تهیه کرده ایم و به دنبال آن برنامه های تحقق ایران 1404 را طراحی کرده ایم.

وی ادامه داد برای وزارت فناوری ورزش و جوانان رفاه و تعاون و کار و امور اجتماعی برنامه های مدونی را در نظر داریم و آن استفاده از جوانان در مدیریت این وزارت خانه هاست همچنین بزرگترها نیز می توانند در اتاق فکر مشاوره بهتری بدهند.

کاندیدای احتمالی انتخابات در مورد برنامه های اقتصادی مورد نظر نیز گفت: باید برنامه اقتصادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی با همکاری اقتصاددان هایی که این رویکر را قبول دارند تدوین شود. در ضمن در عرصه فرهنگی سیاسی اجتماعی برنامه های کاملی داریم که پاسخ گوی چالش ها و نیازهاست.

علی احمدی در پایان نشست در پاسخ به سوالی درباره سیاست خارجی خود گفت: به هر حال نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مواضع خود را اعلام کرده و در سیاست خارجی به جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری وفادار هستیم و اولویت در معادلات جهانی با کشور های منطقه اسلامی پیشتاز خوهد بود.
نظرات بینندگان