arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۲۵۶
تعداد نظرات: ۲۲۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

آقای زیباکلام! کوتاه بیایید!

مصطفی فقیهی: مضحک نیست فردی که خود از شالوده ها و استوانه های انقلاب است، ضد انقلاب نامیده شود؟ آیا جناب زیباکلام نمی دانند در چنین روزهایی، تندروها در به در دنبال چنین بهانه هایی هستند تا به ترور شخصیت هاشمی بپردازند و به اهداف خود برسند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروههای سیاسی و عناصر خرد و کلان آنها، در ماههای اخیر، همگی در صدد پیش بینی انتخابات آتی هستند و در این میانه، برای رسیدن به مقصود خود، گاه از مسیر حق و حقیقت فاصله می گیرند. جناب آقای دکتر زیباکلام یکی از آن سخنوران است که طی ماههای اخیر، با ارائه پاره ای نظرات و پیش بینی ها ، در برخی موارد مرتکب خطایی فاحش شده که بررسی اجمالی آن، نشاندهنده ی محتوایی متفاوت و گاه متناقض است.

در این مورد، ذکر دو نکته ضروری به نظر می رسد:

یکم. جناب آقای زیباکلام طی چند ماه اخیر، مکرر تاکید ورزیده اند که که "مشایی امید اول رای است" "او فقط نمی تواند از خاتمی عبور کند" و ....

ایشان با دادن آدرسهای غلط، بزرگ نمایاندن جریان دولت و ارائه تحلیل غیرمستدل در مورد پیروزی مشایی، که مشخص نیست براساس کدامین تحقیق، پژوهش یا نظرسنجی انتخاباتی به دست آمده، باعث بروز "توهمات" و  و برداشتهای غلط در جبهه حامیان دولت شده است، به طوریکه این جماعت با استناد به سخنان آقای زیباکلام (به عنوان یک تحلیلگر سرشناس) اعتقاد دارند که حتی مخالفان دولت نیز، به چنین "امر مبارکی"، اشراف و اذعان دارند!  نگارنده با شناختی که از جریان خودشیفته ی دولتی دارد، تردید ندارد که همین تک تحلیل، برای این جماعت فوق متوهم کفایت می کرد تا مرد جنجالی و مرموز خود را به میدان رقابت بفرستند....جناب زیباکلام، متاسفانه بر این توهم جبهه احمدی نژاد دامن زده و ناخواسته برای قوام و ثبات این جریان خودسر و مشکوک، کوشیده اند، بی آنکه در مورد پایه های این تحلیل عجیب و غریب، توضیحی ارائه دهند!

دوم: آقای زیباکلام روز گذشته، طی مناظره ای که از نظر برخی «گل به خودی» محسوب می شود، چنین ابراز داشتد که « «هاشمی به سرمایه‌داری غربی اعتقاد دارد و حمایت از سوریه را خطا می‌داند»

در شرایطی که برخی جریان ها، هاشمی را متهم به "تقابل" و "تفاوت دیدگاه" با نظام می کنند، به واقع جناب زیباکلام نمی دانند چنین نظر منسوب به آقای هاشمی - جدا از اینکه سخن ایشان نیست - بیشتر واکنشهای افراطی درباره هاشمی را مجال بروز میدهد؟ این روزها افراطیون ناشسته روی و تندخوی، تلاش می کنند هاشمی را زاویه دار با رهبری ، نظام و آرمان های انقلاب معرفی کنند و او را ابلهانه به جبهه ضدانقلاب پیوند زنند،  مضحک نیست فردی که خود از شالوده ها و استوانه های انقلاب است، ضد انقلاب نامیده شود؟ آیا جناب زیباکلام نمی دانند این روزها، تندروها در به درِ کشف چنین بهانه هایی هستند تا به ترور شخصیت هاشمی پرداخته و به اهداف خود برسند؟

بی شک چنین اظهارات غلط اندازی، فرصتی گسترده نصیب دو جبهه تندرو و نامعتدل می کند تا خواست خود را از این معرکه، شکار کنند. گروهی به بهانه ی حفظ قدرت و کسب فیض از مواهب آن و دستهای با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی با طرح ادعای "نزاع در مدیریت کلان کشور" ، خواستند تا اهداف سخیف خود را در این میان تحقق بخشند. پس چگونه است که آقای زیباکلام همچنان بر این رویه اصرار ورزیده و بر این طبل حلبی می کوبند؟ چرا ایشان با توجه به شناختتش از هاشمی، به جای آنکه ادعای بی ربط منتسب به هاشمی («با اسرائیل سر جنگ نداریم») را تصحیح کند، دائم در تلاش است او را زیر بیرق افراطیون بیاورد؟

نگارنده معتقد است هاشمی، شخصیتی فراجناحی دارد و به یک معنا، اصولگرایی است که اصول را (به جز آرمان ها و ارزش های انقلاب) در اصلاح تدریجی ، گام به گام و واقعی می داند. تلاش برای مرزبندی هاشمی با نظام، بازی گروه های منتهی الیه هر دو جناح است که با قراردادن هاشمی در این شرابط، ماراتن دروغین نزاع بین او و نظام را طراحی کرده تا به اهداف غیرملی و غیردینی خود برسند!



جالب تر آنکه، ذکر چنین ادعایی از زبان آیت الله هاشمی به نقل از آقای دکتر زیباکلام، آنهم در شرایطی که خود گفته اند «4 سال است ایشان را ندیده اند»، تردیدها را افزایش می دهد.آقای زیباکلام توضیح بدهند، در شرایطی که درگیری های سوریه به تازگی وارد دو سال شده و ایشان نیز 4 سال است آقای هاشمی را ندیده اند، پس چگونه از نظر ایشان - آنهم در موردی که 4 سال پیش اساساً وجود نداشته - با خبرند؟ اساساً، چه دلیلی دارد که آقای زیباکلام از زبان آیت الله سخن بگوید؟ مگر هاشمی در این روزهای حساس و در مورد مسائل حساس تر، نیازی به سخنگو دارد؟

استحضاراً اینکه نگارنده نه 4 سال پیش که 4 ماه پیش، در یکی از دیدارهای خود با آیت الله هاشمی، نظر ایشان را در مورد ماجرای سوریه پرسیده که پاسخ این کاندیدای ریاست جمهوری، آنچیزی نیست که جناب زیباکلام اشاره کرده اند.

با این اوصاف، خوب است از یک سو، جناب آقای زیباکلام (که شخصیتی بااخلاق، با سابقه ، موثر و دوست داشتنی در عالم سیاست است) باتوجه به آنکه -درست یا نادرست - نزدیک به آقای هاشمی تعریف می شود، از این پس، بیشتر مراقب گفتار خود باشد"، البته ایشان مثل هر انسان دیگری حق بیان نظرات خود را دارند، اما طبعاً نباید این نظرات را به دیگر افراد منسوب کرد و آنسوتر هم بهتر است، جریان های مشکوک و وحشت زده، به دنبال بهانه ای دیگر و مناسب تر برای تخریب چهره ی هاشمی باشند! از این نمد، کلاهی نصیبشان نمی شود...هاشمی یک اصولگرای اصلاح طلب بوده و از این پس نیز، بر همین سلوک خواهد بود.

* مصطفی فقیهی
     مدیرمسئول

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۱
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2527
842
امام خمینی(ره): ملاک حال امروز افراد است.
پاسخ ها
عباس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بله و ما هم به‌دلیل همین ملاک است که عاشق آقای هاشمی و خاتمی هستیم.
مجید اردبیلی
| - |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آقای فقیهی حرف دل مرا زدی
خیلی دقیق و ظریف بود

هم تشر زدی هم رعایت ادب را کردی
یک آزاده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
پوریا جان...سلام
از اسم شما معلومه که هرگز امام عزیز را ندیده ای.
این فرمایش امام پس از پیروزی انقلاب مربوط به کسانی است که قبل از انقلاب اشتباهاتی داشته اند اما بعد از انقلاب در خدمت اهداف انقلاب برآمده اند .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
شما هم کشتید خودتون با این جمله امام. هر جور دوست دارید تعبیر میکنید . بسه دیگه .....
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
عده ای برای اینکه کارنامه درخشان برخی افراد در پیش و پس از انقلاب را زیر سؤال ببرند، به این سخن معروف حضرت امام (قدس سرّه) که فرموده‌اند: «میزان حال فعلی افراد است» متمسّک شدند و آن را بهانه و دست آویز قرار دادند، در حالی که با یک بررسی اجمالی، می‌بینیم در مجموعه 21 جلدی «صحیفه امام»، تنها در سه مورد چنین تعبیری به کار رفته است و هر سه مورد، در وضعیت زمانی و مکانی خاصی بیان شده و در باره افرادی است که در گذشته کارنامه بد و منفی داشته و بعد‌ها با انقلاب همراه شدند و یا خودشان را حامی و همراه انقلاب نمایاندند.

1. («میزان، حال فعلى اشخاص است» با غمض عین از بعض لغزشهایى که در رژیم سابق داشته‏اند...) (صحیفه امام، ج‏17، ص139)

2.(«میزان درگزینش، حال فعلى افراد است»، مگر آنکه از گروهکها و مفسدین باشند...) (صحیفه امام، ج‏17، ص220)

3.(من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسى و اسلام نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‏ام، که بعد فهمیدم از دغلبازى آنان اغفال شده‏ام. آن تمجیدها در حالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى‏نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و «میزان در هرکس حال فعلى او است»...) (صحیفه امام، ج‏17، ص452)
عباس محمدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
لطفا از فرمایشات امام(ره) استفاده ابزاری نکنید.
مقصود خمینی کبیر از بیان این جمله معروف افزایش دایره دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است اما مدعیان امروز این جمله تنگ نظران تمامیت خواهی هستند که قصد دارند تا با این قبیل بهانه ها انقلاب مردم ایران را به نفع خود مصادره کنند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
کاملا صحیح! ولی تشخیص حال امروز افراد با کیست؟ !!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خوبه هر جا به نفعتونه به سخنان امام(ره) رجوع ميکنيد و يادشون ميکنيد يه يادي هم از فرامين هشت ماده اي امام بکنيد بد نيست.
استهبان
|
SWITZERLAND
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
396
864
جالب تر آنکه، ذکر چنین ادعایی از زبان آیت الله هاشمی به نقل از آقای دکتر زیباکلام، آنهم در شرایطی که خود گفته اند «4 سال است ایشان را ندیده اند»، تردیدها را افزایش می دهد.آقای زیباکلام توضیح بدهند، در شرایطی که درگیری های سوریه به تازگی وارد دو سال شده و ایشان نیز 4 سال است آقای هاشمی را ندیده اند، پس چگونه از نظر ایشان با خبرند؟ اساساً، چه دلیلی دارد که آقای زیباکلام از زبان آیت الله سخن بگوید؟ مگر هاشمی در این روزهای حساس و در مورد مسائل حساس تر، نیازی به سخنگو دارد؟
پاسخ ها
همشهری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اگر قرار است کسی مطلبی بنویسد باید اول پیش آقای مصطفی فقیهی دوره‌ی نویسندگی بگذراند.
تحلیل‌هایی که اخیرا در روزنامه‌های دانشجویی خوانده‌ام، بیشتر به انشای بچه‌ها می‌ماند که در حال بر شمردن بهانه ها و خزعبلاتی است که به جای تایید کاندیدای مورد نظر خود به تخریب کودکانه‌ی کاندیدای مورد نظر مردم (حداقل اکثر دانشجو‌یانی که می‌شناسم و اکثر مردمی که با آن‌ها ارتباط دارم) می‌پردازند.
عماد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اگر آقای زیباکلام دروغ میگن یا تحلیلهای اشتباهی انجام میدن خب چرا آقای هاشمی این مطالب رو تکذیب نمیکنن؟ خصوصا بحث ما با اسرائیل جنگ نداریم یا اقتصاد لیبرالی و ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
تنها راه پیروزی هاشمی اینه که موضع شفاف داشته باشه و از حالت میانه رویی خارج بشه چون اکثر مردم تردید دارن برای رای دادن چرا که آفای هاشمی رو اصلاح طلب نمیدونن و آقای هاشمی تو سخنرانیاش تا انتخابات باید علنن اعلام اصلاح طلبی کنن وگرنه شکست ایشون حتمی خواهد بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
235
437
فقیهی جان داداش خدایی این کاره نیستی. تو هم که کاره زیباکلام روتکمیل کردی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
کاملا با این نظر موافقم
آقای فقیهی واقعا با این بادداشت ها شرایط رو بدتر می کنید
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
508
601
در تایید این مقاله ، واقعا سایر تحلیل های ایشان نیز تعمق برانگیز است ...همچنین مکرر می گویند " ...آقای خاتمی اگر قدری شهامت احمدی نژاد را داشت ....." این چه جمله و تحلیلی است که حتی دشمنان نیز آن را نمی گویند....خاتمی کجا و بقیه کجا ؟؟؟؟ آقای زیباکلام به نظر می رسد ساکت باشید بهتر است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
332
104
هم شما خوبيد و هم آقاي زيبا كلام
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بله منم خوبم تو هم خوبی آمریکا و روسیه غرب ، شرق هم خوبن اصلا بد نداریم اصلا بد چیه؟
؟آشنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آخر نفهمیدیم زیبا کلام کدوم طرفی؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
131
252
جناب آقاي زيبا کلام گاهي مي خواهد در اظهاراتش نظر جديد داشته باشد و حرف تازه اي بزند، و عواقب برخي تحليل هايش فکر نمي کند. و بهانه هاي درشتي را تقديم کساني مي کند که با ذره بين به دنبال بهانه هستند. ايشان بايد بداند که بدخواهان هاشمي در تخريب ايشان سالها تمرين کرده و مهارت زيادي دارند.
سیامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
135
370
با نوشته فوق موافقم.متاسفانه برداشت های کتابی و خط کشی شده آقای دکتر زیباکلام عزیز وتاکید شدید بر آنها می تواند به بهبود شرایط لطمه بزند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
142
178
مقاله خوبي بود. من معمولا تحليل هاي آقاي زيبا كلام را دنبال مي كردم ولي چند وقتي است كه متوجه تناقض گويي هاي آشكار ايشان شده ام. بنابراين در چنين روز هايي مسلم است كه شنونده بايد عاقل باشد..............
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
107
213
شمام زیاد خودشو ناراحت نشو
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
مرسی نمکدون
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
16
179
خدا خیرتان بدهد واقعا که آقایان دنبال بهانه هستند پس نباید اینگونه حرف زد
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
208
192
ممنون جناب فقیهی، در مقابل اظهارات ضد و نقیض این روزهای زیباکلام، این مقاله پاسخ مناسب و بجایی بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
160
121
زیباکلام اگرچه تحلیلگر ضعیفی است اما تحلیل خودش را گفته و آن هم محترم باید باشد. اگر دار ودسته دکتر که باید عنقریب خداحافظی کنند با تحلیل زیباکلام به صحنه آمدند نوعی هوشمندی در این صحبت زیباکلام باید جستجو کرد. اما متن شما در مورد هاشمی از بدیهیات است نیازی به توضیح شما نبوده که سراسیمه شدید. اگر قرار است هاشمی خودش را با یک مشت کوته فکر و کم شعور که 8 سال مملکت را بر فنا دادند از اقتصاد بگیر تا فرهنگ تا مذهب میزان کند شما اشتباه می کنید.
ناشناس
|
CANADA
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
461
304
التماس می کنید که هاشمی نقد نشه!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
التماس میکنیم که هاشمی نقد بشه
اما صحبت ناروا به ایشان داده نشه
همین
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دقیقا". لابد منافع آقای فقیهی به خطر می افته که نگران آقای هاشمی هست.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
115
189
بسیار عالی بود... باید از همه ی فرهیختگان و صاحب نظران انتظار داشت تا در شرایط پیچیده ی امروز بسیار مراقب گفتارشان باشند تا در آینده به واسطه ی گفتار اونها بقیه ضرر نکنند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
11
174
در تحلیل ها باید سیاست داشت.
بزرگنمایی مشایی توسط آقای زیبا کلام قطعا از رای اصولگرایان خواهد کاست و این به نفع اصلاح طلبان است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اگر نبود هاشمي آنوقت مي ديديد که مشائي يکي از چهره هاي اصلي بود به دو دليل اول اينکه عده زيادي از مردم مخالف اصولگرايان هستند که مشائي خوب ميتواند از عهده اين جماعت برايد وبهترين گزينه بود و دوم هاشمي با فدا کردن خود اصولگرايان را از مرگ حتمي نجات ميدهد و هيچ نفعي بر اصلاح طلبان ندارد و اينهم تحليل من روستائي ميباشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
21
382
زیبا کلام کلا مشکوکه. هر کس دیگری اینقدر راحت و در دولتهای مختلف هر چی میخواد میگه معلوم نیست به کجا وصله. خداییش بعضی حرفهاش مشکوکه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
موافقم با شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
61
259
چراآقای مشایی رو این قدر بزرگ می کنید ؟
بهداد
|
UNITED STATES
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
25
198
آقا حقيقتا اين آدم يه مقداري مشكوك به نظر مياد . نمي خوام برم رو نظريه توطئه و اينها نه بلكه ميگم الآن كه در زمانه اي غبار آلود هستيم همه دشمنان ايران و انقلاب شمشير از رو براي هاشمي و اصلاح طلبان بسته اند نبايد تحليلي از نوع زيبا كلام داد. اشتباه نشه بيان عقايد آزاده اما خوب تو انتخابات كه فصل مهميه طرفداران نامزدها بايد با درايت حرف بزنند . اونم
فردي مثل زيبا كلام . تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
عاشق
|
GREECE
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
190
167
با سلام خدمت نویسنده
لطف کنید اینقدر مبهم صحبت نکنید!!! میشه بفرمایید نظر به اطلاح آیت الله شما نسبت به سوریه چیه؟؟؟
پاسخ ها
مهر اندیشه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
چرا منفی دادین؟ درست میگه دقیقا. اون اوایل که روزنامه های تندرو به شدت از سوریه و رژیم بشار اسد دفاع میکردن، دقیقا دلیل علاقمند شدن شخص بنده به سایت خبری اتخاب دیدگاههای معتدلانه و منطقی در خصوص این جنایتها بود. بنظر من سایت انتخاب و سردبیر محترم، خودشون هم نسبت به مواضع قبلیشون الان جهتشون مشخص نیست. با تشکر از انتقادپذیری و درج نظریه این جانب.
مدیر پایگاه دوست عزیز، در این متن نیز اشاره ای به لزوم حمایت از جنایات در سوریه (در هر دو طیف) نشده است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
منافع ملي
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
120
10
2020202020202020
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
146
170
جناب آقاي فقيهي آقاي زيبا كلام حقيقت را گفتند و لازم نيست جنابعالي كتمان كنيد هاشمي هاشمي قديم نيست هاشمي عوض شده نه تنها با ....... روز انتخابات همه چيز معلوم مي شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
152
46
اتفاقا من هم معتقدم بخش عمده ای از تحلیلهای عوامانه که مشایی را به عنوان یک رقیب جدی اصلاحطلبان قلمداد میکنند .ناشی از صحبتهای مکرر آقای زیبا کلام در محافل مختلف در این خصوص است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
39
105
لاپوشانی مواضع معتدل!!!!!!!!!!!!!!که پوششی بر روحیه سازشکار اشرافی منش میباشد ونمونه زنده ابوموسی اشعری در زمان ماست با این ماست مالی ها ی شما امکان ندارد دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
شما لطفا سکوت اختیار کنید
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
97
53
كاملا با استدلالهاي مطرح شده موافقم. مشايي اصلا عددي نيست و فقط يه عده آدم بي بصيرت و فاقد درك سياسي مثل زيباكلام دارن مشايي رو توي گود ميارن.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
54
28
اگر این صبحت ها رو کرده باشه
واقعا براش متاسفم
ناشناس
|
INDIA
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
27
198
چه شده که "از همان لحظه ی ورود هاشمی سیل عظیم تخریب ها از همه طرف شروع شده" است؟
این هاشمی کیست مگر؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دو گروه هيچوقت با هاشمي خوب نبوده و نيست يکي منافقين و ديگري متحجرين اين دو گروه هميشه ايشان را کوبيده اند و تا سقوط ايشان هم کوتاه نخواهند آمد اين مردم ايران هستند که بايد در انتخاب خود دقت نمايند و کشور را در اين برهه حساس تحويل کوتاه فکراني ندهند که بعد از 8سال دوباره افسوس بخورند که چکار کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
389
221
به نظرم زیبا کلام بخشی از واقعیت را گفته . چرا می خواهید چهره هاشمی را تغییر دهید . هاشمی همان است که 25 میلیون از مردم حاضر نشدند به خاطرش به موسوی رای دهند . ضمنا یک قلم فتنه 88 برای معرفی هاشمی کافی است . ما اگر زیر بار مشکلات هم له شویم به او رای نخواهیم داد چونکه اینها رای ما و به نوعی وجود خود ما را نفی کردند . ضمنا مشکلات امروز ما نیز به خاطر تحریم هایی است که به منظور کمک به جنبش سبز صورت پذیرفت و ما یادمان نرفته .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
چرا اینقدر ما ما میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟از طرف خودت صحبت کن و یه نگاه به منفی هات بیانداز و دیگه ما ما نکن! آفرین
دشمن ویرانی و اصولگرایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
ما اگر زیر بار مشکلات هم له شویم به او رای نخواهیم داد!!!!!!!!!!!!
عزیزم واسه یک نفر جمع نمی بندن
ما نه فقط تو
لطفا احمدی نژادی و اصولگرایی (از طرف مردم) صحبت نکن(همیشه نظر خودشون رو به اسم مردم و ملت شرییییییییییییف ایران ابراز می کنند)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
236
153
آقای فقیهی با تمام احترامی که برای شما و همفکرانتان قایلم اما میزان حال افراد است. فلانی ستون انقلاب فلانی پایه انقلاب فلانی خیمه و فونداسیون انقلاب اما اگر از راه راست و اصیل ولایت خارج شودفلانی از ریگ کف خیابان هم کمتر است.همه میدانیم فتنه وجود داشت و کسی هم که سنگشو به سینه میزنید از مردودین فتنه است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
«راه راست و اصیل ولایت» و «آرمان‌های انقلاب»
پیام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
69
77
شیر مادر حلالت آقای فقیهی
حرف 99.9 دهم درصد مردمو میزنی همیشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
فعلا که نه بیستم مخالف نظر شما هستن
كسرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
22
32
مدير جون خون خودتو كثيف نكن زيبا كلام هر روز كه از خواب پا ميشه نظريه جديد ارائه ميده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
19
32
همچین زیبا کلام هم نیست..
آبدارچي سياسي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
34
125
شما هم از كاسه ليسي كوتاه بياييد
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
37
25
با سلام و تشکر از تذکرات به جای شما! بی شک در موقعیت بحرانی فعلی کشور که مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی از درون عامل تحدید وحدت ملی و یکپارچگی کشور و مشکلات سیاسی بین امللی نیز از بیرون ایران را تحدید می کند لازم است همگی خودخواهی ها و خورده حساب های شخصی خود را کنار بگذاریم و با سعه ی صدر و بزرگ منشی و تساهل و تسامح کمک کنیم تا انتقال قدرت از دولت دهم به دولت یازدهم انجام شود. حفظ وحدت ملی امروز از هر چیزی مهم تر است چون تمامیت کشور در خطر است. بیایید برای اثبات توانایی گل زدنمان به خودمان گل نزنیم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
11
178
این آقای زیبا کلام هیچ وقت موضعش روشن نبوده و نخواهد بود.یکی به نعل میزنه.یکی به میخ.اصلا خودش هم نمیداند چی میگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
18
اين هم برداشت آقاي فقيهي از ديدگاه آقاي هاشمي است لزوما" نه آنچه زيبا كلام گفته حرف دقيقي است نه آنچه فقيهي ميگويد اينها گمانه زني است و براي تنور انتخابات هيزم است.
خواننده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
32
19
حمایت های انسان های نادان این وضعیت را برای آقای هاشمی درست کرده.
من جای ایشان بودم از تمام حامیانم اعلام برائت می کردم.
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
8
84
امام خميني (ره) در سن 76 سالگي رهبري نظام را بر عهده گرفتند و تا سن 87 سالگي ادامه داشت . پير جماران در اين سن بهترين دستاوردها را براي انقلاب و مغابله با زياده خواهي دنياي استكبار به ارمغان آوردند روحشان شاد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
رهبر با رییس جمهور فرق داره برادر من.رییس جمهور کارش اجرایی هست.
lمهران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
برادر عزیزم منظورتون مقابله است انشالله ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
66
59
موافقم با شما ... هاشمی قبلا به این نوع دوستان ناآگاه ... اشاره کرده بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
42
130
تو چه میدانی سیاست چیست اقای فقیهی شک نکن پشت کلمه کلمه حرف اقای زیبا کلام حرفهاییست اندکی صبر سحر نزدیک است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
ما الان به ظلمات رسیدیم معلوم نیس کی بیام بیرون آنهایی که سنگشان را به سینه میزنی مسئول این وضعیت هستند بجز هاشمی گزینه دیگری نداریم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
19
12
ایشون خیلی دلش میخواد مطرح باشه و فعلا سوار بر اسب انتخابات شده. متاسفانه از این تحلیل های غلط زیاد داشته و صبوری آقای هاشمی هم باعث شده که همچنان ادامه بده. لازمه که افرادی محترمانه بهشون تذکر بدن که خیالات خودشان را به عنوان نظرات دیگران مطرح نکنند.
اقبال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
4
به نظر می آید فراهم نیاوردن ملاقات های رسانه ای مسؤولین سوری با آية الله هاشمی در یکی دوسال گذشته، شگردی در القای این اندیشه است که اية الله هاشمی در موضوع سوریه همراه سیاست های کلان جمهوری اسلامی نیست و با مقام معظم رهبری زاویه دارد.و جناب زیبا کلام هم چنین بیندیشد مگر آنکه وی مستنداتی داشته باشد إلاّ هذا که البيّة للمدّعی
بـابـایــــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
111
59
مردم هاشمی راتقریبا خوب میشناسند،
اوراسیاستمداری به روز وواقع بین میشناسند....
واما دولتیون،اینهادل رادرگروی گروهی که چشم به یارانه دوخته اندنهاده اندوشایدخیلی به سوریه وسیاست های راهبردی نظام علاقه ای ندارندوبرایشان مهم نیست . . .
اصغری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
43
یکی این غضنفرو بگیره!!!! اقای زیبا کلام ! عزیز برادر،زیاد حرف زدن خوب نیست برات عزیزم!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
32
آقا مصطفی فقیهی! خوشمان آمد ...

تا روز انتخابات هر حرف اضافه رو شنیدی که با منطق چور در نمی آد بیا همین جا محکوم کن .......ما پشتتیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
23
دقیقا. منم وقنی حرف های دیروز آقای زیبا کلام رو دیدم خیلی ناراحت شدم. دادن این نسبت ها به جناب آیت الله نشون میده که آقای زیبا کلام اصلا آیت الله رو نمیشناسن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
12
احسنت
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
70
21
اقای فقیهی من یکبار دیگه هم این سوال رو پرسیده بودم و گفته بودم که یک تناقض وجود داره و اون هم اینه که رفتار و صحبت های همسر و دو فرزند اقای هاشمی و رفت و آمد فرزندانشون به لندن ( نه اینکه لندن رفتن جرم باشه ) بسیار جای سوال داره و همین هست که برای بنده و خیلی ها یک سوال بسیار بزرگ درست شده که متاسفانه جوابم رو ندادید اگر امکانش هست درمورد این ابهام توضیحاتی بدین که روشنگری بشه تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
لایککککک
محمد رضا بیگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
10
با سلام با توجه به اصرار قبلی اقای زیبا کلام برای ورود جناب آقای هاشمی به حصنه انتخابات متاسفانه رویکرد جدید آقای زیبا کلام موجب ایجاد تردید در نیت ایشان شده است امیدوارم با توضیحات خود از بی اعتبار شدن خود ممانعت نمایند نمایند
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
11
57
کاش عقلا و نخبگان روشن نمایی کنند و برای مردم بگویند راه درست کدام است
نمیدانم جناب هاشمی چه ضرر و زیانی به آنها رسانده که اینگونه موضع گیری می کنند؟
مردم در شرایط فعلی نیاز به تدبر و برنامه ریزی ایشان دارند
خسته شدیم زیر بار اینهمه سیاست زدگی و گرانی و سردی و بی اعتمادی
پاسخ ها
همشهری
| UNITED KINGDOM |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
داداش گلم!
یه نگاهی به عملکرد هاشمی در دوران 8 سال ریاست جمهوریش گویای خیلی از مطالب است.تورم یک قلم است.و امان از فرزندان عزیزش که چگونه ذخائر مملکت را مورد عنایت قرار دادند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
134
47
آقای فقیهی 2 سوال
1. به نظرت خیلی خوشگلی که عکست رو میگذاری؟
2. ماهیانه از حضرت ایت ا.. چقدر میگیری؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
38
انتخاب جان . این که نمی شه هر وقت یک نفر مطابق با ذهن شما حرف زد مشکلی نباشه ولی اگر برخلافش حرف زد مودبانه بگید دهنت رو ببند. این دقیقا همون اخلاقیه که جناح مقابلتون داره و همه و از جمله خودتون رو بیچاره کرده
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
18
5
من برای چنین فردی که خود را متخصص علوم سیاسی می داند بسیار متاسفم ضرر این ملت بخاطر اظهارات ناصواب برخی افراد مشکوک صورت گرفته است
طاهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
11
64
احسنت اقای فقیهی
گاهی اقای زیبا کلام فکر میکنه داره از جناب هاشمی عزیز دفاع میکنه در حالیکه عقاید خودش رو و ایده ال هایی که خودش میخواد رو به ایشون منتسب میکنه
جناب زیباکلام
خواهشا شما لازم نیست هاشمی را تحلیل کنی برو این دتم بر مرغ دگر نه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
5
خودزنی کردید..
کامیار
|
AFGHANISTAN
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
10
9
احسنت جناب فقیهی که کلامت واقعا" ظریف و دقیق هست.
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
10
8
احسنت جناب اقای فقیهی
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
61
یه چندوقتیه که زیبا کلامم آره !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
7
بسیار موافقم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
10
يكم آنكه گمانه زني هاي زيباكلام در خصوص مشايي،‌نمي تواند از سر بي تدبيري باشد، سخن گفتن از كسي كه تأييد صلاحيت آن در پرده ابهام است مي تواند منجر به اتفاقاتي در جهت معكوس شود، به عبارتي هوشياري دستگاه هاي نظارتي را افزايش دهد.
دوم آنكه همه مي فهمند زيباكلام هاشمي نيست، حتي اگر به هاشمي نزديك باشد، بنابراين آنچه زيباكلام به عنوان تحليل گر بيان مي كند، لزوما منطبق با افراد و اشخاص و نيست.
سوم آنكه مبرهن است، بسياري از خواست هاي سياستمداران در رده هاي بالا بر اساس مصلحت ها دچار دگرگوني هاي ژرف شده، حتي اگر اين فرض را بپذيريم كه هاشمي، خواهان وضعيت ويژه اي در سوريه است، نمي توانيم نتيجه بگيريم كه در عرصه عمل نيز اين سياستي است كه در سطح كلان پيش خواهد گرفت.
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
9
طلا كه پاكه چه منتش به خاكه
جناب زيباكلام مواظب باش از چشم ملت نيافتي مثل بعضي ها احترام خودت را حفظ كن
کاظم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
10
25
به هر حال دکتر زیباکلام هم استدلال های خودشان را دارند. همه که قرار نیست شبیه من و شما فکر کنند
پاسخ ها
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
منظور نگارنده اين است كه استدال هاي شخصي خود را به ايت الله رفسنجاني نسبت ندهند! و گر نه اظهار نظر شخصي حق هر فردي است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
6
24
ایشون می شینه فکر می کنه بعد مصاحبه می کنه
بدون این که واقعیات جامعه و نیازهای مردم درک کنه
آقا جان ملت دارن دست و پا می زنن شما دانشگاهیان وظیفتون که آگاهی بدین نه که سد راه بشین
بصیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
10
او بازیچه گروهی شده
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
31
69
تند نرو دوسست من
آقای هاشمی فردی متعلق به حکومت اسلامی با اقتصاد لیبرالیستی هستند و کسی در این تردید ندارد.
همانطور که آقای خاتمی مسلمانی با دیدگاه حکومتی و اقتصادی لیبرالیستی هستند و کسی در آن تردید ندارد.
اگر منظورتون گول زدن مردم و کتمان حقایقه ایرادی نیست ولی اگر از حقیقت حرف میزنید همینه که زیباکلام گفته.
کمیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
23
جناب مدیرمسول!
درجامعه چندصدایی هرکسی حق داردنظرخودرابگوید واین دلیل نمی شودچون بانظرات شمامتفاوت است ازبیان آن خوداری کند،اگرشماها یادمی گرفتیدکه ازآدمها بت نمی ساختیدواین احتمال رامیدادیدکه هرکسی احتمال دارداشتباه کندکارکشوربه اینجا نمی رسید.
البته من مطمعنم که شمانظربنده رانمایش نمی دهید ولی گفتم که خودت بدونی وخیلی شیفته یک انسان نشوی.
غلامعلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
22
79
زيباكلام ديگر شورش را درآورده
عباسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
31
75
دشمن دانا به از نادان دوست....!
سیاوش پرویزی نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
32
30
آقای زیبا کلام به نظرم تازه چند ماهه که یادش افتاده استاد علوم سیاسی است!! متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما همینه.این همه دکتر علوم سیاسی و دکتر علوم اقتصادی داریم ولی وقتی که به بحران بر میخوریم هیچ کسی نیست که یه نقد و تحلیل علمی بده.مثلا در قبال اتفاقات کشورهای عربی، یا بحران مالی جهانی و ...پس این همه پایان نهمه که نوشتید و راهنمایی کردین چی شد؟؟ دوما اینکه آقای زیبا کلام در سایت خبری تحلیلی عصر ایران از سه ماه قبل از انتخابات گفتند اگر شرایط به همین منوال پیش برود ولایتی رئیس جمهور می شود، که جای دو سوال دارد.اولا کدام دو دقیقه در کشور ما به یک منوال پیش رفت که شما انتظار دارین 6 ماه ما ثیات داشته باشیم؟ دوما آیا هنوز معتقدند ولایتی رئیس جمهور می شود؟؟ نظر شخصی من اینه که آقایان ولایتی،رضایی،جلیلی روی هم رفته بین 2.5 تا 3 میلیون رای دارن.حالا بشینین تحلیل کنین تا ولایتی رئیس جمهور بشه!سوما شما الان بفرمائید به عنوان استاد علوم سیاسی کی رئیس جمهور میشه!! نه اینکه هر روز یه حرف دو پهلو بزنین و هی مواضع کاتوره ای داشته باشین.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
26
18
یعنی آقای فقیهی شما که مثلا به آقای هاشمی نزدیک هستید از نظر آقای هاشمی ما سر جنگ با اسرائیل داریم ؟ و یا ما باز هم قرار است از نظام فعلی سوریه حمایت کنیم ؟. اگر پاسخ مثبت است که وای بحال کسانی که بخاطر واقع بینی و میانه روی بخواهند به آقای هاشمی رای بدهند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
از خود هاشمی باید شنید نه زیبا کلام که در سخن امانت دار نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آفرین
درود بر تو
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
112
هر صدائی که بخواهد هاشمی را با رهبری زاویه دار نشان دهد به نفع جریان تمامیت خواه و انحصار گرا عمل کرده که برای اثبات دروغی اینچنینی مهندسی وهزیته های کلان نموده اند هیچکس در حال حاضر دلسوزتر از ایت الله هاشمی برای انقلاب وجود ندارد اما یک عده که نان خود را با اگاهی و هدفدار در دفاع غلط از رهبری و بستن باب اندیشه در جامعه با پتک ذوب در ولایت انهم از سر ناراستی برای تسخیر این جایگاه رفیع میبینند تحت هیچ شرایطی حضور هاشمی را تحمل نمیکنند کمی با تدبیر و به دور از احساس از هاشمی حمایت کنیم و بهانه دست این اربابان زر و زور و تزویر ندهیم هاشمی اصولگرا وصمیمی ترین یار رهبری است که قید او اهمیت دادن به نظرات مردم است و میخواهد در کشور تمام سلیقه های وفادار به نظام خدمت کنند ونگذارد نیروهای خدوم ومتخصص مغفول بمانند و انقلاب و ارزشها به دست نااهلان مصادره به مطلوب شود در یک کلام طرفداران هاشمی از هر طیف وفاداران به نظام و رهبری هستند که از انحصارگرائی خسته شده اند
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
14
اقای فقیهی عزیز در تفکر اصلاح طلبی که ما دغدغه ان را داریم همه میتوانند بر اساس تفکرات و تفسیرات و درک خود سخن بگویند و تصمیم قبول و رد با مردم است. اقای زیبا کلام فردی ازاد اندیش و روشن فکر و شجاع هستند که تعلق به جناح و فردی ندارند و ما به چنین افرادی برای اعتلای کشور محتاج هستیم و ما نیاید با ادبیات اصولگرایان افراطی با تفکرات دیگران برخورد کنیم و فضا را از حالا باید برای هر تفکری باز بگزاریم. چنانچه اگر تفسیر اقای زیبا کلام از اقای هاشمی درست باشد محبوبیت ایشان برای احاد مردم بیش از پیش خواهد شد. باتشکر از شما
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
جناب زیبا کلام از قول خودش تفسیر کرد شما چی میگید؟
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
24
7
اقای فقیهی به نظرم بعد از اصطلاح اصلاح طلبان بدلی باید اصطلاح "اصلاح طلبان قراضه" را نیز ابداع کنیم افرادی که تها ملاکشان برای حرافی نداشتن هزینه برای انها است افرادای که شب و روز حرف می زنند و در بزنگاه دنبال این هستند که بگویند ما خوب هستیم.
ناشناس
|
CANADA
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
25
البته سیاست جدید، افراطیون ایجاد اختلاف میان اصلاح طلب ها و هاشمی است. حالا باید آهسته آهسته افراطی های اصلاح طلب نما را هم به صحنه بیاورند. منتظر باشید که گنجی هم همین روزها اباطیلی از این دست ببافد
لهراسب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
38
من مرتب تحلیهای ایشان را می خوانم ایشان این اشکال را دارد که از دریچه نگاه خود به بعضی از موضع گیریهای آقای هاشمی می پردازد مانند موردی که چند سال پیش موجب عذرخواهیشان از آقای هاشمی شد.
همینطور مشایی را زیاد بزرگ می کند مشایی اگر جایگاه داشت مدام و با انواع حیل خود را به هنرمندان نمی چسباند تا کسب حیثیت کند.
همچنین بازی دیر آمدن و در ابهام گذاشتن کاندیداتوریش با وجود حرص و ولعش برای قدرت که می بایست در اولین روز و ساعت کاندید میشد شک نکنید از ترس حضور آقای هاشمی بود در حالی که آقای هاشمی در ساعت5 مشغول تنظیم بیانیه برای نیامدن بود مشایی در آرزوی جاماندن ایشان از ثبت نام بود که ساعت 5 و 10 دقیقه تلفن زنگ زد و آیت الله گفتند بسم الله برویم و این بسم الله برای فرار شیطان کفایت می کند.
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
14
کلا یکی از سخت ترین کارها توی این مملکت آدم شناسی است !
امیدوار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
40
جناب فقیهی عزیز؛
به نکته بسیار خوبی اشاره کردید. ماشالله با این سن و سالتون خوب از زوایا و خفایای سیاست سر در میارید. به نظرم آقای زیباکلام می خواد با این حرفها آرای خاموش رو به نفع هاشمی وارد صحنه کنه اما متأسفانه ناخواسته به آیت الله ضربه می زنه. در صورت دسترسی به آقای زیباکلام بهتره این نکته ای که فرمودید رو به خودش گوشزد کنید. ممنون از مقالات خوبی که در دفاع از آیت الله هاشمی می نویسید. ایشالله که همیشه موفق و مؤید باشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
82
آقای فقیهی

شما عکس قشنگتر از خودت نداری که در سایت بگذاری؟

این عکس شما تاثیر مثبتی بر روی بینندگان ندارد. آدم را یاد جوانکی می اندازد که دارد با ریشش بازی می کند.
پاسخ ها
asd
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
واقعا درست میگین. باید کمپین درخواست عکس جدید از جناب فقیهی راه بندازیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
39
7
درود بر تو ای فقیهی...
امـــــید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
36
14
تذکر به جایی بود آقای فقیهی آفرین
سيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
7
بنظرم اقاي زيباکلام کمتر حرف بزنند خطاي او کمتر ميشود
"الرجل مخبوء تحت لسانه" تا مرد سخن نگفته باشد هنر او نهفته باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
5
تذکر بجایی بود.
مبهوت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
24
51
زیبـــــــــــــــــــــــا جون بسه دیگـــــــــــــــه....
محمد
|
PAKISTAN
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
5
هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است . رهبر معظم انقلاب مگر نفرمودند که هیچ کس برای من هاشمی نمی شود . مبنای این سخن رهبر معظم شناخت عمیق از هاشمی و سابقه همکاری و مبارزه علیه ستم شاهی با ایشان بوده است . الفاظی همچون ""زاویه دار بودن "" ناشی از عدم شناخت رهبری و آیت اله هاشمی است . این غیر قابل قبول است که فردی همچون هاشمی دین خود را به چند روز باقی مانده از دنیا بفروشد .
همشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
121
54
فقیهی!
به این نکته دقت کن. خیلی از طرفداران اصلاح طلب از عملکرد اصول گراها راضی نیستند و لی از عملکرد 8 ساله دوران سازندگی ( که فقط سازندگی خاندان این پیرمرد بود!) و کشور به قهقرا رفت هم راضی نیستند.
وقتی کمی پازل حرکات هاشمی را کنار هم میذارید ( مثل آمدن پسرش از انگلیس در نزدیکی انتخابات و رفتن به زندان و...) مشخص می شود از اول هم قصد آمدن داشته اما نه بخاطر مردم یا هواداران اصلاح طلب بلکه برای گرفتن انتقام این 16 سال !
متوجه اید که چندین سال است لوله های نفتی و پست های کلیدی که به خاندان این بزرگوار متصل بود قطع شده.و تحقیر های زیادی ( گاهی هم به ناروا) به ایشان و خاندانش تحمیل شده.
حال شما فکر میکنید ایشان برای روبراه کردن اقتصاد مملکت آمده یا پر کردن ذخایری که در این 16 سال خالی شده؟
البته متوجه ام که سرریز آبی را که ایشان میخورد به اصلاحطلبان خواهد رسید! و شاید با آن اندک آب کمی نمو کنند.
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
11
22
ولتر: خدایا مرا ازشر دوستانم درامان بدار.خود بادشمنانم میدانم چه کنم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
17
11
مقاله وزینی بود ! با رعایت حرمت و نزاکت و ادب! ایکاش اینگونه انتقادات در کشور به همه منجمله کسانیکه تریبونهای بیت المال را در اختیار دارند نیز تعمیم یابد! لیکن چند نکته حائز اهمیت است : 1- در حالیکه بسیاری از خردمندان و اگاهان در جلد سکوت محض فرو رفته اند آقای زیبا کلام با نهایت صداقت و شجاعت با وجود خطرات بسیار نظرات خود را مطرح می فرمایند که باید از او تشکر کرد0 2- شکی نیست که آقای مشایی با توجه به همه فعل و انفعالات متحادثه در طی 8 صال اخیر به ویژه همراهی بسیار علنی و در مواردی خلاف قانون و غیر اخلاقی آقای احمدی نژاد ؛ در مناطقی دارای رای و قابلیت رای آوری است و اینکه او را در نظر سنجی حتی پایین تر از آقاین حداد و ولایتی قرار داده اند ! ساده انگارانه و واقعا" جای تعجب و تاسف دارد؟
3- نگارنده هر چند رای نخواهم داد ؛ لیکن در این مقطع حساس آرزو دارم آقای هاشمی با رای بالا در مرحله اول به ریاست جمهوری انتخاب شوند و کشور را از بحرانهای فرو رفته عمیق خارج سازند؟ در عین حال آرزو می کنم خداوند هرگز افرادی با تفکرات آقایان احمدی نژاد و مشایی را نه در مقام ریاست جمهوری ؛ بلکه حتی در مقام بخشدار هم حاکم نفرمایند؟؟ خسارات وارده این دولت به کشور در همه ابعاد در کوتاه مدت جبران پذیر نیست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
24
افکار و اندیشه آقای زیبا کلام بعد از 88 به طرز عجیبی تغییر کرده است. به نظر بنده ایشان دیگر طرز فکر مستقل سابق را ندارند!
محمد
|
MALAYSIA
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
12
17
با سلام. ما هم با زیبا کلام اصلا موافق نیستیم. بسیاری از تحلیلهای ایشان بصورت هفتگی عوض می شود. من معتقدم در یک انتخابات آزاد و بدون تقلب مشایی حتی یک پنجم هاشمی یا خاتمی رای نمی آورد. او حتی بسیار کمتر از قالیباف رای دارد. رای مشایی در بهترین حالت 2 میلیون است.
یکی از مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
71
جناب استاد فقیهی

1- آقای هاشمی برای رییس جمهور شدن نیاز به رای مردم دارند یا گروه های افراطی ناشسته روی تند خو؟

2- ضدیت و تبلیغات مسموم و ضد انسانی و اسلامی گروه های ناشسته تند خو علیه جناب هاشمی باعث افزایش محبوبیت او نزد قلوب ملت ایران می شود یا تنفر؟
3-آیا اقای هاشمی قرار است در این دوره در هاله ای از ابهام وپشت پنجره مات از مردم رای 2خردادی بگیرد
یا با شفاف سازی و صراحت بیان؟

4-آیا قکر میکنید چون مردم از دست دولت احمدی نژاد به ستوه امده اند با چشم و گوش بسته به اقای هاشمی پناه می برند؟

5-به نظر شما چرا رای منفی اقای هاشمی در سال 84 بیشتر از رای مثبتش بود؟

6-آیا تصور می فرمایید تعداد زیادی از هم وطنان که فقط در مرحله دوم انتخابات سال 84 شرکت ورای شان رادرسبد احمدی نژاد(نه از سر علاقه به ایشان) ریختند اگر متوجه شوند که آقای هاشمی همان هاشمی دهه 60 و 70 است احتمال نمیدهید که این بار رای شان را در سبد مشایی (نه از سر علاقه به ایشان) بریزند؟؟

7-مرزبندی هاشمی با باندها ی قدرت وثروت و گروهای مافیایی به معنی مرز بندی با نظام نیست همه میدانند که آقای هاشمی معماراین نظام است بنابراین از همه بیشتر به فکر آن است .

8-در خصوص سوریه وجاهای دیگر که شما از نظرات مردم ایران بیشتر اطلاع دارید که چیست؟
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
4
آقاي زيبا كلام تخريب چهرهاي قديمي و از ياران امام هيچگاه صورت خوبي نداشته است و نخواهد داشت همانا افرادي كه به اين روش روي آورده اند جز تخريب خودشان كاري از پيش نبرده اند مثل آقاي احمدي نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
13
5
افرین اقای فقیهی احسنت
حسين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
11
4
احسنت
سیامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
9
28
ایشان یکی به نعل می زند و یکی به میخ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
9
احسنت
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
8
12
آن سخن کز دل براید لاجرم بر دل نشیند.
با نظر جناب فقیهی موافقم
کاربر مهمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
36
15
درود بر زیبا کلام . مرد سنجیده افکار بزرگ.
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
29
20
يكي از صادق ترين افراد اصلاح طلب همين آقاي زيبا كلام است.
حسن
|
UNITED STATES
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
10
بابا اين بنده خدا خوديه ميخواد مشايي بزرگ كنه كه يه روزنه‌اي براي اصلاحات باز بشه به دل نگير رفيق
موفق باشي
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
34
افرین به فقیهی عزیز با تحلیل زیبا ثابت کردید که شایسته قلم زدن هستید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
13
32
زیبا کلام آدم قوی نیست و خدا شاهد است این را نه الان بلکه از همان زمانی که اولین بار مناظره او را دیدم فهمیدم - در مورد اطلاعات اسلامی نیاز به مطالعه دارد - در این حوزه کاملا دست بسته هستند و مغلوب می شوند - کلا نیاز دارند علاوه بر تئوری های غربی ، فرهنگ ایرانی را نیز مورد شناخت قرار دهند و با زبانی که مردم و رقبایش می فهمند آشنا شود
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
26
7
چیه ؟ ترس برتون داشته؟
عزیزم تا دیروز همه ی نظراتش تیتر اولتون بود
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
115
7
زنده باد بهار- زنده باد احمدی نژاد قهرمان- پاینده باد مشایی- انتخاب بدان ملت رایشان مشایی است- کردهای ایران کلاً مشایی اند- مناطق محروم کلاً مشایی اند- درورد بر مشایی بزرگ امیر کبیر زمان.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آخه چه حرکتی ازش بروز کرده که میگی امیرکبیر زمان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کاظم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بپا که منفی داری دادا
مبهوت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
فــــــــــــــــــرهاد جو گیر شدی؟؟؟؟؟؟؟

یه کم خودت باش..........
ناشناس
|
CHINA
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
4
اتفاقا بیان این مواضع از طرف هاشمی و غیر از زبان خود او اشکال ندارد.
امروز همسو بودن با ساستهای خارجی فعلی رای ندارد.
نگران اعلام این مواضع شاذ نباشید. اما در مرود مشایی همه نگران هستند و باید این خطر را جدی گرفت. توهم دولت هم صورت مسئله را عوض نمیکند
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
28
به نظر نویسنده آقای زیبا کلام اشتباه کرده اند.در حالی که دقیقا عکس این است .مگر می شود شخصیتی مانند آقای زیبا کلام در خالی که از طرفداران آقای هاشمی رفسنجانی بوده وهست بر ضد ایشان سخن بگویند.آقای زیبا کلام از مردی حرف می زند که زبان اکثریت مردم ایران است.
آرمان
|
GERMANY
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
69
اقای فقیهی عزیز. این لحن کلام با آقای دکتر زیباکلام سزاور نیست. اگر نقدی به سخنان ایشان هست بگویید. چرا با تیتر و متنی که شاسته شخصیت ایشان و شما نیست طعنه می زنید؟! درست است که امروز که آقای هاشمی برای انتخابات ثبت نام کرده اند خیلی ها به حمایت از ایشان در آمده اند. اما یادمان نرود که دکتر زیبا کلام خصوصا در هفته های اخیر چه نقش سازنده و روشنگری در میان افکار عمومی ایفا کردند. همان افکار عمومی که سهم به سزایی در جمعبندی حضرت آیت الله هاشمی برای آمدن داشت. ضمنا آیا جنابعالی واقعا فکر می کنید که اگر گفته شود آقای هاشمی طرفدار رابطه با غرب است یا از آنچه در سوریه می گذرد خشنود نیست اقبال ایشان نزد مردم کشور کم می شود ؟! همه مملکت که تندروها نیستند جناب فقیهی. اگر چه حتما رسم سایت ها نیست که نقد به مدیر مسئول و سردبیرشان را منتشر کنند اما شما که آنها حرف ها را می فرمایید و منتشر می کنید اینها را هم منتشر کنید تا مردم قضاوت کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
108
41
چیه ترسیدید واقعیت را عنوان کرده ؟نترسیدمردم واقعیت رفسنجانی را می شناسند فقط فیلم 9 دی را ببینید کافی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
17
4
وقتی آقای زیباکلام به نفع اصلاح طلبان صحبت می کنندآدم خوبیه اماوقتی حقیقت رامیگه میشه آدم بده !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
13
65
سال 80 تمام 9 نفری که با سید محمد خاتمی رقابت کردند در مجموع به اندازه ناطق نوری در سال 76 رای نیاوردند. امسال هم همینطور است و هاشمی به صورت کاملا قاطعانه از سوی مردم برگزیده خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
13
اگه امثال خاتمی یا هاشمی نبودن امثال این آقا حق حرف زدن نداشتن...بهتره تجریه اصلاحات رو که مجالی برای خودنمایی آقایون شده بود وبعدا بزرگترین صدمه رو به اصلاحات زدن دوباره مرتکب نشن..هشت ساله خفه شدن باز بوی آزادی رسید آقایون رستم شدن..
انصاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
6
8
ایشان از اساتید دانشگاه ما هستند ولی خیلی وقتها تحلیل های اشتباه دارند و ما نمی فهمیم چه میگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
این آقا هر دفعه یجور حرف میزنه معلوم نیست هدفش چیه
طبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
48
4
سلام.
اولا آقای هاشمی آیت الله نیستند، بلکه حجت الاسلام، آخه شما از این کارا زیاد می کنید،زمان آقای خاتمی هم شما ایشون رو دکتر خاتمی می گفتید، به این میگن تندرویی نه به اصول گرایی.
دوما یه زمانی وارثان شماها که الان به اصولگراها میگید تندرو مدعی مادام العمر شدن ریاست جمهوری بودید اونم زمان آقای هاشمی.
سوما نمی دونم چرا شما اصلاح طلبان از آقای هاشمی دفاع می کنید؟ یه زمانی خاتمی و امثالهم با فحش دادن و تخریب حجت الاسلام هاشمی رای آووردن حالا رفتن پشت ایشون و ایشون سیبل خودشون کردن!!!انصاف شما چپی ها به نرخ روز عوض میشه به وقتش هم اعتقاداتتون رو زمین می زنید.
امیدوارم ثبت بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
الان مثل شما که برای هر دری کلیدی دارید ما میگیم میزان حال فعلی است.... بسوزیه.....
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
145
درود بر مدبر مسئول منصف و عادل سایت انتخاب ...
من هم از خوندن حرف های آقای زیبا کلام خیلی تعجب کردم.
درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
116
اقای زیبا کلام واقعا خجالت اوراست .تمامش کنید چقدر تخریب اقای هاشمی مراقب سخنان خود در سطح جامعه دانشگاهی وفرهنگی باشید شما که سخنگو ایشان نیستیددر رفتارتان وگفته هایتان تجدید نظر کنید .حدس وگمانتان را بگذارید بعداز انتخابات .
حمید
|
-
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
36
نظر هاشمی در مورد اتفاقات سوریه چیست؟ بگو تا ما هم بدونیم!
masood
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
8
زیبا بود و جریان دولت کلآً دچار توهم شده اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
14
21
جناب فقیهی خودتو خسته نکنید
ما اصلا نظرات ایشون رو نمیخونیم چه برسه به نقدش
سلمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
9
طلایی که پاک است چه منتش به خاک است؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
8
4
احسنت با شما موافقم احساس میکنم غضنفرها خواسته و یا ناخواسته و در پازل طراحی شده نهاد های خاصی دارند به ایت الله ضربه میزنن اقای فقیهی من از گیلان هستم برای ستاد ایشان خبرگزاری فارس لیستی از افراد بدنام اصلاحاتی تندرو مجاهدین و مشارکت منتشر کرده که موج بسیار بدی علیه ایشون ایجاد میکنه شمارو بخدا جلوی این کارو بگیرید گیلان با هاشمی هست اما این افراد همین قدری که اسمشون مطرح بشه اب به اسیاب رقبای نامرد میریزن اینها همشون دارای پرونده های متعدد .... هستن
مردم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
34
62
آقای فقیهی چی فکر کردی؟ ترور شخصیتی هاشمی؟!!!! کلی خندیدم دمت گرم

هاشمی نیاز به ترور شخصیتی نداره چون همه قشنگ ایشون و خانوادشون رو میشناسن و به لقبشون صداشون میزنن

البته نظرات ما از صد تا یکی تایید میشه
ایلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
18
دوستان وقتی که اقای xمی گوید به هرطریقی نباید دولت از دست اصولگرا خارج شود بدیهی است هرکسی گردن بلند میکند و نظر بی سوادانه میدهد برادران هاشمی بالای 27 میلیون رای دارد مطمئن باشید چون رقیب چهره نداردپس پیش به سوی پیروزی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
17
جناب فقیهی! بهتر نیست کمی واقع بین تر باشیم؟
چرا این‌همه آشفتگی؟ مگر لیبرال سرمایه داری چه ننگی است که اگر به هاشمی منتسب شود ارکان نظام متزلزل می‌شود؟
در دوران ریاست جمهوری ایشان تفکر غالب در میان مدیران دولتی و اقتصادی همین تفکر بوده و با همین تفکر کشور را آباد کردند. البته با تمام نقدهایی که به فضای سیاسی و فرهنگی و اقتصادی آن موقع وارد است!
حالا نکته این‌جاست که اگر سایت هاشمی عبارت "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم" را تکذیب نمی‌کند و حسن روحانی به عنوان دست راست ایشان در نطق انتخاباتی اش می‌گوید: "اینکه امام فرمود اسرائیل باید از بین برود یک آرمان بلند‌مدت است که راهش لشکر‌کشی نیست"
چرا شما تکذیب می‌کنید؟ خوب مگه نظر حرامی دارند این آقایان؟ نظرشان را گفتند. چرا نمی‌خواهیم هاشمی واقعی را ببینیم؟ چرا اصرار دارید تا ایشان را قطعه قطعه ببینید؟ همه هاشمی را ببینیم و تصمیم به انتخاب ایشان بگیرم بهتر است تا این‌که قطعه‌ای از ایشان را ببینیم و تصمیمی دیگر بگیریم!
ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
دوست عزیز منظور آقای فقیهی این نیست که سرمایه داری و لیبرالیسم مایه ننگ هستن بلکه ایشون می گن که بعضی ها از این حرف ها سوء استفاده می کنن و دست به عوامفریبی می زنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
26
18
نظرات و تحلیل های آقای زیبا کلام یکی از دقیقترین و صحیحترین تحلیل هایی است که در این مدت خفقان 8 ساله دیده و خوانده ام و البته چاپ این مقالات نیز برای تعدیل آن مناسب می باشد هر چند که نظر صائب اظهارات آقای زیباکلام می باشد.
جمال کیانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
15
27
مشکل شما آقای فقیهی این است که باور کرده اید این آقا اصلاح طلب است. اگر شما کمی به صحبتهای این آقا توی این چند ماه نگاه کنید و مصونیت عجیب ایشان و حرفهای چهار تا به نعل یکی به میخ این بزرگوار را در نظر بگیرید تا مسئله تا حدی روشن شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
این آقا قصد ونیتش معلوم نیست
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
11
30
زیباکلام اشتباه نمیگوید!! پیروزی آقای خاتمی در برابر مشایی بسیار محتمل تر بود.. خاتمی بسیار مطمئن تر بود ولی الان برای آقای هاشمی باید تلاش کرد تا رای بیاورند خیلی ها هنوز ذهنیت منفی گذشته را در مورد ایشان دارند
اسفندیار
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
132
62
دکتر زیباکلام احتیاجی به توصیه های شما نداره
مهندس مشایی هم اندازه کافی رای داره واسه رییس جمهور شدن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
این آقای مشایی گذشته مبهمی داره
sun
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
اوا خود اسفندیار به نفع خودش کامنت گذاشته.نمیدونم چه جوری ازامریکا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
5
18
من که خیلی ناراحت شدم وقتی تو سایتا خوندم که درباره سوریه و اقتصاد ادام اسمیت از طرف اقای هاشمی گفتن...
ممنون برای این مطلبی که نوشتین...
فقط اگه میشه در مورد این جمله که ما با اسراییل سرجنگ نداریم هم توضیحاتی بدین چون زیاد دارن روش مانور میدن
تشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
66
12
جناب آقای فقیهی مدیر مسئول محترم انتخاب
بسیار از تحلیل و تفسیر شما در مورد پایگاه مردمی دولت و مشایی متعجب شدم ظاهرا شما اصلا با مردم سر و کار ندارید و وقت خود را احتمالا بطور 24 ساعته در تحریریه انتخاب می گذرانید و فقط اخبار خود را از سایتها و جراید کسب می کنید !!!
هنوز دولت بین مردم عادی بسیار محبوب است و اگر فاصله کوچک بین مردم و دولت ایجاد شده احمدی نژاد فقط با یک سخنرانی پوپولیستی و انداختن همه تقصیرات به گردن مخالفان براحتی مردم را خام خود کرده و آرای بسیاری برای آقای مشایی جمع خواهد کرد.
برادر عزیز آقای فقیهی اتفاقا تحلیل های آقای زیباکلام بواسطه حضور ایشان در مردم و دانشجویان یسیار به واقعیت نزدیک است و آقای مشایی شانس اول پیروزی در انتخابات پیش رو است و جناب آیت الله هاشمی و مابقی کاندیدا ها باید تلاش کنند تا انتخابات به دور دوم کشیده شود.
دبیر اسبق حزب اعتماد ملی در یکی از شهرستانهای شمال کشور
میرزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
65
آقای خاتمی بسیار با تدبیر عمل کرد و تشخیص درست داشت و معتقد بود آقای هاشمی با تجربه و درایت خود می تواند کشور را از بحران خارج کند ونظر ایشان مبنی بر اینکه اگر ته کشتی جمهوری اسلامی سوراخ شود همه اعم از اصولگرا اصلاح طلب، ملی گرا با هم غرق می شوند درست بود آقای هاشمی استوانه نظام است و با نظام زاویه ندارد حضور ایشان منافع همه ایرانیان را که به بقای کشور ایمان دارند تأمین می کند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
آقای هاشمی قدرت اجرایی بیشتری نسبت به خاتمی داره هرچند من خاتمی را ترجیح میدم ولی نگاه کنید چقدر دشمنی ها تهمت ها بدگویی ها با آمدن هاشمی شروع شد مطمئنن اینها برای اداره کشور هیچ کمکی که نخواهند کردبلکه انواع کارشکنی ها و خیانت ها را در دوره ریاست جمهوری خاتمی یا هاشمی خواهند کرد
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
21
اون موقعيكه بازار انتقاد از آقاي هاشمي داغ بود تنها كسيكه از اردوي اصلاح طلبها مخالف بود همين آقاي زيبا كلام بود حالام دست بردارين از اين تند رويها ! نظرش و گفته از كجا معلوم به ضرر هاشمي و يا جريان اصلاح طلبي باشه زود قضاوت نكنيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
8
البته از ایشان تشکر می کنم ولی ایشان باید نظر همه را پخش کنند راستی دکتر زیبا کلام چه کسی هستند که هر گونه نظر می دهند یک بار در تلوزیون مناظره ایشان را دیدم و نظرم را در سایتش گذاشتم و منتظر جوابم ولی تا حالا جواب نداده اند ایشان خیلی راحت می توانند با رادیوهای بیگانه صحبت کنند ولی اگر من اسم رادیو را بیارم ممکن است محاکمه شوم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
ايشان يكي از تبليغاتچيهاي پيچيده نظام هستند با پشتوانه قوي،و همه اين بحثهاي بسيار حسابشده در جهت داغ كردن تنور انتخابات براي تحريك مردم جهت مشاركت حداكثري است.....
متاسفم!
یک اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
85
من با آقای زیباکلام در همین مورد صحبت کرده ام.بعید می دانم ایشان آقای هاشمی را مورد انتقاد تند قرار داده باشند.احتمالا منظور ایشان را بد متوجه شده اید.من از خیلی ها شنیده ام که دولت یک برگ برنده برای انتخابات رو خواهد کرد و هرگز اجازه نمی دهد که به همین راحتی وی و اطرافیانش را از مسند قدرت کنار بزنند.
اجازه دهید تا زمان همه چیز را روشن کند!
در عین حال،هاشمی زنده باد خاتمی پاینده باد
سید مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
58
حالا چی بگن ازحاج آقا شما میگین خوبه بابا خد آقای هاشمی گفته مابا اسرائیل هم سر جنگ نداریم این تفسیرش زیاد سخت نیست ولازم نیستحتما دکترای علوم سیاسی باشی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
بهرحال این ظاهر قضیه هست ولی در عمل مشخص میشود سر جنگ داریم یا نه
طرفدار آیت الله هاشمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
96
امسال نمیخاستم رای بدم ولی وقتی باخبر شدم آیت الله حضور داره 100% شرکت میکنم و به آیت الله هاشمی رای میدم ولی نکته ای که اعضای سایت انتخاب از اون بی خبرهستن اینه که متاسفانه آیت الله هاشمی محبوبیت خاتمی رو نداره و در بین توده ملت هنوز مقبولیت و محبوبیت نداره و با نگاهی منفی به ایشون می نگرند.از سایت انتخاب هم میخام منطقی تر به مساله محبوبیت آیت الله نگاه کنه و به جای شعر و جملات حماسی راهکاری برای برون رفت نگاه منفی مردم به ایشون ایجاد کنه. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من هم همینطور چون نامزد اصلحی نبود که بخوام بهش رای بدم ولی با اومدن هاشمی دلگرم شدم امیدی هست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
من کاسبم ازروزی هاشمی ثبت نام کرده همه درباره اون صحبت میکنن .تمام کسبه با هاشمی هستند به جرات میتونم بگم 60درصد رای مال ایشان خواهد بود فقط نباید از خانومها غافل شد چون بیشتر خانومهای خانه دار ازمشکلات جامعه بیخبرند وهرچی تلوزیون بگه باور میکنند
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
402
93
مظلوم تر از بهشتی/ خدوم تر از رجایی/ پیش به سوی خیبر/ لبیک یا مشایی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خدمت دیگه بسه
برید استراحت
ما راضی به زحمت شما و دوستان نیستیم
هموطن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
تو دیگه چی میگی این وسط؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
خطرناک ترین ومضرترین آدم برای اوضاع الان کشور همین مشاییه انتخابش کنید تا با خاک یکسان بشیم او آماده خیانت هست همانند یار جدانشدیش محمود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
7
2
آقاي عبدي و زيباکلام مثل فرفره منتظرند ببينند باد موافق از کدوم طرف ميوزه ! متاسفم براي اونها
رضا ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
1
این نقد بجاست اما بجاتر همین شیوه گفتمان است . وقتی شخص مرجعی توانایی این را دارد که یک فردی را که قدرت رای آوری ندارد را بزرگ کند و آنهارا شیفته به خود و در اشتباه بیندازد و این تعاریف منجر به پیروزی جریان مد نظر گوینده( دکتر زیبا کلام) که در تلاش ایجاد فضایی در جهت پیروزی جریانیست که منجر به بهبود شرایط اصلاح طلبان می شود،چرا که نه؟!
دکتر زیبا کلام دقیقا بعد از انتخابات 88 این فرضیه را بیان کردند که درست هم بود . وقتی فرد کوچکی را بزرگ کنید ناخودآگاه آن جریان که شخص در آن حضور دارد به این خود باوری می رسد که اجماع بر سر اسن شخص است و این شخص توانایی منتخب شدن را دارد، این درحالی ست که این شخص نقاط ضعف بسیاری دارد که در شب های انتخابات با افشای آن می توان جریان مخالف را نابود کرد.
رضا ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
1
این نقد بجاست اما بجاتر همین شیوه گفتمان است . وقتی شخص مرجعی توانایی این را دارد که یک فردی را که قدرت رای آوری ندارد را بزرگ کند و آنهارا شیفته به خود و در اشتباه بیندازد و این تعاریف منجر به پیروزی جریان مد نظر گوینده( دکتر زیبا کلام) که در تلاش ایجاد فضایی در جهت پیروزی جریانیست که منجر به بهبود شرایط اصلاح طلبان می شود،چرا که نه؟!
دکتر زیبا کلام دقیقا بعد از انتخابات 88 این فرضیه را بیان کردند که درست هم بود . وقتی فرد کوچکی را بزرگ کنید ناخودآگاه آن جریان که شخص در آن حضور دارد به این خود باوری می رسد که اجماع بر سر اسن شخص است و این شخص توانایی منتخب شدن را دارد، این درحالی ست که این شخص نقاط ضعف بسیاری دارد که در شب های انتخابات با افشای آن می توان جریان مخالف را نابود کرد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
54
2
جديدا آقاي زيباكلام زياد حرف هاي بدون سند و الكي ميزنه.من اعتقاد دارم ايشون طرفدار مشايي هستن و به عنوان يك نفوذي دارن آقاي هاشمي رو تخريب ميكنن.
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
55
اتفاقاً آقاي زيباكلام با اين حرف ها دارند براي آقاي هاشمي راي مي خرند. زاويه دار نشان دادن ايشان با نظام تنها راه راي آوردن است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
54
در هر صورت من با کمال افتخار به هاشمی رای میدم و میدونم بجز ایشان هیچکس قادر نیست ما رو از این وضعیت واقعا آشفته نجات بده
یحیی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
52
درودبرخاتمی وهاشمی.بدون شک آنانی که بخواهنداینبارهم به اصولگرایان ودولتیان رای دهندیاکیسه شان به شدت وابسته به این دوجناح ست یادرطول این هشت سال اسف باری که گذشت کاملابدون وجودهیچگونه مشکلی دروفورنازونعمت بوده اندیابه شدت نسبت به طرفداری ازاین دوجناح متعصبندویاافرادی ساده لوح وخالی ازعلم وبینش سیاسی وفریبخورده45000تومان یارانه ایندوگرنه هرایرانی عاقل وبالغی خوب میداندکه درطول این هشت سال گذشته چه برسراین مملکت واین مردم گذشت.
اینجانب به نمایندگی ازطرف قوم چندمیلیونی بلوچ وازدیارسیستان وبلوچستان حمایت همه جانبه خودراازجبهه اصلاحات وآقای هاشمی اعلام میداریم.
صديقه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
82
0
ممنون اقاي فقيهي،اين اقاي زيبا كلام بيشتر ازهمه طرفدار رضاخان هست،حالا افتاده دنبال مشايي!!؟٨
واساسا اين اقا فرق دوغ ودوشاب رانميدونه وگرنه اقاي هاشمي با اون سابقه طرلاني در مبارزه وزحمات فراوانش در انقلاب وحتي با همه كم وكاستيها يش برتري دارد بر تمام كانديداوالبته كانديداهاي محترم اگر حب جاه نداشته باشند خودشون اين را بهتر ميدانند و مردم خواهان اقاي هاشمي درست ديرين انقلاب هستند واصلا اين كانديد جوانمرديعني اقاي هاشمي را كجا ميشود با مشايي ناشناخته وتازه كار كه بيشترين خدماتش به هنرپيشه هاي دست چندم است را مقايسه كرد حتي با جليلي كه جانباز هم هستند ويا قاليباف كه شهردار موفق تهران هستند
به هرحال همه دست به دست هم بدهند وكشوررا از اين وضعيتي كه در اين هشت سال به وجود امده باكمك اقاي هاشمي نجات دهيد وان شاالله خداوند كمك حال همه دلسوزان كشور باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
86
وقتی می بینم یکی داره یکی دیگه رو تخریب می کنه یاد احمدی نژاد می افتم .
کارت احمدی نژادی بود آقای فقیهی
asd
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
2
این آقا مشایی رو واقعا متوهم کرده
تافردا
|
TAJIKISTAN
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
60
بسمه تعالی
جناب فقیهی این مقاله یانقدغیرضروری وبدون سندومدرک ازآن حرف های بقول شما بدزیباکلام بدتراست زیرا:
1.ایشان قبلاًادعاکرده تنها رقیب هاشمی ویاخاتمی وکسی که می تواند رأی داشته باشد،مشایی است که تاشروع وشمارش آرااین ادعا رانمی توان ردکرد.
2.شما گفته اید ایشان به جای این حرف ها،این ادعای بی ربط منتسب به هاشمی(بااسرائیل سرجنگ نداریم)راتصحیح کنندوقتی که تمام سایت به نقل ازهاشمی این جمله رانوشته اندوبعدهم کسی آن راردنکردچگونه آقای زیباکلام منکراین حرف شوندبایداگراین حرف غلط است دفترآقای هاشمی آن راتکذیب می کردند.علاوه براین این جمله جای هیچ اشکالی ندارند.مشکل شما این است که فکرمی میکنیدهمه ی جامعه حسین شریعتمداری،طائب،ذوالقدر
،شجونی،وبچه های رسالت وتعدادی ازاین قماش هستند.
3.آقای فقیهی بنظر میرسدشما نگرانترازهاشمی ازاین تهمت ها ،وافتراهایی که به هاشمی میزنندهستید.دربیابانگرگربه شوق کعبه خواهی زدقدم سرزنش ها گرکندخارمغیلان غم مخور
4.اصولگرایان تمام قدازاین دولت باتمام ابزارهایی که دراختیارداشتنددفاع کردنداماحالاکه بحران کشورراگرفته همه مقصر مشایی رامی دادنندوهنوز هم عده ای ازآن هااحمدی نژادرامعجزه ی هزاره سوم میدانندیعنی هنوزهم اکثرآن هابحران موجودراقبول ندارندچه انتظارداری بگویندبعد 8سال 100درصدپیش بینی های هاشمی درست شدومااشتباه کردیم.
5.آقای فقیهی شمالطف کنیدآقای هاشمی راآنطورکه بوده وهست نه بیشترونه کمتربه جامعه بویژه نسل های بعد ازانقلاب معرفی کنیدنگذاریدابوذر در ربذه درکمال بیخبری وبی تفاوتی مردم همچون بهشتی شهیدشود.
6.اگرکسی باورندارد.ناخدای این کشتی شکسته دراین دریای پرطلاطم کسی نیست جزهاشمی، بدان خودش رابه خواب زده وبافریادهای امثال شما ومن هم بیدارنمی شود.
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
1
اتفاقا آدم های ... بدشان نمی یاد مانند آقای زیبا کلام برای شان قلم فرسایی کنند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
84
1
آقاي زيبا كلام اساسا يك ت... ايست كه فقط آسمون ريسمون بهم مي بافد!در ميان دانشگاهي ها هم معروف به چنين آداب بي سننيست ! باري ، ايرادي نيست . شنونده و خواننده بايد عاقل باشد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
10
چه دلیلی دارد که شما از زبان آیت الله سخن بگویید؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
52
من میخواستم به نکته ای در مورد ذهنیت عمومی سرمایه داری آقای هاشمی اشاره کنم که باعث تخریب ایشان در عامه می شود. مگه حضرت محمد یا حضرت علی سرمایه نداشتند؟؟ حضرت علی بزرگترین نخلستان ها رو داشتند که به بینوایان کمک می کردند و حضرت محمد ثروت عظیم حضرت خدیجه را. پس باید در جامعه اینها را بیان کرد. بهتر است این تفکر را که هرکی ثروت داره بده تغییر بدین!!! در غیر اینصورت باز هم گول شعارهای توخالی و دروغین ساده زیستی را خواهیم خورد که تنها منجر به فقیر شدن عامه و سرمایه دار شدن شعاردهندگان می شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
54
با سلام جناب فقیهی دکتر زیبا کلام از دوست داران واقعی ایت الله است و نظر خودش را گفته حرف شما و موضعگیری شما اصلا حالت خوبی ندارد باعث تحریک گروهی خاص میشود تا از هر وسیله ای برای تخریب استفاده کنند شمامینتوانستید اشکالتان را با نامه برای ایشان بنویسید رسانه ای کردن اب به اسیاب دیگران ریختن است شما هر چه بیشتر باید به نقاط وحدت افرین بین یاران ایت الله هاشمی تاکید کنید والسلام
یاداوری مطلق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
1
سلام
1-آیا کاندید های ریاست جمهور یحق دارند درباره چگونگی مناسبات خارجی نظراتی داشته باشند یا نه؟تنش زا باشند یا تنش زدا.
2-در برنامه اقتصادی تفکر خود را داشته باشند.دولتی -نیمه دولتی -خصوصی -خصولتی-تعاونی -نیمه خصوصی-و......هردمبیلی
3-در انتخاب و عرفی معاونین و وزیران از اکنون تصمیم بگیرند که یکدفع بعدا دچار انحراف نشوندو یا وزیر تحمیلی نگیرند که بعدا مثل پوست سیب زمینی از هیت دولت اخراج شوند.
و.....شیر بی یال و دم و...........بدرد چی چی میخوره.
مخلص همه ی انتخابیها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
6
64
من آقای زیبا کلام را قبول داشتم اما از زمانیکه از رحیم مشایی بعنوان ریس جمهور آینده نام بردنر از او نا امید شدم .
سرباز وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
110
0
همانطور كه با آمدنش دلار را پايين آورد ماهم با انتخابات او را پايين خواهيم آورد
منتظر ما باشيد
سهیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
3
اگه بخوایم با فکر خودمون یه تیکه هایی از حرفایی که گفته میشه رو جدا کنیم و بدون توجه به قبل بعدش سرهمش کنیم میشه هزار تا برداشت ازش کرد! نمیگم زیبا کلام همه حرفاش درسته اما این روش درست نیست.دفعه بعد اگه خواستی کسی رو نقد کنی اول یه کم تحقیق کن بعدشم از روش معتبر تر محکمه پسند تری استفاده کن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
7
ایشون نقل قول نکرده که! تحلیل کرده و به عنوان یکی از برجسته ترین اساتید علوم سیاسی در کشور حق هم دارن که تحلیل خودشون رو داشته باشند و اون رو بیان کنند. ضمن اینکه ایشون یک استاد و تئوریسین در عرصه ی سیاسی هستند نه فعال سیاسی که نظراتشون به شخصیت های سیاسی منتسب بشه!
کبوتر حرم زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
53
61
با عرض سلام و ارادت خدمت همه دوستان عزیز
من هم زمانی زیاد تحلیل سیاسی میکردم و گاهی حرفهایی میزدم که بگم منم چیزی بلدما
تا اینکه یکی از دوستانم جمله ای به من گفت منم به اقای زیبا کلام میگم
اگه حرف نزنی ....
اما به نظر من
تنها در یک صورت اقای هاشمی رای نمی اورد
اینکه جریان دولت و اصولگرایان روی یک نامزد واحد مانند اقای قالیباف اتحاد کنند که این امر هم تقریبا صفر درصد احتمال دارد
در هر صورت هاشمی رای اول ایران است و رای دوم جریان دولت و رای سوم جریانهای اصولگرا
بدین ترتیب به احتمال 90 درصد هاشمی رییس جمهور بعدی ایران است
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
8
یعنی اینهمه کاندیدا کشکن مسئله حول مشائی رفسنجانی دور میزنه!بابا یه چپی یه راستی یه میانه ای یه مستقلی یه ائتلافی هوه!اینهمه لشگر آمده به عشق پاستور آمده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
41
جناب فقیهی احساس می کنم علاقه ی فاشیستی(!)به آقای هاشمی دارین!تو رو خدا فقط روحیه ی تحلیلی داشته باشید نه روحیه ی بادی گاردی!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
72
57
شما که تا دو روز پیش میگفتید "نه غزه نه لبنان" حالا چی شده طرفدار سوریه شدید ؟ ملت خیلی باهوشتر از این هستند که اینقد ساده لوحانه حرف میزنید.
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
6
جناب اقای فقیهی وبرادران محترم که دلسوزانه برای اعتلای نظام مقدس اسلامی وپیشرفت کشورعزیزمان دراین روزهای حساس درتلاش هستید تاباتحلیل مسایل افکارعمومی را نسبت به انتخاب فرداصلح ترغیب وتشویق نمایید،بهه عنوان فردی از بطن جامعه وطبقه محروم از شما استدعا دارم دراین روزها همدیگر را تخریب نکنید وباسعه سدر با کسانی که دراصول باشما دریک سمت هستند برخورد کنید. اقای زیباکلام هرچه باشد دوستدار اقای هاشمی هستند وبه عنوان یک استادبرجسته سالهاست همانند اقای فقیهی با افراد رادیکال مناظره ومباحثه میکند و اگرهم نقدی بر او داریم امروز وقت گله نیست. درحالیکه بعضی سایتها تمام توان خود رادر تخریب اصلاحات وهاشمی قرار داده اند جایز نیست مطالبی در این سایت که من به شخصه تنها رسانه دارای برد میدانم که میتوان برای دفاع از حقانیت مظلومانه ایت الله هاشمی در برابر هجمه صدهاا رسانه دولتی بر روی ان حساب کرد ،و اگرخدای ناخواسته مطالب آن محل دودستگی بین روشنفکران شود همان خواهدشد که 8سال پیش تفرقه بین اصلاحات مردم را به این وضعیت اسفبار رساند.شخصا از اقای فقیهی به خاطردفاع ازمردم محروم و آرای آنان تشکرمیکنم
از سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
75
عظمت هاشمی برای این است که دوست و دشمن انصاف را در حق او رعایت نمی کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
4
41
تحلیل های زیبا کلام تماما منطقی وبه دور از احساسات میباشد
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
3
28
جناب اقای فقیهی وبرادران محترم که دلسوزانه برای اعتلای نظام مقدس اسلامی وپیشرفت کشورعزیزمان دراین روزهای حساس درتلاش هستید تاباتحلیل مسایل افکارعمومی را نسبت به انتخاب فرداصلح ترغیب وتشویق نمایید،بهه عنوان فردی از بطن جامعه وطبقه محروم از شما استدعا دارم دراین روزها همدیگر را تخریب نکنید وباسعه سدر با کسانی که دراصول باشما دریک سمت هستند برخورد کنید. اقای زیباکلام هرچه باشد دوستدار اقای هاشمی هستند وبه عنوان یک استادبرجسته سالهاست همانند اقای فقیهی با افراد رادیکال مناظره ومباحثه میکند و اگرهم نقدی بر او داریم امروز وقت گله نیست. درحالیکه بعضی سایتها تمام توان خود رادر تخریب اصلاحات وهاشمی قرار داده اند جایز نیست مطالبی در این سایت که من به شخصه تنها رسانه دارای برد میدانم که میتوان برای دفاع از حقانیت مظلومانه ایت الله هاشمی در برابر هجمه صدهاا رسانه دولتی بر روی ان حساب کرد ،و اگرخدای ناخواسته مطالب آن محل دودستگی بین روشنفکران شود همان خواهدشد که 8سال پیش تفرقه بین اصلاحات مردم را به این وضعیت اسفبار رساند.شخصا از اقای فقیهی به خاطردفاع ازمردم محروم و آرای آنان تشکرمیکنم
کارگر ذوب آهن اصفهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
242
61
من جای هاشمی بودم انصراف می دادم.چون رای ندارد.خواهشا یک نظرسنجی در استان ما مخصوصا در روستاها بکنید.استان اصفهان!
ابوالقاسم
|
UNITED STATES
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
10
تصور می کنم تحلیل زیبا کلام در مورد مشایی اصلا غلط نبوده.این رو تا روز انتخابات خواهیم دید.احتمالا آقای زیبا کلام می دانند که با توجه به جسارت و افسارگسیختگی احمدی نژاد و افشا گری های بی ملاحظه شون می توانند بخش زیادی از آرا رو به سمت خودشون جلب کنند.تازه تصور کنید هاشمی در انتخابات نباشد.آیا اصولگرایان چنان پایگاه مردمی دارند که بتواند در مقابل توان و تجهیزاتی که دولت صرف مشایی می کند پیروز شوند؟و یا اصلاح طلبان حاضر در انتخابات می توانند آرای خاموش اصلاح طلبان را روشن کنند؟پس می توان نتیجه گرفت که در خلا کاندیدای قوی مثل هاشمی مشایی آرای زیادی رو به خاطر حمایت دولت میتونه جلب کنه.در مورد جسارت خاتمی هم هر چند تلخ بود ولی گفته ی ایشون دست بود.منتها باید گفت جسور نبودن خاتمی از نکات مثبت شخصیتی ایشونه نه یک نکته منفی.نباید اینگونه القا کنند که جسارت به سبک احمدی نژاد به صلاح و خیر مردم است.در کل زیبا کلام یک تحلیلگر متوسطه که بعضا اسیر احساسات میشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
0
37
گمان کنم این که اقای هاشمی به سرمایداری غربی اعتقاد دارد تبلیغ باشد تا تخریب ما که هر وقت یاد سرمایداری می افتیم آلمان و آمریکا یادمان می آید و هر وقت می گویند عدالت بی اختیار یاد سیاست های اقتصاد سوسیالیستی و کمونیستی شوروی و اروپای شرقی می شویم.آقای زیباکلام تبلیغ دارد می کند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
1
23
با کمال احترام برای آقای فقیهی ... بنده حرف های آقای زیبا کلام را منطقی میدانم....نکته بعد هم ایشون گفتن اگر هاشمی و خاتمی نیاد مشایی گزینه اول است ضمنا ایشون طرفدار سرسخت هاشمی است اگر به مناظره های چند روز قبل ایشون مراجعه کنید...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
213
نظر من به نظر هاشمی نزدیکتر است ومشائی اگر تایید صلاحیت بشود هیچکدام از نامزدهای اصول گرا توان مقابله با ایشان را ندارند
رهگذر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
25
80
من نمیدونم چرا این آقای هاشمی الان انقدر محبوب شده مگه ایشون همون کسی نبودن که ملت همیشه در صحنه ایران سال ۸۴ از لج ایشون به کسی مثل آقای احمدی نژاد رای دادن و در در انتخابات مجلس نفر سی ام شده بودن که همه با آب و تاب مگفتن به ایشون آغاسی.....
حالا عزیز شدن لابد این دفعه ملت از لج مشایی و بقیه کاندیداها به هاشمی رای میدن!!! ایشالا عمری باشه ببینیم انتخابات بعدی از لج آقای هاشمی به کی باید رای بدیم!!
پاسخ ها
دانشجوی فدایی رهبر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
"تجربه های طولانی باعث افزایش خرد است"امام علی (ع)
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
2
35
بنده همیشه نوشته ها و گفته های آقای دکتر زیبا کلام رو دنبال میکنم و همیشه از صداقت گفتار و شجاعت در اظهار نظراتشون لذت بردم.موردی رو که جناب فقیهی اشاره میکنند به دقت خوانده ام و باز هم میتوان به جرات گفت ایشون درست میگن دقت کنین که ایشون به عنوان یک نظریه پرداز دارن صحبت میکنن و نه به عنوان سخنگوی یک شخص خاص.ایشون با توجه به مطالعاتی که برروی شخصیت آقای هاشمی داشته اند و همچنین تجربیات رودر رویی که داشته اند مطالبی رو عنوان کرده اند و حتما به عنوان یک نظریه پرداز نیازی ندارند عین گفته های ایشون رو منقل کنند و در صورتی که دچار اشتباه در نتیجه گیری خود شدند جناب آیت الله میتوانند توضیح داده یا تکذیب کنند چنانچه قبلا کرده اند.و باز ناگفته نماند که این گفته های جناب زیبا کلام (البته غیر از مسایل سوریه) تازگی نداشته به کرات در مصاحبه ها و مناظره ها عنوان شده اند.
هرچند مطالبی که گفته شده رو واقعا نیاز امروز جامعه خودمان میبینم و خیلی امیدوارم که هر شخصیتی (هاشمی یا کس دیگری) با چنین دید و نگاهی سکان سیاست کشورمان را به دست بگیرد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
11
40
جناب آقای فقیهی ازاینکه نظرات افراد را آنگونه که خود می خواهید منعکس می کنید وازانعکاس نظرات مخالفین ابا داریم به شما تبریک عرض می کنم.بنده به هیچ حزب وگروه وجناحی درکشورمان اعتقاد ندارم زیرا هیچکدام اصول اولیه سیاست را نمی دانند وتنها حربه ی آنها تخریب همدیگر است.درکشورما هم جناح متصف به اصلاح طلب وهم جناح موسوم به اصولگرا زمام امور را سالها برعهده داشته اند .این حضرات درزمان شکست درانتخابات به جای تمکین به رای ملت به تخریب مخالفین وبزرگ نمایی نقط ضعف جناح دیگر می پرداختند وآنکه دراین تقابل متضرر می گردید قاطبه ملت بودند.
جنابعالی که خودرا اهل قلم وهنرمند عرصه مطبوعات می دانید واقعا بعید است اینگونه اظهار نظر بفرمایید.
آقای هاشمی رفسنجانی چه جوابی دررابطه با عملکرد خویش درطول هشت سال گذشته دارد.رفتارهای دوگانه وگفتار دوپهلوی ایشان وموضع گیری های مرموز ودوگانه ایشان چه توجیهی دارد.
فردی که به عنوان حامی فتنه سال 88 دراکثر جراید ازایشان نام برده می شدونامه ایشان باآن صورت به مقام معظم رهبری وبیاناتشان درآخرین نماز جمعه ایشان حاکی ازچیست.
چگونه است که فردی که خانواده اش دارای پرونده های اقصادی وسیاسی می باشد وهیچگونه تبرایی ازعملکرد خانواده خود نجسته است درحالیکه فقر وفحشا درجامعه بیداد می کندوشاهد افزایش خط فقردرکشورهستیم.
حال چگونه است که این فرد به عنوان منجی کشورشناخته شده است ودارید برطبل حمایت بی چون وچرا ازایشان می پردازید.افراط وتفریط اصولگرایان چه درسیاست خارجی وچه درسیاست اقتصادی وفرهنگی داخلی کشوررا دچار چالش های بزرگی کرده است که فقط وفقط تاوان آن را ملت می پردازند.
اما آیا اصلاح طلبان قادرند کشوررا زااین بحران نجات دهند .؟عملکرد گذشته دلیل برتوانمندی امروز آن ها نیست.
هرچند می دانم جنابعالی آنقدر مفتون اصلاح طلبان وشخص آقای هاشمی هستید که این نظر را منعکس نمی کنید.مگراینکه بتوانید استفاده سیاسی به نفع طرف خویش بنمایید.
حال پاسخ دهید:
1- چرا آقای هاشمی ازامام جمعه ای تهران کنار رفتند.
2- چرا ایشان از ریاست خبرگان رهبری کنار گذاشته شدند.
3- عملکرد ایشان درقبال پرونده های اقتصادی وسیاسی فائزه هاشمی ومهدی هاشمی چیست.
4-اقتصاد سرمایه ای آقای هاشمی درزمانی که مردم درفقر ونداری وتورم وگرانی دست وپا می زدند چه توجیهی داشت .
5- اکثر سوء استفاده ها اقتصادی ازبیت المال مربوط به منتسبین به ایشان درزمان ریاست جمهوری ایشان اتفاق افتاد .برخورد ایشان چگونه بود.
سینا از شیراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
0
38
فقیهی جان، مگر شما سخنگوی آیت ا... هاشمی هستید؟ اگر چیزی که زیباکلام گفته مورد تایید آیت ا... نباشد ، خودشان یا مسئول دفترشان تکذیبش می کنند.
نظرات بینندگان