arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

لیلة‌الرغائب ضیافتی به حرمت آرزوها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
لیلة‌الرغائب آیینی به پاکی روح زلال انسان جاری در رود خروشان رحمت الهی است که امشب غوغای آسمانیان ضیافتی را به پا کرده است تا به حرمت دل‌های پاک آرزوها و نیات پسندیده برآورده شود.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، لیلة‌الرغائب را شب آرزوها نام نهاده‌اند و در این شب آسمان غوغایی از حضور کروبیانی است که تا صبح ندای بخشش بندگان و رحمت واسعه الهی را سر می‌دهند و منتظر بنده‌ای هستند تا دست‌های پر از مهر و صفا را باز کند و از خداوند طلب رحمت، غفران و بخشش داشته باشد.
 
در این شب به اندازه تمام بشریت ملائک و مقربان درگاه الهی بر زمین نازل می‌شوند و منتظرند تا اجر و پاداش متهجدین را بدهند و آنها را سیراب از جامی کنند که در آن روح و نفس پاک غوغا می‌کند و در را صیقل می‌بخشد.
 
آری امشب شب نزدیکی بنده به خداوند و قرب عابدان به معبود است که در طلب نیاز باید استغفار کرده و با آمرزشی حقیقی دل را برای رحمت الهی باز کنند به گونه‌ای که در این شب می‌توان اخلاق و گفتار نیک، دور شدن از پلشتی‌ها و آلودگی‌ها را آرزو کرد که برآورد شدن این دعاها و آرزوها از طرف خداوند متعال به طرفة‌العینی وابسته است.
 
لیلة‌الرغائب بهانه‌ای است برای گشودن درهای برکت آسمان‌ها تا شاید بنده فرصت نزدیکی به معبود را پیدا کند و شبی است که با استغفاری از جان بر آمده می‌توان گناهان را فرو ریخت و به بهایی عظیم دل را صیقل داده و ‌آرامش بخشید.
 
در این دریای رحمت الهی بندگان نیازمند چشم به دریای بی‌کران بخشش و رحمت خالق دارند و بارانی‌ترین شب خود را به امید طلوع شفابخش سپری می‌کنند و پیشانی‌ها را از بدی صاف کرده و پرونده‌ها را سبک یقیناً می‌توان برای خود و دیگران کاری کرد کارستان به شرط آن که به هوش بوده و خواب غفلت شبانه تو را از راز و نیاز نیمه شب‌ها باز ندارد.
 
گوش‌هایمان را تیز می‌کنیم و نگاهمان را نافذ تا شب لیلة‌الرغائب را مفت و مجانی از دست ندهیم چرا که شب آرزوها بزرگ‌ترین بهانه برای جبران است، جبران گناهانی که در آن باید همتی والا داشت و چه زیبا امشب خداوند متعال آرزوهایت را برآورده می‌کند و سوز و گداز شبانه‌ات را می‌شنود و این سوز و گداز شبانه چه سبک بالت می‌کند که به حقیقت گفته‌اند «شب عاشقان بی‌دل چه شبی دراز باشد» و در این شب باید دل‌ها را از کینه، قهر و عداوت شست و به جای آن گرمای محبت، عشق و صمیمیت داشت تا خداوند رحیمی که بندگان را به آسانی و به هر بهانه‌ای می‌بخشد، راضی کرد تا امشب بخشیده شویم.
نظرات بینندگان