arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲

تیم کشتی‌ ایران از آمریکا دیپورت شد یا دستور بازگشت گرفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیپورت کشتی گیران ایران از آمریکا خبری است که به سختی می توان آن را باور کرد.
 
تیم ملی کشتی ایران به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا برای برگزاری دیداری دوستانه و نمادین به منظور حفظ کشتی در بازی‌های المپیک راهی نیویورک شد و پس از انجام یک مسابقه و برتری شش بر یک قرار بود به لس آنجلس برود.

امروز اعلام شد که آمریکایی ها به ملی پوشان ایران اجازه حضور در لس آنجلس را نداده و اعلام کرده اند هیچ گونه مسئولیتی در قبال سفر تیم ایران به لس آنجلس برای دیدار دوستانه روز 29 اردیبهشت ماه را نمی‌پذیرند.

بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز در این خصوص به فارس گفته است: متاسفانه برای سفر به لس‌آنجلس عده‌ای از منافقان و مخالفین جمهوری اسلامی ایران تبلیغات گسترده‌ای را انجام دادند که این موضوع فدراسیون کشتی آمریکا را تحت تاثیر قرار داد. عده‌ای از منافقان تاکید کرده بودند که با پرچم شیر و خورشید کاروان کشتی ایران را در لس‌آنجلس تحت تاثیر قرار خواهند داد. برای ما بحث امنیت و مسئله جانی ورزشکاران‌مان در اولویت بود، شاید فدراسیون کشتی آمریکا نیز تحت تأثیر این تبلیغات منفی، این موضوع را ارزیابی کرده و به همین دلیل اجازه ورود کاروان کشتی ایران را به لس‌آنجلس نداد.

این در حالی است که به سختی می توان باور کرد که آمریکایی ها از پس امنیت یک مسابقه در لس آنجلس بر نیایند؛ بحثی که عضو سابق هیئت رئیسه کنفدراسیون کشتی آسیا نیز به آن اشاره می کند.

میری روشن درباره دیپورت تیم ایران از آمریکا می گوید: این خنده‌دار است؛ مگر ممکن است آمریکا نتواند امنیت یک مسابقه معمولی را برقرار کند. اینقدر راست نگفته‌اند که باورمان نمی‌شود.

پیش از سفر کاروان کشتی به آمریکا مخالفت های بسیاری با آن انجام شد و به نظر می رسد اتفاقات لس آنجلس از قبل پیش بینی شده بود و به همین دلیل باورپذیر تر آن است که بگوییم ملی پوشان از سفر به لس آنجلس منع و دستور بازگشت به ایران گرفتند.
نظرات بینندگان