arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۸
تعداد نظرات: ۲۸۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

آیا کهولت و پیری آیت الله، اتفاق بدی است؟ - مصطفی فقیهی

نگارنده به یاد می آورد که در یکی از دیدارهای پیش از عید با ایشان، آیت الله که در گرماگرم سخن در باب مسائل روز بود ناگهان تلفن دفترش به صدا درآمد، فرد تاثیرگذاری بود . محتوای صحبت هایش با او، پراهمیت و چالشی بود،. قریب به 15 دقیقه صحبت کرد و پس از آنکه گوشی را گذاشت، بی درنگ از همانجا که سخن خود را قطع کرده بود ، ادامه داد، بی آنکه بپرسد «کجا بودم» یا «چه می گفتم».... جمله ای آشنا که این روزها از جوانان امروز، کم نمی شنویم چه رسد به رقبای آیت الله که چندان هم جوان نیستند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بکم. طی روزهای اخیر و با ثبت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی، چندان که پیش بینی می شد، هجمه ها و حملات علیه او شدت یافته است. پاسخ به چرایی چنان «وحشت زدگی» و چنین «آسیمه سری» این جماعت که کوبش ها بر طبل های حلبی خود را لختی رها نمی کنند، در این مقال نمی گنجد و ان شالله به زودی به تفصیل درباره آن خواهم نوشت، اما چیزی که طی این روزها بیش از گذشته تکرار و تکرار می شود، تمسك به «كهولت سن» آقای هاشمی است که تنها دستاویز برای ترور شخصیت او شده است

به تیترهای زیر توجه کنید:

حدادعادل: از نظر من، واقعا رييس مجمع تشخيص توان اداره كشور را ندارد.

لنکرانی: ملت جوان پيرمرد هشتاد ساله را انتخاب نمي‌كند

ابیانه: کابینه هاشمی‌ به خانه سالمندان تبدیل می‌شود

حسینیان: 80 سالگی وقت توبه است

شیخ سالخورده از پس مدیریت کشور برنمی آید

امام جمعه مشهد: رئیس جمهور برخی اوقات باید روزانه 18 ساعت کار سنگین انجام دهد؛ بنا‌براین شورای نگهبان در بررسی شرایط نامزدهای انتخابات باید این مسئله برایش احراز شود که آیا کاندیداها از نظر سنی توانایی انجام این شرایط را دارند.

موارد فوق تنها بخشی از صدها مصاحبه و گزارش در مذمت ، انزجار و نکوهش نسبت به پدیده ای به نام «سالخوردگی» است!  این حجم تخریبی البته حکایت از طراحی و برنامه ریزی برخی جریان ها برای تکرار این کلیدواژه دارد و سوگمندانه آنکه، آنچه تا به حال در این باره گفته شده، ذهنیتی است که مستقیماً و بدون هیچ تحلیلی به اجرای آن همت میشود.

اما سئوال این است که سالخوردگی به خودی خود ، خوب است یا بد؟ مدیریت یک پیر مجرب بر کشور چه؟  اساساً چه نوع سالخوردگی می تواند برای کشور مشکل ساز باشد؟

"پیر" مورد اشاره این جماعت، هاشمی رفسنجانی است! او سیاستمداری سالخورده است که شرایط جسمانی اش، عادیست. توان و قدرت حرکت و سروپا ایستادن برای چند ساعت در روز، همچنان برایش میسر است. ذهن مسنجمی دارد و و در عین حال، 70 سال تجربه ی گرانبهای مبارازتی ، انقلابی و مدیریتی را همراه دارد. یار دیرین رهبری است و به سبب مشکلات خارجی و وجهه مورد احترام بین المللی اش، ظرفیتی کم نظیر برای حل مشکلات داخلی و خارجی محسوب می شود.  این پیر سیاست، در چنین شرایطی، فداکارانه پای به عرصه ی رقابت گذاشته تا در این وضعیت حساس انقلاب اسلامی، نه به گونه ای احساسی ، هیجانی و سرشار از سرمستی و شادمانی از کسب قدرت، که براساس منطق ، اعتدال و هوشمندی، کشور را به سرمنزل مقصد برساند.

دوم. سالخوردگی خود موهبتی الهی است که آدمی را از جهل جوانی به منطق ، اعتدال و عقلانیت پیری رهنمون می سازد . کیست که بگوید پیری سیاستمدار و مدیر که هنوز با گردنی فراز و سینه ای ستبر ، چنان جوانی شاداب، بدون مشکلات معمول سالخوردگان و با تکیه بر تفکر ، تدبر و تقابل مجرب با مشکلات و معضلات  ، برای مدیریت کلان کشور مناسب نیست؟ و بهتر آنانی هستند که فقط جوانند (عدد سن شان خیلی بالانیست)، اما کم تجربه و در عین حال دارای ظرفیتی اندک برای حل مشکلات داخلی و خارجی!

"پیری" فقط چهره ی درهمشکسته و تنی فرتوت و خمیده نیست که زبان بر مذمت آن بگشوده اند ، گریز از کمند افراط است و کمان تفریط ، تدبیری هوشمندانه است و خردی پویا، مملو از اندوخته هایی گرانبهاست که حکایت از تجربه ی صدها هزار آزمون و خطا ، سختی ها و دشواری ها، پستی ها و بلندی ها و ... پند از همه ی آنان دارد. آیا کسی که سالیان دراز مدیریت بخشی از انقلاب، تجربه سالهای نخست پیروزی انقلاب، مدیریت جنگ ، 8 سال دوران سازندگی و ... در چنته دارد، نمی تواند از پس مشکلات امروز کشور - که ترکیبی از مشکلات سابقاً تجربه شده است - برآید؟ آیا شخصیت مقتدری که 16 سال سکوت در برابر تندخویی هتاکان را تمرین کرده، نمی تواند برای حل معضلات اخلاقی و خانمازسوز کشور، چاره ای کند؟ مگر فوائد چنان سالخوردگانی، جز چنین مواهبی است؟

هاشمی پیر و جوان همزمان است، از بختی جوان و ضمیری روشن و پیرانه برخوردار است و به تدبیر پیری مجرب مجهز است. بی تردید، اعتبار هر جامعه به اعتبار دانش پیشگان مجرب آن است و فرهنگی که به دانایان خود جفا کند، روی سعادت را نخواهد دید.

سوم. از دیگر سو، آقایان طوری سخن می گویند که گویی هاشمی چنان پیر و فرتوت شده که یارای حرکت ندارد و فراموش کار است! آنقدری که مکرر اسم دوستان نزدیکش را در گعده ای که نشسته اند، می پرسد و مرتب غافلگیر می شود!

نگارنده به یاد می آورد که در یکی از دیدارهای پیش از عید با ایشان، آیت الله که در گرماگرم سخن در باب مسائل روز بود ناگهان تلفن دفترش به صدا درآمد، فرد تاثیرگذاری بود . محتوای صحبت هایش با او، پراهمیت و چالشی بود،. قریب به 15 دقیقه صحبت کرد و پس از آنکه گوشی را گذاشت، بی درنگ از همانجا که سخن خود را قطع کرده بود ، ادامه داد، بی آنکه بپرسد «کجا بودم» یا  «چه می گفتم».... جمله ای آشنا که این روزها از جوانان امروز، کم نمی شنویم چه رسد به رقبای آیت الله که چندان هم جوان نیستند!



هاشمی با 78 سال سن، هنوز سرزنده است و سحرخیز. پس از نماز نمی خوابد، صبحانه می خورد، ورزش می کند و سپس ساعتی مطالعه... به سوی محل کارش (مجمع) راه می افتد و از ساعت 9 و نیم تا پس از نماز ظهر، ملاقات های فشرده دارد. ظهر اندکی می خوابد و مجدداً ملاقاتهایش را تا 8 شب ادامه می دهد. شام را با اهالی منزل می خورد و ساعتی نیز با آنان همکلام می شود .

چهارم. نکته دیگر که این روزها باب شده و باید بیش از این، بر آن تامل کرد، حضور مکرر رییس جمهور در سفرهای استانی است. ابداع چنین روش با تبلیغات فوق العاده فشرده و کم نظیری همراه بوده که سبب شده مردم نیز، سفرهایی از این دست را از اولیات وظایف یک رییس جمهور می پندارند. در این شیوه ی بدیع، رییس جمهور به طور مرتب به استان های مختلف سفر کرده و ضمن بازدید از جای جای و نقطه نقطه ی شهرها، نامه های مردمی را دریافت کرده و برای حل این مشکلات، مستقیماً دستور می دهد .  البته حل مشکلات شهروندان، اصلی حیاتی و اقدامی مثبت ، مطلوب و خداپسندانه است ، اما سئوال این است که اساساً چنین اقدام جزئی و خردی، آنهم از سوی مدیریت کلان نگری چون ریاست جمهور، امری علمی، مرسوم و مثمرثمر است؟

آیا رییس جمهور کشور پهناوری چون ایران ، باید مرتب به این سو و آنسو برود؟ باید عمده وقتش در شهرها و روستاها بگذرد و تمام ذهنش، مشغول جمع آوری نامه های مردمی باشد؟ چرا یک رییس جمهور، که رییس یک جمهوری و دولت است وقت گرانبهای خود را به چنین اعمال و رفتاری مشغول سازد؟ مگر نمی تواند سازمانی متشکل از نیروهای معتمد خود را صرفاً مختص این کار تشکیل دهد؟ اگر قرار باشد رییس جمهور تمام عمر دولت خود را به سفر بگذراند، چه کسی، مشغول رسیدگی به مسائل مهم مردم باشد؟ اگر تمام عمر دولت ، به سفرهای استانی بگذرد، پس رسیدگی به مسائل اساسی و بنیانی کشور چه می شود؟ مگر نه آنکه یک تصمیم صحیح و کارشناسی رییس دولت، به اندازه 8 سال سفر استانی می تواند بر سرنوشت یک ملت موثر باشد؟

پنجم. نکته ی دیگر آنکه آنانی که بر سالخوردگی رقیب انتخاباتی خود خرده می گیرند، پاسخ دهند که رییس جمهور فعلی که مهمترین ویژگی اش، «جوانی» ، «شادابی» ، «با انگیزگی» و ... بود، چه گلی بر سر ملت زده که این جماعت، چنین بی باکانه، بر حذف رقیب مجرب و سالخورده تاکید می ورزند؟! مگر جز آن است که جناب احمدی نژاد کم تجربه و جوان، یکباره پس از مشاهده ی قدرت و نفوذ ریاست جمهوری، هلهله ی مردمی، تیتر رسانه های داخلی و خارجی، تاثیر در دنیا و ... غروش چنان متورم شد که اینک بی آنکه توجهی به قانون داشته باشد، هر عملی را که بخواهد مرتکب می شود ، به هیچ سازمان و نهادی پاسخگو نیست و ضمناً خود، مسئولیت تفاسیر خلق الساعه از قانون را به عهده می گیرد! چرا؟ چون او معتقد است «من رییس جمهور هستم» و به واسطه ی داشتن رای ملت، می توانم مقابل هر چیزی، حتی قانون بایستم! چنین تعابیری تنها از جوانی کم تجربه ، مغرور و البته هیجان زده و سرمست از قدرت برمی آید. گو آنکه سالخوردگی، اگر به زعم آقایان حاوی هیچ نکته ی مثبتی نباشد، فاقد خصیصه غرور ، دامن‌زدن به توهمات و فرضیه‌بافی هاست .

طبعاً قصدم در این نوشتار، رد پیری "هاشمی" و بی اشکال بودن او و مدیریتش نیست، اما معتقدم در پست حساس ریاست جمهوری، مادامی که سالخورده ای مجرب و ذخیره ای مطمئن، با توان حرکت ، مدیریت و تفکر وجود دارد، به هر جوان پرکاری ارحج است.

در یک کلام:

پیری فعال، معتدل و مدبر، به از جوانی فشل، مزور و مردد

...........................................

* مصطفی فقیهی
    مدیرمسئول
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۲۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
104
931
بر فرض اگر هاشمی را سالخورده بنامیم که نیست با یک کابینه خوب این مسئله حل میشود
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
حتمن کابینه سالمندان منظورت هست!!
هر چند انتخاب این نظر رو درج نمیکنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
یک کابینه خوب و یک معاون اول توپ
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
101
854
فقط هـــــــــــــــــــــــــــــاشمی قادر به مدیریت کشور است و فقط اوست که رجل سیاسی است.
پاسخ ها
همت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
خواهشا چاپ کنید.
آیت الله هاشمی خطاب به آقای زیبا کلام در 10 خرداد 82:
"درست نیست بگوییم فقط یک نفر است که می تواند کار کند و این خدمت به مملکت نیست.باید بگردیم و کسانی را پیدا کنیم.اینگونه نباشد که به یک نفر متکی باشیم.باید افرادی را بیاوریم،تقویت کنیم تا بزرگ شوند.خودم فکر می کنم که کنار رفتنم از دستگاه اجرایی خدمت بزرگی به انقلاب باشد"
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
77
810
ترس از آیت الله هاشمی چه لرزه ای بر اندام بعضی انداخته
زری دهقان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
52
549
تحلیل خوبی بود.بنظر من هاشمی رفسنجانی از دو نظر ثروت و قدرت در عمر بیش از هشت دهه خود هیچ کمبودی نداشته است پس از لحاظ این دو فاکتور اشباع شده محسوب می شود و بی تردید هدفی والاتر و ارزشی تر داشته که حیثیت سیاسی خود را بر طبق اخلاص گذاشته و به عرصه آمده است.هاشمی یکی از سرمایه های نظام است که امام راحل (ره) همواره به ایشان اعتماد کامل داشتند و از پایه های انقلاب می دانستند.حضور هاشمی یک فرصت است برای نجات وضعیت اسفناک اقتصادی جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
ایول به این تحلیل !دم فقیهی گرم
سورنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
55
515
شير اگر چه پير ولي از هزار گرگ و روباه جوان درنده وفريبكار برتر كه هيچ ،
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
ضرب المثل رو درست بنویس
پیر، پیر است گرچه شیر است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
51
434
دود از کنده بلند می شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
55
432
درود خدا بر هاشمي عزيز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
48
535
هاشمی روزی شش ساعت کار کند اما درست باشد بهتر از 1000 سال کار نادرست بعضی آقایان است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
40
307
آفرین
ب ق
|
CANADA
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
37
508
من ۶ ساله که تو کانادا زندگی میکنم ۶ بار هم اسم آقای هارپر که نخستوزیر و فرد اول کاناداست رو از تلوزیون یا رادیو نشنیدم . تو این ۶ سال هم ندیدم یک بار از تلوزیون یا رادیو بگن نخست وزیر فلان طرح رو افتتاح کرده !!
یه طوری اینها تو ایران میگن که انگار رییس جمهور صبح بیل و کلنگ میزاره رو دوشش میره برای اصلاح مملکت بیل و کلنگ میزنه !! گر چه اینها که این حرفها رو میزنن همینقدر میفهمند و شعاع دیدشون همینقدره و آقای رفسنجانی هم برای همین جوابشون رو نمیده .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
آفرین درکشورهای اروپایی هم مدیریت انقدر تعریف شده است که وزیران شاید درروز دوسه ساعت کار داشته باشند بقیه امر به افراد واگذار شده وهرکس کار خودرا انجام میدهد نیازی به حضور رییس جمهور یا وزیر در محل نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
45
355
خوب بود جناب فقیهی ممنون مطمئن باشید آیت اله رئیس جمهور است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
وقتی توی یه متن ساده غلط املایی داری،میخوای سرنوشت کشور رو رقم بزنی؟؟؟آیت الله درسته...بااین وضع هم خیلی مطمئن نباشید
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
شک نکنید حتی یه زره.
مردم با چشم و گوش بسته میخوان برن و به هاشمی رای بدن چون پدرشون در اومده به خدا..
زنده باد هاشمی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
رای ما یک کلام هاشمی قهرمان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
34
280
دود از کنده بلند میشه.....

زنده باد هاشمی
فرامرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
27
263
خداوند به این پیرمرد سرزنده و شاداب عمر طولانی بدهد ما امیدمان به ایشان است تا بیایند و این مملکت گرانی زده پرازمشکلات اقتصادی و ... نجات دهد و یارویاور رهبرعزیزمان شود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
25
292
یک زمانی که جواد لاریجانی در واکنش به این جمله که احمدی نژاد 20 ساعت کار میکند و حدود سه ساعت می خوابد جمله جالبی گفته بود و آن اینکه پس کی فکر می کند ؟؟!! و برای همین وضع امروز ما اینجور شده . ما مدیر در سطح کلان می خواهیم نه تراکتور!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
25
221
از قدیم گفته اند دود از کنده بلند میشود .ما در این دوره به تجربه نیاز داریم و خوشبختانه هاشمی عزیز دنیای تجربه ست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
27
234
بهونه قحط بود؟؟
خب بگین نمیتونیم رد صلاحیتش کنیم افتادیم به بهونه تراشیهای بنی اسرائیلی
دانش آموز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
27
186
فقط می شود گفت آفرین به روشن بینی آقای فقیهی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
251
57
آخ شما چقدر دوست دارید هاشمی رای بیاره حتی اگه کهولت سن داشته باشه!!!
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
شما نه ! کل مردم ایران!!
افتاد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
24
204
درود خدا بر هاشمي عزيز
هوتن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
17
164
دود از کنده بلند میشه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
20
171
ما شهادت می دهیم سن وسال درکارهای اوهیچ اثری ندارد وجیق ودادهای دیگران ازعصبانیت میباشد لذا انها براین امر واقف هستند که او بر تمام مشکلات غلبه میکند وبدانند که هرچه بگویند وانجام دهند بر محبوبیت او می افزاید .خدایا اورا براین امتحان بزرگ یاری کن.امین
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
270
35
شر ور می بافی عمو! این همه آسمان و ریسمان برای چیست؟ چرا نمی فهمید که تاریخ مصرف هاشمی گذشته است.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
راست میگه عصر عصر دروغ و چپاول است دیگه !
یکی که کارنامش واسه همه روشنه میگن بده..
احساس خطر کردین؟ یا جیبتون تنگ میشه با اومدنش؟
زنده باد هاشمی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
شما حالت خوبه !!؟
ریحانه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
19
176
نفی ضرورت سفر های استانی خوب بود

از اون طرف ده تا کارخونه رو تعطیل می کرد بعد می رفت نامه های کار گر های کارخونه رو می گرفت و خیلی هم پز می داد که مردمی هستم
پاسخ ها
صابر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
ریحانه خانوم کار ما مربوط به قطعه سازی برای خودروسازی هست.الان 12 روزه تعطیلیم. گفتن حالا شنبه آینده یه سر بزنید ببینیم چی میشه! هنوز حقوق فروردین و اضافه کار اسفند رو هم نگرفتیم..
خوب معلومه رای ما هاشمیه،تردید نکنید..
درود بر هاشمی
مرتضی
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
17
132
با سلام و احترام
لطفا" در صورت امکان لیستی از اسامی رهبران ، رؤسای جمهور و یا نخست وزیران مسن و موفق دنیا که کم هم نیستند با ذکر مختصری از موفقیتهایشان را جهت آگاهی عموم منتشر فرمائید.
با تشکر فراوان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
240
41
آقاي فقيهي!
اين دفاع همه جانبه و توجيه نمود نقاط ضعف آقاي هاشمي نشان از همان ناپختگي شما دارد...
من به شما نصيحت مي كنم با اين همه دفاع همه جانبه از ايشان (دقيقا شبيه طرفداران احمدي نژاد در سال 88) شما را پشيمان خواهد نمود البته اگر به انقلاب و نظام اسلامي اعتقاد و علاقه داريد...
آقاي هاشمي كهنسال است و پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري مجبور است كار را به دست افرادي چون محسن هاشمي ، مهدي هاشمي و يا افرادي ديگر كه حداقل در جريان فته 88 ساكت در كناري نشسته و نظاره گر بودند كه چه خواهد شد بسپارد.
سعي كنيد از فضاي ناپختگي خارج شويد و نگذاريد احساسات بر شما غلبه كند...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
عوام فریبی بس است !!؟
علی
| UNITED STATES |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
این احساس خود پخته بینی شما از کجا ناشی می شود برادر ناشناس؟
آرسام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
17
190
یک جوری بیان میکنند که انگار رئیس جمهور میخواد بیل بزنه که پیر هست!!!


بهترین مثال برای این دوستان آقای ناپولیتانوی ایتالیایی است، که با 87 سال سن در حال رهبری ایتالیا برای گذر از بحرانی که دولت جوان، به وجود آورد، هستند...

امام خمینی هم در همین سن انقلاب کردند...


گاندی بزرگ هم در سن 78 سالگی با قدرت رهبری مردم رو برعهده داشت
آمدن هاشمی خیر است،
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
13
108
دروود.............
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
215
36
آقای فقیهی شما مگر چند سال دارید؟ عکستون که خیلی جوان نشان می دهد/ طبق منطق خودتان در این نوشته، بی تجربه، جوان و.... هستید بنابراین نظرات شما هم پختگی لازم را ندارد و به درد خودتان می خورد. وارد بازی بزرگان نشوید کوچولو!
پاسخ ها
پیر خردمند
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
عقل و درایت و شعور و کمال به سن و سال نیست
کاش شماها که نظر میدادید کمی منطق داشتید متاسفانه جهل و نادانی و دنیا چشم و گوشتان را بسته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
سن و سال اهمیتی ندارد، شعور و بصیرت لازم است که آقای فقیهی دارد؛ همان چیزی که بعضی ها ندارند و همان هشت سال پیش فاجعه را استارت زدند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
درود بر فقیهی !دست مریزاد به این قلم توانمند !
نناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
15
201
تازه خود اقایون مثل اقای جنتی و یزدی همچین کم سن وسال نیستند در مورد اینها مشکل پیری صدق نمیکنه؟
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
12
117
خداییش گل گفتی دمت گرم .حرف حساب جواب نداره.
به امید فردایی بهتر برای ایران عزیزمان
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
12
95
عالی بود عالی کاش خیلیها متوجه میشدن.
سعيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
12
78
احسنت
نازنين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
277
38
جناب آقاي فقهي
سلام عليكم
احتراماً اين را به نوشته هاي خود اضافه كنيد كه مردم به كسي كه
1 - نامه اي كه معروف به نامه بي سلام است راي مي دهند يا نه ؟
2 - كسي كه مي خواست دانشگاه آزاد را وقف كند
3 - كسي كه دخترش در درب صدا و سيما مردم را به اختشاش دعوت مي كند
4 - كسي كه خانمش در حسينيه جماران بعد از دادن راي مردم را به اختشاش در خيابان دعوت مي كند
5 - كسي كه فرزندش در شمال شهر دستگاههاي فرستند دارد و با بيگانگان در ارتباط است
6 - كسي كه با دادن نامه به پادشاه ملعون عربستان پايان اعلان عمر نظام را اعلام مي كند
7 - كسي كه در خطبه نماز جمعه انتخابات را زير سئوال مي برد. و...... از اولش مشخص بود كه انتخاب براي تخريب دولت فعلي پايه گذاري شده است درست است كه اين دولت خيلي اشتباه داشته است اما كاش شما فقط يكبار از افتتاح يك پروزه يا يك اتفاق خوب در اين دولت خبر داشتيد . در نهايت تصميم اصلي با مردم است .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
پس نه به احمدی نژاد رای میدهند که اعتنایی به نامه رهبری نمیکند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
اختشاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
چه اتفاق خوبی در این دولت اتفاق افتاده ؟؟؟ مگه غیر از اینه که یه پروژه رو دو سه بار افتتاح میکنن یا محصولات یه کارخانه دیگه رو میارن به اسم یه کارخانه ای که هنوز تکمیل نشده و میخوان نمایشی افتتاحش کنن قالب میکنن ... مگه غیر از اینه ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
ایول...جواب دندانشکنی دادی!در عین حال کاملا درت و صحیحه.کاش میشد مردم یه ذره چشم وگوششونو به روی حقایق باز کنن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
تاکور شود هرآنکه نتواند ديد
راي ما هاشمي قهرمان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
اگر این حرفها و تهمتهای شما صحت داشت که هرگز حکم ریاست مجمع تشخیص توسط رهبری برای آیت الله هاشمی تمدید نمیشد و در حال حاضر هم باید با قاطعیت رد صلاحیت شود؟! امان از بی تقوائی و نامردی
یزدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
123
24
جفنگ نگو خیلی هم مهم نون به نرخ روز خور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
185
31
مسلما آقای هاشمی کاردان هستند ولی باید قبول کرد که در سن 80 سالگی زمان مناسبی برای فعالیت های سنگین نیست. و مطمعنا روی عملکردشان و حتی تدبیرشان تاثیر می گذارد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
آفرین...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
راي ما هاشمي رفسنجاني
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
164
29
بله دیگه
برای شما پایتخت نشین ها ، رفتن به دیگر شهرها و روستاها وقت تلف کردن هست.
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
15
108
مگر نه اينكه در ژاپن به غير از اين نخست‌وزير فعلي كه كمي جوانتر است[البته ايشان هم حدود 50 و اندي سن دارد] بقيه نخست‌وزيرهاي بعد از جنگ دومشان[دقيقاً همان دوره كه ژاپن از خاكستر جنگ به پيشتازي صنعت و توسعه رسيد] همگي بالاي 80 سالگي به اين منصب دست يافتند؟


البته مدتي است پيامهاي من را منتشر نمي‌كنيد...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
16
72
«من رییس جمهور هستم» و به واسطه ی داشتن رای ملت، می توانم مقابل هر چیزی، حتی قانون بایستم!
آفرین دقیقا همینطوری هست....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
خوبی؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
15
87
به امید پیروزی رای مردم . از مقاله روشنگرانه شما متشکرم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
17
78
دقيقا نكات صحيحي فرموديد آقاي فقيهي.
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
10
67
اتفاقا در این ایام که در اثر بی سیاستی وبی کفایتی این دولت متوهم شخصیتی جا افتاده و گرم و سرد چشیده روزگار وچبره دست در سیاست داخلی وبین المللی نیاز کشوره که با عقل و تدبیر بتونه حتی از جوونها استفاده کنه وهدایتشون کنه تا کار آزموده بشن ومملکت رو جلو ببره و از بحرانهای ایجاد شده در این 8 سال نجات بده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
16
86
خیلیم عالی دمت گرم آقا مصطفی/
در ضمن هرکی بگوید آقای هاشمی پیر و برای امور مناسب نیست در اصل نا خود آگاه تیکه ای به دیگر افراد نظام انداخته است!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
این نظر شماست ویا خیلی های دیگه ای که طرفداری های الکی میکنن...
فرزادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
19
73
افرین به تو بااین تحلیل زیبا .فقط رای ما آیت الله هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
15
70
هزاران مثبت بر این قلم فصیحت و هزاران درود بر هاشمی عزیزمان.....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
15
88
به نظر شما آقای جنتی میتواند پیری را بهانه رد صلاحیت دیگران نماید؟ آیا تمام سخنان این دوستان در مورد جوانگرایی می تواند درکل کشور مورد عمل قرار گیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
متاسفانه در قانون اساسی هیچ محدودیتی واسه سن کاندیدهادر نظر گرفته نشده.واین یک مشکل بزرگه.......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
13
77
رئيس جمهور كشوري مانند ايتاليا كه اتفاقا همين چند ماه پيش انتخاب شد 87 سال سن دارد يعني نزديك به 90 سال.
MOSTAFA
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
16
68
با سلام
درود بر شرفت جناب فقیهی شیر مادر بر تو حال باد این هست این شور انتخاباتی بدون شکستن حریم کسی انتقاد کردن درود اول صبح شنبه شادمان کردی عزیز موفق باشی

این کلامت رو باید با زر نوشت و بر سر دروازه شهر ها قرار داد .

پیری فعال، معتدل و مدبر، به از جوانی فشل، مزور و مردد
مجید اردبیلی
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
17
105
توانا بود هرکه دانا بود
به دانش دل پیر برنا بود


هاشمی بمب روحیه و نشاط است

هاشمی میارزد به صدتا جوان مثل لنکرانی و احمدی نژاد و جلیلی

هاشمی از همه کارآمد تر است.

خودتان را خسته نکنید
هاشمی با36میلیون رای رییس جمهور مملکت اسلامی خواهد بود
انشالله

هاشمی 36میلیون رای
هاشمی 36میلیون رای

این را به خاطر بسپارید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
احسنت بر شما
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
14
82
آنان که پیری و کهولت را بهانه می کنند آیا احمدی نژاد جوان نبود چه به سر مملکت آورد اگر انصاف داشته باشند آقایان!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
11
70
خداکند که بیایی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
12
78
عالي بود در ثاني مگر اعضا محترم خبرگان جوانند يا خبرگان اهميت كمتري دارد؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
11
56
آفـــریــــــن
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
12
64
جناب آقای فقیهی - با سلام و تشکر از متن خوبی که نگارش فرمودید- قطعا هجمه ایجاد شده برای آیت ا.. هاشمی بلافاصله بعد از ثبت نام ایشان حاکی از نگرانی های موجود در رقبا است - چرا که انتخاب اصلی را مردم باید انجام دهند و چه جای این نگرانی ها است- قطعا مردم فکور ایران که در طی این چند سال به اوج بینش و درایت سیاسی رسیده اند و با مطالعه و بررسی روی وضعیت موجود و ویژگیهای تمام کاندیداهای مطرح موجود به درستی انتخاب خود را انجام خواهند داد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
14
83
هاشمی از همه افراد باهوشتر است.
قالیباف اعداد ورقم را از روی کاغذ هم اشتباه می خواند ولی هاشمی از حفظ
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
11
82
از نظر من، حداد واقعا غیر عادل است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
10
76
آی گفتی حرف دل ما رو زدی، 80 سالگی برای آیت الله هاشمی سنی نیست چه بسیارند سیاستمدارانی که در سن بالا مملکتشان را با درایت اداره کردند و هنوز هم کسانی هستند ،مگر رئیس جمهور نمی تواند با برنامه ریزی و تدبیر اقتصاد مملکت را درست کند که این سو و آن سو برود ، گدا پروری راه بیاندازد ، قطعاً رئیس جمهور آینده ما اینگونه نباید باشد هرکسی که باشد.
به جای ماهی دادن باید ماهیگیری یاد داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
98
امام علی: تدبیر پیر را از چابکی جوان دوست تر دارم.
نهج البلاغه چاپ بنیاد حکمت 86
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
10
74
لنکرانی تجربه لازم را ندارد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
11
80
شیخ سالخورده از پس مدیریت کشور برمی آید.
حسینیان هم باید توبه کند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
88
24
فقيهي زور نزن ، اين آقا مال شما
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
احسنت.......................
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
راي ما هاشمي
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
12
89
آقای امام جمعه مشهد بدان که آقای هاشمی از شما خیلی قویتر است. اگر شما می توانی 18 ساعت کار کنی ایشان می تواند 72 ساعت کارکند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
10
75
وحشت مخالفين هاشمي دقيقا بخاطر تواناييهاي بي نظير ايت اله در حل بحرانهاست وإلا كيست كه نداند بزرگي به عقل است نه به سال
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
106
23
جمعش کن برادر من، بس کنید توجیه را . هاشمی پیر است و با تجربه و با کوهی از دانش مدیریت بحران ، قبول ولی دلیل نمی شود که بیاید رییس جمهور شود. می تواند یک مشاور ارشد و کارکشته برای رییس جمهور انتخابی ملت باشد. قضیه این جاست که بعضی ها هاشمی را جلو انداخته اند و میخواهند از محبوبیت هاشمی سواستفاده کنند ، پشت او مخفی شده و با روی کار آمدن هاشمی جلو بیایند و امورات کشور را در دست بگیرند و به ممات سیاسی و مدیریتی خودشان حیاتی دوباره بخشند. حرف ما این است که آن کسانی که با ویترین هاشمی میخواهند کشور را اداره کنند خودشان بیایند جلو و نامزد شوند و این مرد بزرگ را هم در این سن به زحمت نیندازند. چه پاسخی برای این سوال دارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
کدوم سوال؟؟ متوهم!
pili
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
62
مطلب بسیار زیبا و منطقی بود. اگر ملاک سن باشد بسیاری از آقایانی که این ایراد را به آقای هاشمی می گیرند از هاشمی مسن تر هستند.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
57
آقای ابیانه شما زودتر از دیگران به خانه سالمندان خواهی رفت.
سربازایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
10
57
عاشق منش، شخصیت،بردباری وصبوری آقای هاشمی رفسنجانیم ...امامطلبی که حایزاهمیت است اینکه مگرقرارنیست مردمی که اینقدرسنگشان رابه سینه میزنندنهایتاتشخیص دهند وانتخاب کنند پس این وحشت وترس برای چیست؟

....برای مردم احترام قایل شویدآقایان...مگرآقای هاشمی ویاهرکسی که رییس جمهورشودقراراست چکارکند؟؟پس این همه وزیر ومشاور و معاونت و....برای چیست؟شخصیت پرنفوذومعتدل وبه معنی واقعی بصیری چون حضرت آیه الله هاشمی باجوانان پرانرژی که درکابینه اشان خواهندبودانشالله باقدرت کشوررامدیریت واداره خواهندنمود...اگرازجناب هاشمی هراس دارندبهانه ای دیگربگیرنداین بهانه پذیرفتنی نیست...ضمناباوجودرهبرمعظم انقلاب که درراس این نظام هوشمندانه وتیزبین مراقب همه چیزهستنداین همه آشفتگی وترس چرا؟هاشمی یاردیرین آقاسیدعلی عزیزوشاگردامام روح الله رااینگونه موردهجمه قرارندهید...بعدازحضرت آقاسیدعلی هیچ شخصیتی همچون آقای هاشمی دارای جایگاه نیست ویادمان باشدایشان منصوب حضرت آقادرمجمع هستند...خدای نکرده مدعیان ولایت مداری وعاشقی آقاکه قصدندارندنسنجیده تصمیم ونظرایشان را؟؟؟
به امیدپیروزی ملت ایران وایرانی آباد...تحقق شعار مقام معظم رهبری درایجادحماسه سیاسی واقتصادی باانتخاب آیه الله هاشمی رفسنجانی انشا الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
52
واقعا براي كساني كه اين حرفها را ميزنند متاسفام.
زنده باد هاشمي
reza
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
54
حضرت امام(ره) تا سن 86 سالگي سكان هدايت انقلاب را در دست داشتند. فشاري كه در زمان جنگ روي دوش حضرت امام بود بسيار بيشتر است از فشار برروي دوش يك رئيس جمهور در زمان صلح
هوشنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
48
درود خدا بر پیر جماران باد. امام این اواخر بالای 80 سال بودند و ایران و جهان اسلام را اداره می کردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
48
همین یک جوان که اصولکرایان بر گرده ما گذاشتند برای تاریخ ایران بس است! اقایان اصولگرا شما پاسخگویی این جوان قانون گریز و بی تجربه و منحرف خوانده توسط خودتان باشید که می خواست با جادو جنبل به قول معاون سابقش کشور را اداره کند ! مگر رییس جمهور می خواهد هروز گلنگ بدست بگیرد و مانند یک کار گر افغانی شریف از صبح تاشام پی کنی انجام دهد !

اقایان اصولگرا شما قدرت تشخیص خود را با آرزوهای بلند مدت گره زده اید و ارزو را به عنوان تحلیل ارایه می کنید لطفا یه سری به مردم کوچه و بازار بزنید و ببینید شیرینی(نقل) دهن مردم از عوام تا خواص و حوزوی چه کسی است ؟ این را بدانید اگه می خواهید برای کشور در اینده موثر باشید و به عنوان یک منتقد در جرخه سیاسی کشور حضور داشته باشید تا به تعالی کشور کمک نمایید ،همین امروز از ملت بابت معرفی دکتر احمدی نزاد به مردم و حمایت های فوق العاده از وی عذرخواهی کنید و بروید آسیب شناسی نمایید که کجای کار شما اشکال داشت که جوانی را به مسند رساندید . یا علی(ع) مدد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
46
از قدیم این ضرب المثل را که (گفته اند دود از کُنده بلند میشود) باید آویزه گوش کرد
فاتح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
34
11
سلام شما هم كه مثل ديگران دائره ادب را رعايت نكرديد و هرچه مي توانستيد نثار كرديد آقاي فقيهي اظ اينطور نيست اين طور مي نويسند از!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
66
12
اگه سن مهم نیست پس بابا بزرگ ایشون بیاد وارد بشه این جماعتی که دنبال آیت الله هستند فقط به خاطر دو روز دنیا و حب مقام و ریاست خود هستند همانند احمدی نژاد که ریاست به دهانش مزه کرده و مانند طفلی که حاضر به رها کردن پستان مادر نیست حاضر نیست به سادگی جایگاه خود را به فرد شایسته تر دیگری وا گذار کند.
شنگول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
47
مقاله مفیدی بود. به این نکات باید این نکته را نیز اضافه کرد که مقامات تاثیرگذاری نظیر آیات الله جنتی و مهدوی کنی سنی به مراتب بالاتر از آیت الله هاشمی دارند. لذا اگر انتقادی به سن بالای آیت الله باشد، این انتقاد به مقامات مذکور نیز باید وارد باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
49
15
شماها که مردم رو با شعارهای قانونگرایی تون خفه کردین یکیتون بگه مگه سن قانونی برای رئیس جمهور زیر 75 نیست؟
این اگه تایید نشه میشه ششمین کامنتی که تو انتخاب میذارم و منتشر که نمیشه هیچ تو غیر قابل انتشارها هم شمرده نمیشه در راستای زنده باد مخالف من لابد!
حالا هی کامنت نذارین که محمود جوون بود چه کرد واسه تون ، من اصن 88 رای ندادم ! بیخود هر کی رو که مخالف هاشمیه طرفدار احمدی نژاد جلوه ندید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
53
فعلا که این پیرمرد از همه شجاعتر هست که حاضر شده تو این شرایط کاندیدا بشه. ایشالا که سالم باشه و روز به روز سرحالتر بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
39
انتخاب با درود به شما به اقايان نيز به فرمائيد اگر كهولت سن بد است براي همه بد است ،خواه مديريت اجرائي كشور باشد،خواه خطيب نماز جمعه باشد،خواه مدير مسئول فلان سازمان باشد
هامد
|
CANADA
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
46
درود بر هاشمی!!!!!!!!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
48
ایرادی بهتر از سن آقای هاشمی پیدا نکردند؟
حمید
|
-
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
75
22
واقعا برات متاسفم که شدی پایگاه انتخاباتی هاشمی عامل خفقان در دهه 70 و عامل فاصله طبقاتی!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
احسنت حمید جون!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
30
جانا سخن از زبان حال ما مي گويي خيلي گزيده و سنجيده گفتي دمت گرم.
عادل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
39
به نظر من این حرف ها هیچ پایه و اساسی ندارد در صورتی که در کشور های پیشرفته و توسعه یافته حلقه تصمیم گیرندگان سیاسی اکثرا از ریش سفیدان سیاستمداری تشکیل شده که علاوه بر تجربه و دانش به علت کثرت فعالیت های سیاسی از هرگونه تصمیمات احساسی چیزی که در دولت آقای احمدی نژاد به وفور از این گونه تصمیم گیری ها را شاهد بودیم را نخواهند داشت . سن هیچ گاه ملاکی بر عدم توانایی اشخاص در رشته های مرتبط با علوم مدیریت نبوده و نخواهد بود و اکثر دانش آموختگان این حوزه کاملا بر این موضوع اشراف دارند . بنده این نوع اظهار نظر ها را تنها به علت مبارزه انتخاباتی ناسالم و به علت تخریب شخصیت طرف مقابل استنباط میکنم زیرا دامنه این صحبت ها به افراد بزرگ و سینه سوخته ای خواهد رسید که هم سن و سال و یا بزرگ تر از جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند و امروزه بر مسند تصمیم گیری این کشور تکیه زده و عموم مردم از تصمیمات این ریش سفیدان سیاسی بهره مند میشوند . رجل سیاسی همچون حضرت آیت الله مهدوی کنی جناب آقای جنتی و بسیاری از بزرگان دیگر و حتی رهبر معظم انقلاب که تجربه سیاسی ایشان به عنوان شخص اول تصمیم گیری مملکت به نظر من بر آمده از کثرت فعالیت های سیاسی ایشان بوده و محاسبه فاکتور سن در مورد حضرات کاری برگرفته از سواد سیاسی پایین خواهد بود . و با توجه به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور لزوم حضور یک دیپلمات کار کشته بسیار بیشتر از یک انقلابی احساسی در سطح جامعه لمس می شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
44
گویا اقایانی که شدیدا موقعیتشون به خاطر ورود آقای هاشمی به خطر افتاده و به هر وسیله ای شده ایشان را تخریب میکنند یادشون رفته حضرت امام (ره) در چند سالگی پس از چند سال تبعید وارد ایران شدند !!!
اینها همش بهانس و الا خودشان خوب میدانند که با آمدن هاشمی دکانشان تخته خواهد شد !! شما هم به ضروریات بپردازید نه اینکه نقد افکار نخ نمای شده افرادی که حنایشان رنگی ندارد !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
29
به نکات مهمی اشاره کردید . دود از کنده بلند میشه
gfhfhg
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
12
10
"اظ نظر من" چیه نوشتید ؟ یا خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
45
مگر تمام افراد موثر این مملکت مسن نیستند؟! این افراد ی که این حرفها را می زنند خیلی خطرناکن!! مگر امام ما 10 سال مملکت را در سخت ترین شرایط اداره کرد جوانتر از هاشمی الان بود! مگر رهبر معظم انفلاب که الان چند برابر یک رئیس جمهور کار میگنند بالای 70 سال سن ندارند؟ اغلب ائمه جمعه ما و مراجع بالای 70 سال سن دارند! راستی آقای جنتی که هم اکنون چندین شغل پر مشغله دارند چند سالشان است؟!
حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
46
اینان که دائم دم از پیری هاشمی می زنند انکار خودشان در سن جوانی هستند، در ضمن ظاهرا سن آقای حداد 23 سال و 1 ماه بیشت نیست!!
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
33
جناب آقای فقیهی - با سلام و تشکر از متن خوبی که نگارش فرمودید- قطعا هجمه ایجاد شده برای آیت ا.. هاشمی بلافاصله بعد از ثبت نام ایشان حاکی از نگرانی های موجود در رقبا است - چرا که انتخاب اصلی را مردم باید انجام دهند و چه جای این نگرانی ها است- قطعا مردم فکور ایران که در طی این چند سال به اوج بینش و درایت سیاسی رسیده اند و با مطالعه و بررسی روی وضعیت موجود و ویژگیهای تمام کاندیداهای مطرح موجود به درستی انتخاب خود را انجام خواهند داد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
36
اگه ایشان کابینه خوب و درستی داشته باشند از نظر من جوان و نخبه ایرانی هیچ ایرادی ندارد حتی سنش بیش از این هم باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
35
سالخوردگی یک حسن برا سیاست مدار محسوب میشه چون تصمیمات پخته تری میگیرند ازقدیم مواقع مشکل سراغ ریش سفید رو میگرفتن ! کابینه رو هم میشه ازافراد جوانتر تشکیل داد وایشان به عنوان بزرگتر نظارت داشته باشند
پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
ریاست جمهوری محل مدیریت فکری و کلان برای کشور است نه محل مسابقه ورزشی و دو و میدانی که برخی نگران پیری و سن اقای هاشمی شده اند و دلشان بحال خستگی ایشان میسوزد!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
45
ما آقایان حدادعادل - لنکرانی - ابیانه - حسینیان و مام جمعه مشهد را به تقوای الهی توصیه می کنیم.
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
24
12
يعني يه سري نكات رو به هم وصل كردين كه مشكل اساسي ايشون حل بشه، كه نشده
اگه اصول گراها از يه كانديدا ٨٠ ساله حمايت مي كردن و از اين متن ها براي توجيهش مي نوشتن، اون موقع واكنش هاي شما ديدن داشت!!!
پوریامرادی
|
CANADA
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
33
معنی پیرشدن ماندن مردابی نیست/پیرم اما بگذارید که جاری باشم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
61
13
فقیهی ! میشه اینقدر به شعور ما توهین نکنی ؟؟اینا چیه نوشتی ؟؟؟ 1کلمه باید بگو بهش رای بدید به این دلیل !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
«آقاي» فقيهي!
رحیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
32
عالی بود بسیار لذت بردم همیشه از حاضر جوابی وقلم زیبای نویسنده لذت برده ومی برم درود بر شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
35
زنده باد هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
37
پیری فعال، معتدل و مدبر، به از جوانی فشل، مزور و مردد
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
39
انسان با درایت وبا ذکاوتی چون آقای هاشمی احتیاجی نیست 18 ساعت از 24 ساعت را بی نتیجه
وبا کاغذ بازی کردن و استفاده از جن گیر ورمل واسطرلاب صرف اداره کشور کند چه بسا تصمیم بخردانه
وکارشناسی شده یک ساعت ایشون در شبانه روز
اقتصاد بیمار وفلج ایران را بهبود بخشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
42
اگر سن مهم باشد که از اقای هاشمی بزرگتر خیلی ها هستند که اتفاقا هم تصمیمات مهمی می گیرند و در خواب هم به انها الهام می شود که کی نیاد کی بیاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
31
به لبه پرتگاه رسیده اییم فقط با یه فوت اشتباه خدا نکند فاجعه ها خواهد شد به خاطر طفلان بیگناه ایران به خاطر هنرمندان شکسته ایران همه با هم یکی خواهیم شد دوباره میسازیمت ای ایران زیبای ما .
معین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
36
عکس آقای فقیهی رو داشته باش. جوان شدی برادر ( با ورود آقای هاشمی)

مدیریت کشور :

سطح اول : پیر و با تجربه ( آقای هاشمی) = ریل گذاری

سطح دوم : کارا و محبوب ( آقای خاتمی) - اجرای امور

سطح سوم : جوان و با امید ( ملت ایران ) حامی و پر تلاش

این است فرمول برنده سیاست روز ایران
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
فرمولت غلطه خیلی ها اگه به هاشمی رای بدهند به خاطر خودشه نه خاتمی
احمدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
23
احسنت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
36
با استدلال کهولت سن که تمامی اعضای مجلس خبرگان و حتی اعضایی از شورای نگهبان باید رد صلاحیت بشن
این استدلال صحیح نیست و مبنای قانونی ندارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
33
آقای فقیهی ، جدا" که حوزه نرفته فقیهی . کارت درسته ، حرفت حق !
آقایون هم بهتره یک نگاهی به تاریخ تولد شناسنامه خودشون بندازند !
لهراسب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
39
زای ما فقط هاشــــــــــــــــــــــــــــــــمی.
امیر علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
34
با سلام
کاملا با نظر شما موافقم.
مگر احمدی نژاد جوان نبود؟
این نتیجه سپردن دولت به یک جوان بی تجربه است.
آقای هاشمی بهترین گزینه است زیرا حداقل راه و رسم اداره کشور را به خوبی می داند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
31
اصولگرایان برای تخریب هاشمی از هیچ گزینه ای صرف نظر نخواهند کرد و همه این حملات باعث محبوبیت هاشمی میشه..اصولگرایان از یک طرف میگویند نباید با تخریب رغیب به پیروزی رسید از طرف دیگر خودشان با تانک و مسلسل وارد میدان میشوند
نوشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
39
بنز سورا شه یا هر روز و هر شب چی چی پلو بخوره یا پیر باشه و هفتاد و اندی سن داشته باشه بهتر از اینه که " ایران " و " ایرانی " بودنمونو از دست دادیم ... امیدورام "هاشمی " " ایران " رو نجات بده ... .
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
39
مخالفان هاشمي آب در هاون ميكوبند

اما به ياري خداوند و همت مردم فهيم هاشمي انتخاب خواهد شد

براي يادآوري خدمت امام جمعه محترم مشهد عرض ميكنم حضرت امام (ره) در سن 80 سالگي اين انقلاب عظيم را رهبري فرمودند و بعضا بيش از 18 ساعت كار ميكردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
35
. شیر، اگر چه پیر است باز هم شیر است
. آنچه جوان در آینه می بیند پیر در خشت خام می بیند
. هنوز دود از کنده بلند میشه
فاتح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
34
پیر ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت‏
آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد
*****
رای ما هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
37
به نظر شما آقاي جنتي و خيلي از افراد با مسئوليت در رده هاي بالاي نظام كه سن بيشتري از آقاي رفسنحاني دارند را چه مي گوئيد؟
دانشجوی ولایتمدار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
36
ان شاءالله با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقام ریاست جمهوری ایران اسلامی به همه ی منتقدان کم خرد درس متانت و اخلاق و صدالبته مدیریت خواهند داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
34
در ضمن یه سن شناسنامه ای داریم و یه سن بیولوژیکی. تعیین سلامت افراد با سن بیولوژیکی یا سن زیستی قابل تشخیص است. جناب آیت الله هاشمی رفسنجانی از نظر بیولوژیکی بسیار جوانتر از سن تقویمی خود هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
35
سپهدار باید کهنسال باد که طفلی دهد لشکری را به باد
م ح ق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
33
این پیر [هاشمی رفسنجانی] مراد ماست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
36
6
جناب آقای فقیهی
کار اجرایی فرساینده و پر استرس است. آری برای کار اجرایی سن ملاک است و برخی باید بدلیل سن زیاد از کار اجرایی بازنشسته شوند و سیاست گذار باشند و راهنما و تجربیات خود را از طریق دیگران به اجرا در آورند.
راستی آماری از محدوده سنی رهبران اجرایی کشور های جهان می تواند راهگشا باشد. دوستان سفسطه هم نکنند. آقای جنتی کار اجرایی نمی کند.
نصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
31
قال علی (ع): رای الشیخ احب الی من جلد الغلام
امیر المومنین می فرماید من اندیشه فرد مسن را از نظر جوان مغرور بیشتر دوست دارم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
21
احسنت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
33
رای پیر در نزد من از شمشیر جوان دوست داشتنی تر است -حضرت علی علیه السلام-غرزالحکم
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
30
والا قباهت دارد یااین آقایان سابقه ایشان را نمی شناسند که ایشان رئیس مجلس بودند رهبر انقلاب رئیس جمهور اگر اینجوری پس می ترسند بگویند رهبر انقلاب هم کهولت سن دارند و 0000 استغفر الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
30
بدون تردید
عقلانیت وتدبیر هاشمی صفات بارزی هستند که درشرایط فعلی هرکسی نمی تواند ادعا کند که آنها را دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
24
واقعا متاسفام براتون که اینقدر نمک نشناسید
پـژمـان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
28
این ها آخرین تلاشهای کسانیست که با آمدن آقای رفسنجانی کاخ آرزوهایشان فرو ریخت و شکست در این رقابت را قطعی میدانند!
یک بپه دبستانی هم میداند که در مدیریت کلان تجربه و سابقه حرف اول را میزند. برای یک رئیس جمهور داشتن توان فیزیکی از ضروریات است و آقای رفسنجانی هنوز این توان را دارند. مگر ایشان با ویلچر زندگی را میگذراند که همچین مزخرفاتی در مورد توانشان میگویند؟ پدربزرگ بنده 88 سال دارد و هر روز صبح به مدت یک ساعت در پارک ورزش میکند و از ساعت 9 صبح تا 6 عصر هم در دفتر خود کار کرده و شرکتی با 1500 نفر پرسنل و 8 پروژه فعال را به تنهایی اداره میکند! تازه روزی یک پاکت سیگار هم میکشد!!! درست است اداره یک کشور 75 میلیونی با یک شرکت 1500 نفره قابل قیاس نیست ولی در هر صورت از نظر فعالیت بدنی و ساعت کاری تا حدی بهم نزدیک است.امیدوارم که با پیروزی این پیر سیاست و دیدن تغییرات سریع و محسوس در کشور مخالفین ایشان هم حقیقت را درک کرده و دست از دشمنی و عداوت بردارند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
22
عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
26
به نکته ی قابل توجهی اشاره کردید.ممنون
سیدمحمدعلی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
28
بارک الله خیلی زیبا بود قلم خوبی داری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
35
11
اگر واقعا :
قصدت در این نوشتار، رد پیری "هاشمی" و بی اشکال بودن او و مدیریتش نیست،
پس زر زيادي نزن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
28
زنده بادهاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
26
تنها گزینه معتدل مورد قبول داخلی و خارجی فعلاً آقای هاشمی است و برای نجات کشور باید همه این گزینه را بپذیریم هر چند همه می دانند که اگر شرایط اینقدر خراب نیود گزینه های بهتر هم بودند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
24
نوشته تمام و کمالی بود دستتون درد نکنه
محمدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
26
انقدر به اقای هاشمی حسودی نکنید زنده باد اقای رفسنجانی دوستت دارم محبوب ایران
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
22
به چیزی که الان نیاز داریم تفکر اقای هاشمی است که باید توسط تیم اجرایی او پیاده شود والا یک ورزشکار مثلا دونده صد متر را می اوردیم
یکی نیست به اینها بگه مگه ملاک قانون و رای ملت نیست که صبح تا شب تاکید دارید؟خب پس بگذارید خود مردم تصمیم بگیرند چرا اینقدر از اسم ایت الله هاشمی وحشت داری؟بخدا دق کردیم از این همه بی اخلاقی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
مساله اینجاست که تیم اجرایی کیه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
29
بخدا جنازه آیت الله می ارزه به صد تا مثل احمدی نژاد و اونایی که آوردنش سر کار
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
37
6
۱-به عنوان یک ایرانی به شخصی باید رای دهیم که هویت اسلامی-ایرانی مارا زیر سوال نبرد.
۲-ما ازیک سوراخ دو بار گزیده نمیشویم.شاید انتخاب صد در صد درستی نداشته باشیم ولی از هاشمی ومشایی بهتر هم داریم
۳-مستندمصاف کاری است از بچه های دانشجو که درباره گذشته و حال خاندان هاشمی تهیه شده که پیشنهاد میکنم ازسایت http://masaaf.ir/ پیگیری کنید.
۴-قربون همه جوونای ایرانی باهال.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
شما بچسبید به همان هویت خودتان و بقیه را هم به حال خود بگذارید.
محمد رضا یزدانی
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
26
راستی همه ی اینها که امروز صدای وا اسلاما و وایرانا یشان گوشهایمان را کر کرده است و از پیری و سالخورده گی هاشمی سخن می گویند مگه همینان برای استخلاص از هاشمی حضرت آیت الله مهدوی کنی را با ویلچر - در عین ناخوش احوالی و کسالت - به مجلس خبرگان وریاست آن انتخاب ننمودند خودشان واقعا قضاوت کنند هاشمی سرحال وقبراق و هوشمند تر است یا آقای مهدوی کنی !!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
عالی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
22
جالب بود.
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
21
بسیار عالی بود. ممنون
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
23
این شد حرف حساب .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
33
10
متن زیبایی بود و بیشتر بر گرفته از خیالات نویسنده بود تا واقعیت! وصف "سالخوردگی" با چاشنی رویا!
این همان هاشمی ست که در سال 76 بیست میلیون برای فرار از تفکراتش به خاتمی رای دادند! البته برای اصلاحطلبان که در این هنگام در قحط الرجال به سر می برند چاره ای نیت جز رفتن پشت هاشمی و بالعکس!
امام صادق فرمود: انسان اگر تا 40سالگی تغییر در خود بوجود آورد که آورد، وگرنه دیگر تا آخر عمر همان انسان خواهد بود!
(کلا اعتقادی به نظرات اینچنینی ندارید میدانم)
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
فکر نکنم به شما ربطی داشته باشد.
هوشنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
25
4
با سلام،‌ خدمت جناب آقاي فقيهي
احسنت به شما! در تاييد فرمايش جنابعالي، خدابيامرز مادر بزرگ ما هم كه 95 سال داشت و خيلي حرف مي‌زد،‌ بعضي وقتها حرف تو حرفش مي‌‌انداختيم تا يادش بره كه چي داشت مي‌گفت و پس از نيم ساعت كه تصور مي‌كرديم حرفاش يادش رفته،‌ بلافاصله دوباره صحبتهايش را ادامه مي‌داد.
كاملا با شما موافقم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
23
اين ها فقط يك مشت حرفه،آقاي هاشمي يك طرف تمام كانديداي رياست جمهوري يك طرف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
28
چطور بعضي آقايون با ويلچر رياست ميکنن اشکالي نداره ولي رفسنجاني پيره؟ براي حظف اين مرد بهانه ديگه اي ندارين؟ مگر حضرت امام(ره) تا لحظه ارتحالشون رهبري مملکت رو نداشتن آيا سلمه اي و خدشه اي به اسلام مملکت وارد شد؟.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
30
مایه تاسف است که به بهای از دستدادن قدرت هاشمی را ترور شخصیت می کنند در ست مانند کسانی که میگفتند علی جوان است اقایان کمی هم به فکر اخرتشان باشندفقط اخرت را برای مردم نخواهند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
23
با سلام - بنده نیز بعنوان یک مسلمان ، انهم شیعه و ایرانی در مقابل خیلی از مباحث سیاسی که دور از اخلاق می باشد ، ناراحت می شوم مگر صندلی ریاست و قبول مسئولیت خطیر ریاست جمهوری با متوسل شدن به حرف های ناحق تا چه قیمتی ارزش دارد ؟ آیا ما حضور خدارا فراموش کردیم شاید دور نباشد که در محضر الهی بخواهیم تاوان حرف هایی را که باعث رنج و آزار دیگران شده ایم را بدهیم . خدا که دیگر از نیت های ما آگاه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
41
6
داستان سرایی کردی که بگی هاشمی خوبه بابا 80 سال خیلیه !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
به شما چه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
22
مثل همیشه زیبا و منطقی بود جناب فقیهی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
25
پیری فعال، معتدل و مدبر، به از "جوانی فشل، مزور و مردد":
دمت گرم شير مادرت حلالت مصطفي جان فقيهي گل گفتي و مشت محکمي زدي به دهان ياوه گويان قدرت طلبي که به هيچ عنوان حاضر به پياده شدن از خر مراد نيستند.
سیداسدالله اصغری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
16
به نظر من اگه احمدی نژاد پیر بود شما در مذمت پیری مطالبی را افاضه میکردید. اصولا شما بیش از آنکه به حق احترام بگذارید به فرد احترام میگذارید. در ضمن شما باید به بوروکراسی اداری نیز توجه داشته باشید و در صورتی که علم کافی ندارید درباره سفرهای استانی صحبت نکنید چرا که تمامش بوی تعصب میدهد.
سلیمانی
|
PAKISTAN
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
23
ریاست جمهوری کارگر ساختمان نیست مهمترین کار او برنامه ریزی ای و نظارت است و تیم اجرایی قوی میتوانند این برنامه را اجرا کنند. دولت نهم و دهم جای این اصول را عوض کرد.خردمندی و کیاست بیش از جوانی و قدرت بیل زدن به کار میاید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
28
خود آقایان چند سالشان است ؟ مثلا همین آقای علم الهدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
21
درود
فربد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
22
دود از کنده بلند میشود. هاشمی از جوانان قدیم است نه مانند این جوانان فست فودی. مگر مسئولیت کنونی ایشان کم مسئولیتی است. ایشان هم اکنون در سمت رئیس مجمع تشخیص مصلحت روزانه بیش از روسای جمهور به فعالیت کاری می پردازند.
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
27
آیت الله هاشمی "پیر خرد" این کشور است.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
18
از پیر سرتا پاتجربه برای مدیرت کشور باید استفاده کرد . نه از ادم بی تجربه کشور را به ویرانه تبدیل کرده است . اقای لنکرانی
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
19
اتفاقا الآن است که مملکت در تلاطم این بچه بازیهای مسئولین و بگم بگم ها و لج و لجبازی ها نیاز به یک بزرگتر عاقل و بالغ و تاثیرگذار مثل آیت الله دارد
کشورم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
21
با سابقه های درخشان ایشان در خدمت به کشور واقعا حیف است که این شخصیت گرانبها را بخواهیم کنار بگذاریم.
رضاقرسری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
23
مگرامام خمینی درهمین سن وسال ها تمشیت اموررا برعهده نداشتند ان هم درشرایط جنگ
دانشگاهیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
21
گل گفتی مصطفی جون... خیلی تحلیل خوبی بود.حرف دل ما رو گفتی.
ما جمعی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد حمایت همه جانبه خود را از آقای هاشمی عزیز اعلام می کنیم.به امید ایرانی آباد و آزاد...
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
14
احسنت
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
20
جناب فقیه این ها کسانی هستند که اگر به ایشان رو داده شود، به رهبری هم خرده می گیرند که چرا سن ایشان زیاد است
به خدا قسم این ها همان گروه مردمان ناکسند که در روزگار مولا علی همواره عیبجو و منتقد و ناراضی بودند.
جز زر و زور و ریا و تزویر نمی شناسند و پاسخ ایشان جز لبه ی تیز شمشیر حق علی نیست
وقت و انرژی خود را در انتقاد به این معلوم الحال ها هدر ندهید که اگر اینان ذره ای آبرو نزد ملت داشتند اکنون پشت نقاب تخریب پنهان نبودند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
19
كسي كه 87 سالشه و عهده دار هايش (تاييد )شايستگي يك فرد 78 ساله ست چي آيا سالخوردگي ايشون ايرادي نداره؟!!!!!

فشل واژه عربيه؟!!! به چه معناست؟
ميشه لطفا به پارسي سخن بگيد كه همه دريابيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
20
هلوجان!!!شما هم داری ارابه را به سمت جوب میرانی
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
21
دوستت داريم هاشمي دود از كنده بلند ميشه 8سال پيش هم بهت راي دادم
sam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
27
آنانی که بر سالخوردگی رقیب انتخاباتی خود خرده می گیرند، پاسخ دهند که رییس جمهور فعلی که مهمترین ویژگی اش، «جوانی» ، «شادابی» ، «با انگیزگی» و ... بود، چه گلی بر سر ملت زده که این جماعت، چنین بی باکانه، بر حذف رقیب مجرب و سالخورده تاکید می ورزند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
والاااااا
آرمان
|
GERMANY
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
24
احسنت به آقای فقیهی . نکته بسیار مهمی را اشاره کرده اند. بدخواهان آیت الله هاشمی به عمد و علم می خواهند یکی از بزرگترین نقاط قوت آقای هاشمی را نزد مردم که همانا پختگی و تجربه بسیار است به نقط ضعف تبدیل کرده و از آن به ناتوانی تعبیر کنند! ملت هوشیار است و می داند که در این شرایط تنها یک سپهسالار کارکشته و سرد و گردم چشیده می تواند کشور را نجات دهد. آقای هاشمی به خوبی اوضاع فعلی کشور را که امروز همچون آیینه برای همه معلوم شده خیلی وقت پیش در خشت خام دید و هشدار داد. امروز نیز تنها وی و با اتکای به سالها تجربه اجرایی ، سیاسی و اقتصادی در اداره کشور است که می تواند از ظرفیت های خدادای ایران عزیز برای نجات آن استفاده کند. او کسی است که در این سن و سال علاوه بر مزایای فوق ، از ماجراجویی ، غرور و جهالت جوانی و جاه طلبی و جویای نام بودن مبراست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
20
افرين بسيار مقاله با محتوايي بود و درست است ضربه اي كه كشور از اين مديران بي تجربه و يك شبه خورد هز ينه سنگيني بود كه نبايد تكرار شود شخص دوم مملكت بايد مرد عبور از بحرانها باشد.
سید محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
23
نکته دیگر : امام خمینی " ره " در همین سن انقلاب اسلامی را به یاری همین مردم به پیروزی رساندند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
27
آقایان جنتی و شاهرودی و ... که همچین جوان نیستند
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
23
درودبر خامنه ای سلام بر هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
25
دود از کنده بلند میشود. مدیریت لازم است و نه دویدن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
26
روی سخنم با کسانیست که به کهولت سن آقای رفسنجانی اشکال می گیرند.آیا فقط برای رفسنجانی ناپسند است که با وجود کهولت سن, مسولیت های مهم را بر عهده بگیرد و دیگران از این قاعده مستثنی هستند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
31
آقای حسینیان یعنی شما میخواهید تا 80سالگی به دروغگویی،تهمت زدن وانواع بداخلاقیها ادامه بدهید ،بنظر من همین حالا از اعمالت توبه کن ،شاید فردا ...،آنوقت در آخرت با این همه اعمال زشتت چکار خواهید کرد،نگران آقای هاشمی نباش
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
24
آفرین.. با شما موافقم... آیت الله بهترین فرد برای پست ریاست جمهوری است.
زنده باد هاشمی مردم ایران
(24 ساله تهران-جوونما)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
31
من بیست و پنج سالمه اما معتقدم سمت های مدیریتی را نباید به جوانان داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
36
6
خودتون رو به اون راه نزنید, میدونید ریاست حمهوری مجمع تشخیص نیست, کارگاه اجرایی کشور است, چگونه است برای کهولت سن یکی از فقهای شورای نگهبان که کارش با رییس جمهور قابل مقایسه نیست, این همه لطیفه و کنایه گفته میشود ولی برای ریاست قوهء مجریه . . . شاید شایعات واقعیت دارند که عملا زحمت دوندگیهای ریاست جمهوری بر عهدهء ایشان نیست بلکه . . .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
24
خداوند آقاي هاشمي را براي انقلاب حفظ كند
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
21
پیری که جوانان او را میپسندند جوان است و اساساً حکومت جای مردان با تجربه و سرد و گرم چشیده است همچنان که شاعر بزرگ و پارسی گوی نامی فردوسی می گوید: جهاندار باید کهنسال باد/ که کودک دهد تخت شاهی به باد.
طاهر حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
23
حضرت علی(ع): من نظر پخته پیرمرد را به چابکی جوان ترجیح می‌دهم
یاداوری مطلق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
19
درود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
19
عالی بود
ناشناس دفاع مقدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
39
4
ميگم خوب فرهنگ سازي ميكنيد و واژه آيت... رو بلغور ميكنيد ها. اين همون رفسن خودمونه. چه جوري شد آيت ... بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
من اهل دفاع مقدسم، نه یک دو به هم زن و نعل وارونه زن چون شما. درود بر سردار هشت سال دفاع مقدس
ناشناس دفاع مقدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
33
5
هاشمي انتحاري زد بر اثر كج انديشي خانوادش كه بهش فشار آوردند بياد كانديد بشه. عمر سياسي خانواده هاشمي ديگه تموم شد. فائزه، مهدي و حالا فاطمه و ياسر!
طاهر حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
28
وَ قالَ عَلَيْهِ السَّلامُ:رَأْىُ الشَّيْخ ِ اَحَبُّ اِلَىَّ مِنْ جَلَدِ الْغُلامِ.
و آن حضرت فرمود: تدبير پيرمرد را از رشادت جوان دوست تر دارم.

شرح نهج البلاغه ابن ابی‌الحدید، جلد18، ص237
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
27
آی دمت گرم..
خوب میزنی توو پر بعضیا..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
27
"امام جمعه مشهد: رئیس جمهور برخی اوقات باید روزانه 18 ساعت کار سنگین انجام دهد؛ بنا‌براین شورای نگهبان در بررسی شرایط نامزدهای انتخابات باید این مسئله برایش احراز شود که آیا کاندیداها از نظر سنی توانایی انجام این شرایط را دار

کاش 3 ساعت با عقل و تدبیر و فکر کار کند نه 18 ساعت هویجوری
ضحي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
25
اتفاقا بهترين وقت براي رياست جمهوري همين سن است وبخصوص با تجارب وسابقه روشن وشناخته شده ايشان
واقعا همه كانديداها يك طرف وآقاي هاشمي يك طرف وجوانها از همه بيشتر خواهان ايشان هستند وبه خواست مردم وبخصوص جوانان احترام بگذارين وانقدر در صدد تخريب بهترين كانديد رياست جمهوري نباشيد
كه بايد هم جواب خدا وهم حواب مردم را بدهيد
واستغفار كنيد از اينكه اين هشت سال به مردم سخت گذشت وزندگيها ويران شد
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
26
یک سوال؟ این مضمون پیری شامل دیگر مسئولین نمی شود؟؟ آیا مسئولینی که لطیفه های متعددی در مورد سن و سال آنها در جامه منتشر شده شامل این موضوع نمی شوند ؟ در خیلی از کشورها روسای جمهور دارای سنین مشابهی هستند، آیا آنها به این موضوع فکر نکرده اند؟
پاسخ ها
حیدری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
عزیز دل برادر رفسنجانی برای " مسئولیت اجرایی" زیادی پیر است باز هم بگم ؟ مسئولیت اجرایییییییییییی
جیگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
22
درود پیر مرادمان انشاالله همچون پولادی که در گذر ایم اب دیده ایست برسر حضرات فرود خواهد آمد
پرشين بوي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
29
از اين حرفهايي كه مي زنن معلومه كه هاشمي قراره كارهاي بزرگي انجام بده،

اين آقاي علم الهدي كه الان مدعي خيلي از چيزهاست مي تونن بگن موقعي كه ملت درگير جنگ و دفاع از كيان وطن بود كجا تشريف داشتند؟
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
23
. اين حرفها نشانه اينست كه بعلت در دست نداشتن هيچ گونه ابزار قانوني در ممانعت از تاييد صلاحيت ايشان، با توسل به رسانه هاي غير رسمي چون تريبون نمازجمعه و شايعات صدمن يك غازي و شبنامه نويسي سعي در جدا كردن ايشان از صف مردم دارند.
امروز مشهد را در حال و هواي سال 76 ديدم، روزي بهاري با باراني دلنشين و هوايي مطبوع، درست مثل روزهاي بهار 76، سالي كه خاتمي آمد و 8 سال پر نشاط و با آرامش سياسي و اقتصادي را به ارمغان آورد. فكر مي كنم امسال هم از آن سالهاي نيكوست، چون سالي كه نكوست از بهارش پيداست. بي صبرانه منتظر حضور هاشمي بزرگ در ساختمان پاستور هستيم. به ايشان ميگويم: بيا كه هنوز نيامده اي دست و پاي خيلي از گرگها و تازه به دوران رسيده ها به لرزه افتاده، بيا كه نان تنش آفرينان را نيامده آجر كرده اي، بيا كه خواب جنگ افروزان از هم اكنون به كابوس مبدل شده، بيا كه هواي تازه را تنفس كردن حق ملت مي دانم.
خامباجي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
24
" هاشمي " ، پيـــــر ِ عشق است ، نـــه پيـــر ِ سال و مـــاه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
22
رئیس جمهور میتواند از طریق ویدئو کنفرانس مرتب با استان ها ارتباط اداری داشته باشد که هزینه های بیجا نیز بر کشور تحمیل نشود سفرهای احمدی نژاد واقعا نیاز به بررسی دارد که چقدر مثمر ثمر بوده و بدون رفتن مشکلات حل نمی شده ضمن انکه در بسیاری از موارد به خاطر تبلیغات فقط مردم را متوقع نموده و مشکلی را هم حل نکرده اند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
38
چطور سن و سال و كهولت سن مشكلي براي آقاي جنتي ايجاد نكرده ولي براي آقاي هاشمي مشكل‌ساز است؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
آی دمت گرم..
وحیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
23
پیر شی اقا مصطفی
محسن
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
34
اضافه بفرمایید که امام در سن 76 سالگی انقلاب کرد و رهبری معظم در این سن شاداب و سرحال است و فهرستی از مسولین سن بالای دنیا
ناشناس
|
SPAIN
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
30
پیری فعال، معتدل و مدبر، به از جوانی فشل، مزور و مردد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
30
اقای فقیهی با تقدیم سلام متوجه نیستید ؟؟اینها اصلا مشکل مدیریت کشور را ندارند اگر داشتند جناب احمدی نژاد با جوانی و شور و شعف کشور را به سلامتی اقایان شخم زد و هنوز از او تمجید میکنند و هنوز معجزه میدانند و هنوز اعلام میکنند اگر به همان وضع برگردیم به او رای میدهیم مشکل اقایان انحصار و دیواری است که دور خود کشیده اند و کسی نباید به دیوار قدرتشان نزدیک شود اگر اداره کشور مهم بود همان هفت سال پیش توبه میکردند.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
33
احسنت....

هاشمی هاشمی حمایتت میکنیم...

آقای هاشمی خودم خودم عااااااااااااااشقتم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
3
23
احسن . دقیقا نظر ماهم همین است بقول معروف یک شیر پیر به از صد روبه جوان.
امیر از کاشمر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
2
20
بهتر است به سن و سال خیلی از رؤسای جمهور سابق و فعلی اروپا و آمریکا هم اشاره کنید، مثل شیراک، برلوسکونی، ریگان و...
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
43
10
بله
چون ریاست جمهوری که خانه سالمندان نیست
کشور به مدیران جدید و جوان با ایده های درست و حسابی نیاز داره که سابقه اجرایی درست و حسابی داشته باشند.

فکر نکنیم چون عده ای هوچی و بلندگو به دست ممکنه توی انتخابات شرکت نکنند لذا برای بدست آوردن دل ایشان دنبال هر آدم آزموده شده راه بیفتیم .
و منت ایشان را بکشیم .

آقای هاشمی و اصلاح طلبان و اصول گرایان تندرو وتمامیت خواه کارنامه کاری و عملکردشان مشخص است .
متاسفانه همه ایشان از مدینه فاضله حرف زدند ولی کشور را به سمت فاضلاب مدینه بردند.

آزموده را دوباره آزمودن خطاست
ملت نه این اوضاع اسف بار کنونی را می خواهد و نه بازگشت به افتضاحات گذشته را .

کشور به سبک جدید مدیریت برای نیل به رفاه امید آسایش توام با امنیت و عزت داخلی و بین المللی نیاز دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
اگه همچین افرادی بیان خوش بحال شماها میشه که ، باید یکی باشه ازش حساب ببرید یا نه ؟
یکی که ازش خوف داشته باشید نه تنها شما بلکه همه ی چپاولگران...
زنده باد هاشمی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
42
13
چطور پیری برای ایت الله جنتی بده اما برای ایت الله هاشمی خوبه؟؟؟!!!
ماشاءالله به انصاف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
30
ما یک پیر سیاست و مدیریت را می خواهیم که خام و کم تجربه و احساسی عمل نکند. او کسی نیست جز هاشمی.
Nikki
|
SWEDEN
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
17
از نظر من نوشته شما در بعضی جا ها بوی جانبداری بیش از اندازه میدهد ولی در مجموع با آن موافقم.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
32
عالی بود.درود بر انتخاب
به امید رای 30میلیونی هاشمی
seyed
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
21
خدا قوت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
18
واقعاً درود بر شما
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
31
سلام
این گونه افراد که به کهولت سنّی آیت الله ایراد می گیرند اگر در زمان حضرت نوح هم بودند به این پیامبر الهی ایراد می گرفتند و می گفتند باید یک پیامبر جوان داشته باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
25
جناب اقای فقیهی بواقع انسانهای خلاق و بزرگ اثبات کردهاند سن بالا هیچ محدودیت را برای انجام وظایفشان نمی شناسند اقای هاشمی سلامت هستنند اگاه و تجربه عملی ایشان در کار گروهی پاسخ همه پرسشهای اقایان را خواهد داد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
49
11
عزیز من چشمت رو باز کن.کسی که بیگانه از او حمایت می کنه. دیگه نباید به او رای داد. انتظار خیر خواهی از دشمن یه خیال باطله
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
بیگانه می خواهد آدمهای نادان را سر کار بگذارد. این شما هستید که نباید به دنبال بیگانه راه بیفتید ای آقایان اصل بصیرت!
باران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
41
از قدیم گفتن دود از کنده بلند میشه.
میگن هاشمی برخاسته از سرمایه داری است و این حرفا، آخه برادر من، آدمی که دستش و دهنش پر باشه، کمتر به فکر مال بیت المال میفته و کمتر 3هزار میلیاردی به جیب میزنه!!!
این بنده خدا داشته از اول هم داشته نوش جونش
نیومده نفس مردم رو بند بیاره و سکه رو هم بذاره که.
بعد اینکه تجربه، درایت و سیاستی که هاشمی داره حتی اگر خدای نکرده مجبور بشه روی ویلچر هم بشینه باید از ازش استفاده کرد اون هم در پستی مثل ریاست جمهوری که فقط هاشمی از عهده اش برمیاد.
این رئیس جمهور ساده زیست و جوان که کلی هم روش مطالعه شده بود رو هم دیدیم که چه کرد با روح و روان این ملت، چطور در روابط خارجی و داخلی و اقتصاد و فرهنگ و ...، آب لج پاشید و رفت.
اونی که میگه در دروه هاشمی گرانی 6 برابر شده و دوره احمدی نژاد 4 برابر!!! یا نمیدونه گرونی چیه!! یا نمی تونه نسبت بگیره !!! یا اصلا بی خیال..
بعد اینکه این همه تخریب که علیه هاشمی صورت میگیره، واقعا برای چیه و از جانب کیه!! واسه اینه که از قدرت سیاسی، اقتصادی و معنوی این مرد می ترسن، واسه اینه که اگر بیاد سر گردنه ها گرفته میشه و دیگه نمیشه روز روشن دزدی کرد و هزار گند دیگه زد
و اینکه تا حالا هاشمی از کی بد گفته؟؟؟ این همه علیه ش حرف زده میشه، اصلا تا حالا شنیدن هاشمی بیاد از کسی حرف بزنه و بگه فلانی بد؟؟؟
این مرد آنقدر نجابت و متانت سیاسی داره که نیازی به این خاله زنک بازی ها نداره.
صد سال دیگه زنده باشی هاشمی تا چشم همه دشمنانت در بیاد
انتخاب لطفا چاپ کن، اگر هم چاپ نمی کنی بخش نظرات رو غیرفعال کن کلاه سرما نذار.
نادر حومینیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
31
بی پیر مروتودرخرابات هرچند که سکندر زمانی
lمصطفی بشارتی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
31
همانطور که میدانید در دوره ریاست آقای احمدی نتژاد وضع اقتصادی ومعیشتی مردم ایران بد وشاید افتضاح است در حالی که آقای هاشمی در زمان اوج مشکلات بعد جنگ کشورمان را به نحو هحسنت اداره کردند.آقای هاشمی بر مبنای تاکتیک و سیاست کشور را اداره کردند در حالی که آقای احمدی نژاد با خرافه نگری و هاله نور و دشمن تراشی بی جهت برای ملت اسلامی ایران
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
34
شما حساب کنید رییس جمهور و رهبران کشورهایی همچون آمریکا ، روسیه ، چین ، هند که بسیار پهناورتر از ایران هستند می خواستند سفرهای ایلتی و استانی داشته باشند آن وقت کی می توانستند به وظایف خود برسند ؟!!
این شیوه ی تبلیغاتی برای عوام شاید نشانه ی مردمی بودن باشد ولی از نظر نتیجه و اصول مدیریت درست مردود است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
40
واقعا اگه مبناي دوستان دين هست كه در دين به سن اسامه 19 ساله و حبيب بن مظاهر هشتاد و خورده اي ساله توجهي نشده بلكه ملاك توانمندي آنان بوده
در دوره خودمون هم كه مي بينيم هند به عنوان يكي از كشورهاي نوظهور جهان داره ميره كه تبديل به يه كشور صنعتي پيشرفته بشه اونم با يه نخست وزير هشتاد و خورده اي ساله
مان موهان سينگ متولد 1932
حالا چطور هند با جمعيتي حدود بيست برابر ايران ميتونه پيشرو در جهان باشه ايراني جماعت نمي تونه ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
4
41
دست مریزاد مرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
7
41
سلام بر هاشمي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
45
دیگه نمیدونن به چی «آیت الله» گیر بدن! فکر کنم تا زمان انتخابات یه سری که تعدادشون هم خیلی هست، سکته خواهد کرد!
هاشمی! هاشمی! حمایتت میکنیم!
شیعه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
42
{آیا شخصیت مقتدری که 16 سال سکوت در برابر تندخویی هتاکان را تمرین کرده، نمی تواند برای حل معضلات اخلاقی و خانمازسوز کشور، چاره ای کند؟ } این نکته بسیار مهمی است که کمتر به ان توجه میشود. ایشان سالهاست مورد هتاکی جریانات بی ریشه و فرومایه و فرصت طلب بوده و هستند ولی با سعه صدری مثال زدنی به قول خودشان که درباره یکی از همین هتاکان گفته بودند فقط در جواب انها به انها سلام میکنند.عباد الرحمان الذین یمشون علی الارض هونا و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
67
15
جای بسی تاسف داره......فقیهی جووون!اینایی که نوشتی اسمش "دلیل تراشیه" اخوی...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
شما برای خودت متاسف باش.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
9
60
رسول اکرم (ص) : وجود پیران سالخورده بین شما باعث افزایش رحمت و لطف پروردگار و گسترش نعمتهای الهی بر شماست. نهج الفصاحه صفحه 222


حضرت علي (ع) در رابطه با برتري تجربة پيران بر قدرت جوانان فرمودند :
رَأْيُ الشَّيْخِ أَحَبُّ إليَّ مِنْ جَلَدِ الْغُلامِ .2 تدبير پير در نزد من از شجاعت و دليري جوان خوشايندتر است .


متنبي با توجه به اين حكمت مي فرمايد:

تدبير و انديشه بر شجاعت شجاعان مقدم است عقل در مرتبة اول و شجاعت در مرتبة دوم قرار دارد اگر عقل و شجاعت در انسان آزاده جمع گردند آن شخص جايگاه والايي را از لحاظ شرافت و بزرگي بدست مي آورد چه بسيار مواقعي كه يك جوان هم رزمش را با رأي و انديشه زخمي مي كند قبل از اينكه با نيزه زخمي نمايد

اَلرَّأيُ قَبْلَ شَجاعَةِ الشّجْعانِ
فَإذَا هُمَا الجْتَمَعَا لِنَفْسٍ مُرَهٍْ
وَ لرُبَمَا طَعَنَ الفَتَي أقْرانِهِ

هُوَ الاَوَلُ وُ هْيَ المَحَلُّ الثّانِي
بَلَغَتْ مِنْ العُلْيَاءِ كُلَّ مَكَانٍ
بِالرَّأيِ قَبْلَ تَطَاعُنُ الأقْرَانِ 3


حضرت علی (ع) می‌فرمایند: آنچه از علم افضل‌ است تجربه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
10
68
خوش آمدی آیت الله.ما مدیریت وتوانایی ایشان را می خواهیم.ان شاالله آمدن ایشان پایانی است بر دروغ،فریب،تحجر،بدعت،
سوالهای بی جواب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
21
6
سواهای بی جو.اب زیاده که قبلا هم در این سایت مطرح کرده بودم مثل نقش ایشان در فرونشانده فتنه 88، فرزندانش کارهایی که در دوران طولانی ریاست جمهوری و ریاست مجلس انجام دادن ولی گویا سن انتخاب کمتر از آن است که این ایام را درک کرده باشد یا جوابی ندارد که همچین مقالات بی ارزشی را منتشر می کند معلوم است که چه مخالفین و چه موافقین سن برایشان مهم نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
8
31
زنده باشی جناب فقیهی شیر بیشه قلم
سیدالمصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
6
31
توانا بود هرکه دانا بود ... به دانش دل پیر برنابود !!!!!!!!!! هاشمی هم توانا و هم صاحب دانش مملکت داری و سیاست میباشد !!!! این را فردوسی طوسی فرموده است
خنجرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
5
21
درود بر ناخدای کشتی انقلاب ما به همراه او تمام سخره های سخت را در خواهیم نبردید ودشمنان نظام جمهوری را نا امید وادار به عقب نشیتی خواهیم کرد یاران واقعی اتقلاب تا اخر پا ی این درخت پر ثمر امام خمینی ایستاده اند
طاهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
6
39
1- رئیس جمهور یک مدیر کلان است به قول دوستمان تراکتور نیست که شخم بزند اصلا مدیر برای کار کردن نیست مخصوصا در سطح رئیس جمهور . مدیر فکر می کند ایده می دهد و تیمش کار می کنند

خوب یادم افتاد رئیس جمهور مثل یک مربی فوتبال است مگر مربی توان دویدن 90 دقیقه در میدان دارد؟ اما باید بازیکنان را خوب مدیریت کند تا کار تیمی درست از آب دربیاد

آقای فقیهی در تکمله سخن شما در جواب منکران هاشمی جای جمله خالی است و آن اینکه
اگر در سطح هاشمی یک جوان داشتیم که نور اعلی نور بود ولی دریغ...
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
70
13
با این تعابیر که نیمشه پیرمرد 79 ساله رو جوان کرد.
مرد حسابی بچه های الان نگران لرزش شدید دستش هستند، اونوقت تو چی واسه خودت میگیـ؟
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
3
17
جناب فقیهی دستتان در نکنه دفاع از مظلوم کاری بسیار بسندیده است .اما این آقایان به ظاهر عالم و متعهد آیا این کلام امیر المومنین را شنیده یا خوانده اند که مردان کهنسال در میان مردم و خانواده خود نقش بیامبری را دارند؟این کوته فکران که باهزار دوز وکلک احمدی نژاد را بر این کشور مسلط کردند آیا دلشان برای مملکت سوخته یا از میریت و تدب جناب هاشمی که بر کودکان این کشور هم مسلم گردیده میترسند که بساط تزویر آنهارا جمع خواهد کرد؟بعضی از این آقایان که کهولت سن هاشمی سخن میگویند خودشان به انلزه جد هاشمی سن وسال دارند.آخر این چه استدلالیست که برای تجربه هیچ ارزشی قائل نیستند.در مجلس خبرگان که بر همه امور کشور و رهبری نظارت ودخالت دارند هاشمی از جوانهایش حساب میشود.حسد حسد حسد آفتی که بجان اینها افتاده وبقول شهید بهشتی از غیضتان............
مبهوت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
13
55
آفـــــــــــــــــــرین به فقیهی

زنده باد هـــــــــــــــــــــــــاشمی
نظرات بینندگان