arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲

راهکاری برای یافتن عامل اصلی اختلالات اینترنتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد اختلالات و کندی اینترنت طی هفته‎های اخیر به سیتنا، گفت: خیلی شفاف خدمتتان عرض کنم این دور باطل شما را به نتیجه نخواهد رساند مگر اینکه همه‎ی بخش‎های مسوول دور یک میز بنشینند و در خصوص این مساله در مقابل هم پاسخگو باشند.

"مظفر پوررنجبر" مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار سیتنا "citna.ir" در مورد علت اختلالات و کندی اینترنت طی هفته‎های اخیر، اظهار داشت: خیلی شفاف خدمتتان عرض کنم این دور باطل شما را به نتیجه نخواهد رساند مگر اینکه همه‎ی اپراتورها، شرکت زیرساخت، وزارت ارتباطات و رگولاتوری دور یک میز بنشینند و در خصوص این مساله هر کدام در مقابل هم پاسخگو باشند و در نهایت شما خودتان به جمع بندی برسید که مشکل از کجاست.

پوررنجبر در ادامه افزود: در حال حاضر اگر یک سرویس با نقصی مواجه شود نمی‎توان به سادگی متوجه شد که این نقص از تجهیزات شرکت مخابرات ایران است، یا از ارتباطی است که ایجاد شده و یا از ارتباط پشت به شرکت ارتباطات زیرساخت است و یا از یک اپراتور دیگر است.

وی ادامه داد: برای مثال شما امروز با موبایل همراه اول به ایرانسل زنگ می‎زنید و جواب نمی‎گیرید. از کجا می‎توانید متوجه شوید که آیا ایرانسل راه نمی‎دهد یا شبکه‎ی همراه اول دچار مشکل است؟

وی در ادامه توضیح داد: این مسائل کمی پیچیده است و بی انصافی است اگر شما بخواهید که من همین طور به راحتی ابراز نظر کنم که تقصیر مخابرات ایران است یا بخش دیگری.

پوررنجبر در پایان خاطرنشان کرد: این مشکل باید بررسی فنی شود. شما دعوت کنید
نظرات بینندگان