arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

«ايکس ‏باکس» بعدي فراتر از يک کنسول بازي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: شرکت مايکروسافت قصد دارد طي هفته جاري يک تحول بزرگ ايجاد کند و مدل جديد کنسول بازي خود موسوم به Xbox را هشت سال پس از عرضه مدل قبلي روانه بازار کند.

مايکروسافت که پس از انتظار طولاني کاربران قصد به‌روزرساني کنسول بازي خود را دارد، تصميم گرفته است از بازار جهاني بازيهاي رايانه‌اي با درآمد سالانه بالغ بر 65 ميليارد دلار سهم بيشتري به‌دست آورد.
اما بايد توجه داشت که اين دستگاه سخت‌افزاري کوچک، رقباي بزرگي را پيش ‌روي خود مي‌بيند که از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به کنسول بازي PlayStation 4 شرکت سوني و Wii U شرکت نينتندو اشاره کرد.

علاقمندان به بازي‌هاي رايانه‌اي اين روزها به صورت گسترده به سمت بازي‌هاي آنلاين رو آورده‌اند و از اين رو برخي کارشناسان مي‌گويند که دوره استفاده از کنسول‌هاي بازي به‌سر رسيده است. اين در حالي است که مايکروسافت تصميم گرفته کنسول بازي جديد خود را وارد بازار کند و به هسته مرکزي سرگرمي براي کاربران تبديل شود.
"ريان مک‌کافري"(Ryan McCaffrey) از مديران ويراستاري مرکز IGN.com در اين خصوص گفت: «هسته مرکزي علاقمندان به بازي‌هاي رايانه‌اي تشنه ورود دستگاه جديد در اين زمينه هستند، اما تفاوت ميان سال 2005 و 2013 که مربوط به سال‌هاي عرضه مدل قبلي و مدل جديد کنسول بازي Xbox مي‌شود، بسيار افزايش يافته است».
وي در ادامه توضيح داد: «خاصيتي که مدل قبلي کنسول بازي Xbox داشت اين بود که به دستگاه الکترونيکي مرکزي در اتاق نشيمن شما تبديل شده بود».

اين طور که مايکروسافت مي‌گويد، ارزش سالانه بازار جهاني بازي‌هاي رايانه‌اي 65 ميليارد دلار است که کنسول‌هاي بازي با 42 درصد بيشترين سهم از اين بازار را از آن خود کرده‌اند. با اين وجود بايد توجه داشت که انجام بازي‌هاي رايانه‌اي روي گوشي‌هاي هوشمند و رايانه‌هاي لوحي و همچنين سايت‌هاي اينترنتي و شبکه‌هاي اجتماعي به سرعت در حال افزايش است.
نظرات بینندگان