arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۹
تعداد نظرات: ۱۵۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۲

آقای هاشمی! انتخابات تمام نشده، وقت تنگ است/ تصمیم سرنوشت ساز آیت الله

مصطفی فقیهی: نگارنده معتقد است با توجه به شوریدن احساسات و عواطف در جامعه و حامیان کثیر ایت الله و درک شرایط کشور از سوی آنان، تصمیم سرنوشت ساز هاشمی می تواند ضمن بازگرداندن شور و نشاط انتخاباتی و حرکت در مسیر تحقق «حماسه سیاسی» مورد نظر رهبری معظم، دوم خردادی حماسی تر را نوید دهد و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :




سخن در باب عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی این روزها به کرات شنیده می شود و بسیاری از بزرگان در این مورد سخن ها گفته و نقدهایی نگاشته اند.

در این میان دو نکته کوتاه قابل توجه است.

اول سخن ، شاید اندکی تکراری به نظر آید و بسیاری آن را شنیده و یا خود به چنین نتیجه ای رسیده باشند، اما اگر از شوک عدم احراز صلاحیت هاشمی برون آییم و این اتفاق را ورای دلایل و تبعات احتمالی آن تحلیل کنیم، به نکته ای باریکتر از مو می رسیم که تا حدی معادلات را تغییر می دهد. هاشمی که در بحرانیترین مراحل و سختترین شرایط و مشکلات و در حیات امام و دوران رهبری از هیچ ایثاری مضایقه نکرده، اینبار ناخواسته با عدم احراز صلاحیتش ، تمکین بر نظر شورای نگهبان و تاکیدش بر عمل به مر قانون ، ضمن آنکه بهت و حیرت جریانات مشکوک سیاسی را فراهم آورد، باعث شد افکار عمومی حتی نیم نگاهی به رد صلاحیت آقای مشایی نداشته باشند. ماجرای عدم احراز صلاحیت اقای مشایی - که طی ماههای اخیر به عنوان مهمترین اتفاق و حادثه ایام انتخابات پیش بینی می شد - تاکنون کمتر هزینه ای برای نظام و کشور نداشته است. این بی توجهی و بی تفاوتی افکار عمومی نسبت به کاندیدای جناب احمدی نژآد به حدی شدید و غلیظ است که اگر نامزد مذکور، مقابل پاستور و چشم عکاسان، اقدام به خودسوزی هم کند، چندان توجهی به سوی او جلب نمی شود، چرا که دل ها و نگاهها، سویی دگر است.

دوم. حال که جناب آقای هاشمی بهر دلیلی - که سخن در باب آن بماند به وقتش - احراز صلاحیت نشدند، خوب است در این فرصت کم باقیمانده، از دو کاندیدای همصدا و همراه (آقایان روحانی و عارف) دعوت به عمل آورده و ضمن کمک برای کناره گیری یکی از آنان به نفع دیگری، خود و همطرازان و همفکرانش، تمام قد از کاندیدای نهایی حمایت کرده و ستادهای تعطیل شده ی خود را جهت حمایت از او ترغیب کنند.

گوآنکه که قدرت و نفوذ هاشمی قابل مقایسه با این دو شخصیت قابل احترام نیست و شاید کمتر از 30 درصد حامیان آیت الله، حاضر باشند به جای رای دادن به او، نام نامزد مورد نظر وی را به صندوق بیاندازند، اما در هرحال با توجه به شرایط حساس داخلی و خارجی ایران، چنین اقدام و تدبیری از سوی آیت الله ضروری به نظر می رسد، حتی اگر 10 درصد حامیان هاشمی، درخواست او را بپذیرند و آقایان به طعن و کنایه چنین بگویند که «دیدید رای شما چقدر بود»...

البته نگارنده معتقد است با توجه به شوریدن احساسات و عواطف در جامعه و حامیان کثیر ایت الله و درک شرایط کشور از سوی آنان، تصمیم سرنوشت ساز هاشمی می تواند ضمن بازگرداندن شور و نشاط انتخاباتی و حرکت در مسیر تحقق «حماسه سیاسی» مورد نظر رهبری معظم، دوم خردادی حماسی تر را نوید دهد و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی باشد.

در این میان، شاید کم نباشند کسانی که اتفاقات اخیر را ظلم به هاشمی دانسته و معتقدند او باید معترضانه صحنه انتخابات را ترک کند. این عزیزان - ضمن احترام برای این نوع عقیده  - ظاهراً نمی دانند که هاشمی شخصیت وابسته به فلان جناح و گروه نیست و هدفش از ورود به این عرصه، نه کسب قدرت که حل مشکلات ، معضلات و سربلندی کشور و نظام است. این بزرگواران بدانند که امروز، در میدان باید بود نه آنکه گوشه ای نشست و اعتراض کرد. فرصت برای اعتراض و به چالش کشیدن تندخویان و هتاکان، زیاد است.

آیت الله که با نهادن همه ی اعتبار و آبروی خود در طبق اخلاص، فداکارانه به ماراتن انتخابات قدم گذارده، بی تردید دیگر نگران حیثیت 70 ساله ی مبارزاتی خود نیست، گوآنکه برخی جریان ها بی وقفه به دنبال دستمایهای برای هتک و بی آبرو کردن او هستند، اما او به واسطه ی همین تندخویی ها و دم برنیاوردن ها، محبوب قلوب مردم شده. او با خدا معامله کرده و هدفش اعتلای نظام و حل مشکلات داخلی و خارجی در معیت رهبر معظم اتقلاب اسلامی است، چندان که او در نخستین بیانیه خود چنین گفت که «برای اینجانب، اعتلای ایران اسلامی و تقویت مکتب اهل بیت (ع) بسیار مهم‌تر از آنست که برای انجام وظیفه و تکلیف خویش به تعریف و تمجید اختلاف‌برانگیز دشمنان دانا و تهدید، تحدید، بداخلاقی و تخریب دوستان نادان توجه نمایم؛ آنگونه که یک سرباز در دفاع از آرمان‌هایش، جانش را در طبق اخلاص می‌نهد، من نیز آبرو و اعتبارم را که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب اسلامی و مردم گرفته‌ام برای اسلام، انقلاب و مردم و اعتلای میهن به دست می‌گیرم و با تأکید بر اعتدال علوی که چپ و راست، افراط و تفریط را ضلالت و گمراهی می‌داند، پا به میدانی ‌گذارم که قبلاً در سال‌های پس از جنگ 8 ساله حزب بعث علیه ایران که نتیجه آن ویرانی 5 استان کشور و نابودی زیرساخت‌ها و امکانات بود، تجربه کرده بودم»



جاب آقای هاشمی! جنابعالی ثابت کردید که مرد میدانید و نه اهل قهر و گوشه گیری. گوآنکه خود اهل تدبیرید و آینده نگر، اما تا این شور نمرده، کاری باید...وقت تنگ است، تصمیمی باید...

*   مصطفی فقیهی
 مدیرمسئول و سردبیر


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۲
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
375
1133
آیا دو خردادی دیگر در راه است؟!؟!؟!؟!؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
با این وضع کنونی خیر
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
318
1108
امیدواریم هر چه زودتر تصمیم بگیرند...منکه خودم نمیدونم به آقای عارف رای بدم یا آقای روحانی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
روحانی قدر تر هست. عارف برای ریاست جمهوری ابهت نداره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
روحانی به هاشمی نزدیکتره
(چهره معتدل و ...)
مانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
241
1191
با تمام احترام اقای فقیهی این حرکت همان چیزی است که کیهان و کیهانی ها منتظرش هستن.این دو تا رای بیار نیستن.
پاسخ ها
انوشيروان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
پس بايد چكار كرد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
اگر مردم بخوان میشه به شرطی دو دستگی بین مردم نباشد گوش به فرمان سید و ایت الله
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
من که می گم این دوره باید بذاریم خود آقایونی که احمدی نژاد رو آوردند سرکار بیان رئیس جمهور بشن تا خودشون با خرابی ها مواجه شن، اونوقت هر چقدر هم که زور بزنن نهایتاً پایگاه اجتماعی شون به طور کامل نابود می شه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
احسنت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به فرض امسال هاشمی رییس جمهور میشد.
4سال بعد چی؟تاکی باید یک نفر تکیه گاه اصلاح طلبان باشه؟ باید افراد جدیدتری بیان خواه ناخواه
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
384
271
درودبر تو جناب فقیهی
از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
101
653
در شرایط کنونی که بین اصولگرایان درگیری شده و سرمست از پیروزی سه شنبه تلخ در غیاب پیرمرد به شادخواری مشغولند و برای تصاحب قدرت به جان هم افتاده اند به طوریکه حداد و ولایتی هم مدعی حضور تا آخرین لحظه شده اند می توان همچنان امیدوار بود
اگر اصلاح طلبان و اعتدالیون به رهبری خاتمی و هاشمی پست سر یکی از عارف و روحانی ترجیحا روحانی قرار بگیرند و همه شوری که این روزها ایجاد شده است و اصولگرایان از آن غافلند را مانند ابی پشت سد به جریان بیاندازند وقوع دوم خردادی دیگر دور از واقعیت نیست
به نظرم خاتمی باید عارف را توصیه و یا حتی مجبور به کناره گیری کند و اصلاح طلبان را به سمت روحانی سوق دهد و هاشمی بدنه اجرایی و ستادهای خود را به سمت روحانی گسیل کند البته لازم نیست هاشمی از روحانی به نام حمایت کند اما حمایت ضمنی او نیز می تواند کارساز باشد
ان وقت وقوع دوم خردادی دیگر دور از انتظار نیست چرا که به نظر می رسد انتخابات بین روحانی و جلیلی دوقطبی خواهد شد و در این میان قالیباف که از گفتمان خاصی برخوردار نیست به حاشیه خواهد رفت و آرا او بین جلیلی و روحانی تقسیم می شود و با توجه به ویژگی های شخصیتی جلیلی که عبوس .و کم حرف و اخلاقی؟!!! است نمی تواند آرای زیادی را جذب کند در عوض جبهه مقابل یعنی روحانی واجد صفاتی نظیر خوش تیپ بودن نسخه بدل هاشمی بودن و خوش حرف بودن باهوش و با تجربه بودن است که می تواند آرای او را به سرعت افزایش دهد
حال که اقتدارگرایان فرصت های ما را سوزانده اند باید از روزنه ها بهره برد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
76
684
آقای هاشمی شما در برابر همه جوانان و علاقمندان به اعتلای کشور و نظام اسلامی مسئولید.نمی توانید کنار بنشنید.از شما خواهش می کنیم تقاضای تجدید نظر به شورای نگهبان بدهید.به آنها گوشزد کنید که در خود توان اداره کشور به نحو احسن را دیده اید که کاندید شده اید.به انها بفهمانید که نجات ایران اسلامی از منجلاب فساد اقتصادی و معضلات سیاسی و اجتماعی تنها به ید توانای شما امکان پذیر است.ما همه خود این را می دانیم.امیدی به اینده نداریم اگر شما نباشید.
خواهش می کنیم ... وقت بسیار تنگ است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
مگه نگفتید"یک نفر آمده تا باز کند پنجره ها را"
روزی که ثبت نام کردند از شوق اشک ریختم و روزیم که رد صلاحیت شدند از بدبختی گریه کردم...تکلیف اینهمه جوون امیدوار بهایت الله چی میشه؟کی جواب مارو میده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
فکر نمیکنی وقت تموم شده باشه؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
کاملا موافقم هر چند دیگه از انتخابات ناامید شدم.میشد حماسه آفرید.افسوس
ارمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
282
549
اقای فقیهی متاسفانه هیچ کدام از این دو کاندیدا در حد و اندازه های ریاست جمهوری و نمایندگی از قشر کثیر جامعه نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
رقبایشان چطور؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
142
407
بی خیال بابا تو هم حال داری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
123
439
موافق نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
چطور اینگونه نظرات رای مثبت بالا دارند نظرات مخالف این نظرات هم رای بالا؟!!!! ملت هم میگن آره هم نه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
57
399
اقايان عارف و روحاني و همچنين بزرگترها اقايان هاشمي و خاتمي بازي باخت باخت رو تعطيل كنيد اگه قراره ببازيم چرا در مسابقه شركت كنيم
هيچ كدوم از كانديداها خود را در دور اول پيروز نمي بيند بنابراين همه براي دور دوم خيز برداشته اند
كانديداي حداكثري اصلاح طلبان و معتدلين شايد در دور اول مي توانست اكثريت ارا را بدست اورد اما كانديداي دوم هم نا اميد نيست و به دور دوم مي تواند برود به يك شرط و آن هم اينكه در دور اول ارا را تقسيم نكنند
اقايان روحاني و عارف به خود بياييد و واقعا در روز پاياني تبليغات انكه راي و نگاه كمتري را به سمت خود جلب كرده به نفع ديگري كنار رود
هرچند اين ارزو مشكل استت اما محال
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
171
359
دست از سر هاشمی بردارید ایت عارف و روحانی توانایی و شخصیت هدایت ارا را ندارند
طرفدار هاشمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
241
191
واقعا حرف دل تمامی طرفداران هاشمی را نوشته اید .
زهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
45
249
درست ميگوئيد وقت تنگ است شرائط خاص و بحراني است ....اما دلمان رضا نميشود چون شاهد ناحقي باشي و سكوت كني گناه كبيره اي است ايمان در نماز و روزه و....خلاصه نميشود خداوند فرموده است حق الله را ميبخشد اما از حق الناس نميگذرد پس نبايد هيچ نماينده اي معرفي شود...
الهام
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
67
203
سلام. به امید وحدت انشاءالله.
پاسخ ها
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
ان شاء الله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
155
247
اره تو رو خدا اقای هاشمی و اقای خاتمی روی یک نفر اجماع کنید تا رای بره بالا، خواهش میکنم اشتباه سال 84 رو نکنید اگه اون موقع اجماع کرده بودید....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
92
178
انشاالله که وارد میدان می شود
رزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
52
201
حضرت ایت الله .پیام .ملت خود را. نجات دهید صادر فرمایید
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
85
246
کاملا موافقم
اگر روحانی و عارف اجماع کنند و خاتمی و هاشمی در فیلم های تبلیغاتی حمایت کنند با توجه به اینکه انتخابات را دولت احمدی نژاد برگزار می کند و منتظر آتو گرفتن از حکومت است احتمال تقلب کم و احتمال پیروزی کاندید مورد اجماع جریان اصلاحات بالا
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
104
129
پیشنهاد شما یعنی کاخ ساختن روی استخوان دیگران.
دلایل شما بهیچ وجه اقنا کننده نیست.و شکست پروژه پیشنهادی شما به وضوح از همین الان محرز است.
هاشمی برای گرم کردن تنور انتخابات و یا کم رنگ کردن رد صلاحیت مشایی نیامده بود .علیرغم احترامی که برایتان قائل هستم اما فقط میتوان گفت :برایتان متاسفم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
70
197
اگر از این دو نفر بزرگوار یعنی اقایان روحانی و عارف یکنفر کنار بروند شک نکنید پیروز میدانیم.با اینکه یزدی هستم و برای دکتر عارف بینهایت احترام قائلم و خانواده بزرگوارشان را هم میشناسم اما فکر میکنم اقای روحانی زمینه رای اوری بیشتری داشته باشد.اما باز هر تصمیمی که "هاشمی و خاتمی" بزرگوار بگیرند قبول داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
دقیقا همینطوره
هوتن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
22
263
درود بر هاشمی با غیرت محبوب قلب من محبوب قلب تو محبوب قلب همه...........
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
36
166
خودسوزی را خیلی عالی اومدی!!!
هنوز هم فرصت هست، باید یک اجماع صورت بگیرد روی آقای روحانی یا عارف، با این که آقای دکتر عارف استاد بنده بوده‌اند اما معتقدم آقای روحانی می‌توانند در این برهه راه‌گشاتر باشند و یک کابینه تکنوکرات با حضور اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان میانه‌رو و البته کاردان تشکیل دهند! به امید ایران سربلند
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
27
275
آقای هاشمی کاش شما ریس جمهور میشدید
وآقای خاتمی معاون اول شما
آقای عارف وآقایروحانی هم وزیران شما
بدون شک حماسه سیاسی این گونه پدیدار میشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
28
109
برادر چرا كار فوري (دلايل رد صلاحيت) را به بعد مي اندازي و خواهان اقدامات غيرعملي و غير ممكن و غير ضروري مي شويد؟
پاسخ ها
lمهیار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
بی خیال همشهری!!! آقای خاتمی رهبر اصلاحاتن!! معاون اولی! حواست سر جاش!!!!!؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
14
227
درود بر هاشمی
هاشمی امروز بسیار بزرگتر و با وجودتر از هاشمی چند هفته پیش است
باید باور کرد که او عاشق ایران است و برای بزرگ کردن ایران به میدان آمد
درود خدا و پیامبران خدا بر هاشمی باد
ميرفا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
10
143
اعتدال علوي ...چه واژه زيبا و در عين حال مهجوري است امروز...يا علي كجايي تا ببيني شيعيانت اخلاق را زير پاي تعصب له كرده اند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
20
80
مطلب خوب و جالبي را بيان كرده،ولي كاري را كه از آقاي هاشمي خواسته بايد از خاتمي بخواهد.دراين برهه و بعداز شاهكارخذف و نصفيه و تسويه و قلع و... اين آقاي خاتمي است كه بايد براي خلق حماسه سياسي وتغيير مسيربازي همه نيروهاي اصلاح طلب وحتي همه طرفداران هاشمي را به شركت در انتخابات و راي به عارف يا روحاني بسيج كند.ولي اگربكند چه ميشود!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
82
49
زهی خیال باطل !
با این کار مردم فکر میکنند که هاشمی بازیچه شده و دارد آنها را بازی میدهد
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
120
322
*لطفا چاپ كنيد*
من يك راي دارم و آن هاشمي است و به هيچكس ديگر راي نميدهم اگر موافقيد راي مثبت و اگر مخالفيد راي منفي بدهيد از شما سپاسگذارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
77
136
پیشنهادبسیارنسنجیده ای ست آقای هاشمی هیچگاه بازیچه اینگونه پیشنهادات نمیشوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
47
240
به نظر من آيت الله نبايد از كسي حمايت كند . اگر قرار بود راي مردم مهم باشد ايشان رد صلاحيت نمي شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
28
137
توقعتان به معنای تایید سخن شورای نگهبان است حال که شورای نگهبان برایش حماسه سیاسی بی معناست چرا از ایت الله مایه می گذارید نه کوتاه آمدن اینجوری افتضاح است
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
41
176
من قبلا هم گفته بودم یا آیت الله یا هیچ کس
با احترام برای آقای هاشمی و فقیهی خواهش میکنم شخصی رو معرفی نکنند تا شرمنده نشویم
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
34
83
به نظر من تا همه چیزو به دست نگرفتن باید عمل کرد
روحانی از عارف بیشتر رای داره باید ازش حمایت شد اگه هر دو با هم باشند باید منتظر 8 سال دیگه یا اما و اگر موند به خاطر اصلاحات یکی باید بکشه کنار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
40
109
باید همه بیائیم بینی مخالفان هاشمی را به خاک بمالیم و کابینه مورد نظر هاشمی را بر سر کار آوریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
28
123
آقای فقیهی هر چند نیت شما از این تحلیل خیر است ولی بدانید که مردم دیگر هیزم تنور انتخابات نمی شوند که به نیت انتخاب مثلا آقای روحانی (با فرض حمایت آقای هاشمی) به صندوقها هجوم آورند ............. برای مردم آقای هاشمی فقط هاشمی است و خود ایشان هم ظاهرا بنائی بر حمایت از کسی ندارند و در اطلاعیه اخیر ایشان هم این تمایل منعکس بود.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
22
97
ضمن تشکراز دلسوزی اقای فقیهی، بنده حقیر بانگ بلند میگویم حضرت ایت الله (مکن).ایت الله بارها وبارها ثابت نمودی یگانه فرزند دلسوز این دوران ملت ایرانی اما در بهایش جفا دیدی
اعتبارت رابرای کسی نگذار که فردا باز هم بگویند هاشمی بودکه چنین وچنان شدوبا سکوت خود هزاران پند واندرز به مردم یاد دادی.نه برادر برای ایت الله همه عزیزند وازکسی حمایت نمیکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
24
103
اصلا و ابدا
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
8
49
این رابه کسانب بگوئید که هرروز سردارنازنین را میکوبند حالا که هاشمی دوست داشتنی ملت را گرفتید به اونهای که بازهم دست ازدشمنی برنمیدارند ساکت شوند.
علیرضا قلیزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
11
42
آقای فقیهی عزیز!

شما پیش از طرح عمومی این درخواست، اول باید دوستان عزیزی مثل برادر بزرگوار غلامعلی رجایی را بتوانید به مطلوبیت این رفتار متقاعد کنید.

این مطلب آقای رجایی،‏ سند وجدان داشتن نامزدها را، کناره گیری از انتخابات می داند:

نامزدها برسر دو راهی وجدان و رای!
http://gholamalirajaee.blogfa.com/post/464
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
48
32
این حرکت که بین دو کاندیدا (روحانی و عارف) یکی بماند اشتباه است. این دو میتوانند رای سایر رقبا را خراب کنند و از دوقطبی شدن انتخابات به نفع رقیب جلوگیری کنند. چه بسا دور دوم بین این دو نفر برگزار شود. ولی اینکه در همان مرحله اول یکی از این دو رای بالای 50% بیاورد ریسک زیادی دارد.
ماهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
55
46
ایشان با حمایت تمام قد از یکی از دو کاندیدا (دکتر عارف و یا آقای روحانی) میتواند نشان دهد که تا آخر ایستاده است و به تمام شایعات پایان دهد...
تاجيك
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
11
89
جناب فقيهي رد صلاحيت هاشمي يعني پ... يعني حذف اصلاحات واصول گرايي معتدل يعني هركه با ما نيست عليه ماست هرچند نود در صد از مردم باشند.اين جنگ قدرت است صلاح ملت دران نيست ............حالا شما ميخواي آينه گردان شهر كوران بشوي.اگه درخت كهنسال(هاشمي) سايه نداشته باشه درختاي كوچيكتر هم ندارن.نه؟ جاي آنست كه خون موج زند در دل لعل/زين تغابن كه خزف مي شكند بازارش
محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
27
54
گویا شما قصد ندارید تا آقای هاشمی را به سرنوشت آقای منتظری دچار نکرده دست از ایشان بردارید؟ ایشان گفته بودن آمدن من خلاف شرع و جایی گفتند آمدنم باعث نزاع و اختلاف می شود. وعلی رغم میل باطنی واردشدند. تردید نکنید آنها که با معرفی آقای معین در سال 84 به آقای هاشمی از پشت خنجر زدند الان هم این بلا به سر ایشان آوردند و ول کن هم نیستند. خداوند عاقبت همه را بخیر کند. انشاءالله
رضا صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
47
39
چرندنگوشماهاسرسپردگان انگليس تاجسدايت الله هاشمي را روي دست نگيريدولش نميكنيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
86
27
عارف
mrm
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
36
34
سیاستمداران بزرگ مهره هایی نیز برای پیاده سازی افکار خود می سازند
باتوجه به عدم امکان کاندیداتوری ایشان در دور بعد و شرایط کشور، فرصت کافی برای اصلاح امور در مدت 4 سال نبود
روحانی ، هاشمی کوچک
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
26
47
به نظر من تا همه چیزو به دست نگرفتن باید عمل کرد
روحانی از عارف بیشتر رای داره باید ازش حمایت شد اگه هر دو با هم باشند باید منتظر 8 سال دیگه یا اما و اگر موند به خاطر اصلاحات یکی باید بکشه کنار
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
33
100
هرچند نظر هاشمی برای ما ارزش دارد،
اما من به هیچ کدام رای نمیدهم!!!!
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
65
57
آقای هاشمی، جناب خاتمی
بهوش باشید که وقت بسیار تنگ است
عارف یا روحانی، فرقی ندارد
فقط تا دیر نشده بجنبید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
98
26
آره کاش میشد از عارف حمایت می کردند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
88
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
18
83
چرا درخواست نابجا دارید ؟ مگر ریاست جمهموری نشاسته وویتامین است که اگر برنج نبود آنرا از ماکارونی تامین کنیم ؟
رزمنده دوران دفاع مقدس
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
24
92
انشاالله رهبرمعظم انقلاب باصدورحکم حکومتی شوروشوق انتخاباتی را مجددابه مردم هدیه میکند.تادوم خرداددیگری دراین کشوررقم بخورد.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
45
31
بسم الله الرحمن الرحیم
اتفاقا تحلیل و نظر آقای فقیهی مدیر مسئول محترم انتخاب تحلیل کارشناسی و منطقی است.تجربه ثابت کرده با قهر کردن و گوشه نشستن چیزی حل نمی شود.مرد عمل همواره بایستی در گود باشد و خوشبختانه آقای هاشمی همواره مرد عمل بوده و هست.
پیرو این تحلیل دوراندیشانه؛جمع شدن هر سه کاندیدای مورد نظر یعنی آقایان: حسن روحانی،محمدرضا عارف و محمد غرضی در برنامه های تبلیغات انتخاباتی و در نهایت انتخاب یک نفر از بین خود اقدام نمایند.
چنانچه این اتفاق بیافتد پیروزی نامزد مورد نظر ما بحمدالله قطعی خواهد بود.
معین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
51
55
هر چند آقایان روحانی و عارف کاریزمای لازم را ندارند اما اگر آقایان سید محمد خاتمی ، اکبر هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی از یکی از آنها حمایت نمایند.

اما پیشنهادات در صورت اعلام حمایت از یکی از این دو عزیز:

1 - به سرعت ستادهای حمایتی با شور و شوق اصلاح طلبی دایر شود و شروع به فعلیت های گسترده نمایند.

2- نامه های کتبی آقایان هاشمی ، خاتمی و سید حسن خمینی در حمایت از یکی از این آقایان رسانه ای شود.

3- اعتماد جوانان را جلب نمایید و با ان ها مستقما صحبت کنید ...

4- در ستادها موسیقی ناب ایرانی - حماسی بگذارید ، عکس های امیدوار کننده بگیرید و جوانان را به شور و شعور دعوت کنید.
5 - پرده از کاره های تندور ها بردارید ، آمار درست ارایه دهید و در مناظره ها با آمادگی تمام حاضر شوید.

6....
7....
انشااله که پیروزی با ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
خیلی دلت خوشه اخوی
ناشناس
| COLOMBIA |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
سید حسن خمینی ذخیره برای جای دیگری است او را هدر ندهید.
نامی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
همه اینایی که نوشتی سال 88 اجرا شد، 10 برابر بهتر از اینی که نوشتی...
رویا پردازی قشنگی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
17
66
آقای فقیهی من خیلی عذر میخوام ولی گویا شما تو باغ نیستید.با در نظر گرفتن شرایط حتی حضور آقای عارف در انتخابات بعنوان کاندیدای ریاست جمهوری, بعقیده من لطمه بزرگی به اصلاح طلبان وارد خواهد آورد و می شود همان جریان بنام اصلاح طلبان و بکام دیگران.دیگه تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
37
48
به هر که ایشان بگویند رای می دهیم وگرنه...
ناشناس
|
AUSTRALIA
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
90
خیلی عکس زیبایی است. واقعا آدم دلش به درد می آید که آقای هاشمی را که به خاطر ما مردم کاندید شده بودند ..... .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
125
26
آقاي فقيهي!
نوشتار رياكارانه و منافقانه شما نشان از كم حافظگي امثال شما هم دارد...
دروغگو كم حافظه است...
همين شما رياكارها و منافقها بعد از انتخابات 2 خرداد 76 آنچنان به شخصيت هاشمي حمله كرديد كه گويا سالها بر مسند جنايت و ظلم به اين مردم نشسته بوده و لقب "سردار سازندگي" را به تمسخر مي گرفتيد و حال با كمال تعجب ... با كمال تعجب وقيحانه دم از آيت اله مي زنيد...
امثال من بعد از 2 خرداد را يادمان كه هست. ديديم كه چگونه 4 هزار نفر مديران لايق دوره هاشمي در عرض يكماه خانه نشين شدند و برخي از سطح معاون وزير به سطح كارشناس افول كردند و كليه اقدامات و سازندگي هاي آيت اله را بي راهه قلمداد نمودند...
من واقعا متعجبم و البته همانطور كه قبلا هم گفته بودم اين مطلب را به حساب صغر سن و ناپختگي و بي تجربگي شما مي گذارم...
آقاي فقيهي امروز آقاي هاشمي قرباني رياكاريها و فريبكاريهاي امثال جنابعالي است...
يادتان كه نرفته در انتخابات مجلس 1378 همان 2 خردادي ها و اصلاح طلبها چگونه وي را ترور شخصيت كردند به نحوي نفر سي ام انتخابات شد...
واقعا شما اين مردم را چه فرض كرده ايد؟
شماها حتي به خودتان هم رحم نمي كنيد! يادتان نرفته كه در 16 آذر 83 چگونه به خاتمي كه اهداف كارگزاران و حزب مشاركتي ها را تحقق نبخشيده بود در دانشگاه تاختيد؟ يادتان نرفته كه همين شما رياكارها طرح گذر از خاتمي را مطرح كرديد؟ يادتان نرفته كه قصد داشتيد طرح خروج از حاكميت را اجرا كنيد؟
اقاي فقيهي من به تو نصيحت مي كنم ايمانت را قوي كن و نفاق را از خود دور كن كه با ادامه اين رويه سرنوشت خوبي در انتظار تو نخواهد بود...
متاسفانه بزرگترين عيب جمع زيادي از نخبگان امروز اعم از اصلاح طلب و 2خردادي و اصولگرا و ... عدم صداقت است... و البته تعداد بسياري اندكي نيز از همه طيفها بر ميثاق خود با انقلاب و امام و رهبري باقيمانده اند...
متشكرم...
مدیر پایگاه حضرتعالی فاقد حافظه تاریخی هستید، چون روزنامه «انتخاب» در ایام توهین تندروها در ایام اصلاحات، تنها رسانه ای بود که تمام قد از هاشمی حمایت کرد
پاسخ ها
بسیجی دهه شصت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ناشناس عزیز سلام
اولا ریاکار ، منافق و دروغگو خود حضرتعالی هستی
دوما کسی کم حافظه نیست . باید تابحال متوجه شده باشید که اکثریت مردم از یک جریان بنام تمامیت خواه دلخوشی ندارند و هرکس را که آنها تبلیغ نمایند مردم بر نمی تابند . حتا اگر امروز جناح خاص برای خاتمی هم تبلیغ کنند مردم از ایشان روی برمیگردانند لذا داستان هاشمی 76 با هاشمی امروز فرق دارد. هاشمی در چند مقطع خاص در این 16 سال ثابت کرد که یار امام و بزرگ خاندان جمهوری اسلامی است.
رحمان مستوفی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
ناشناس عزیز..
شما اول برادریتو ثابت کن بعدش بیا ادعای ارث کن.
شمااول موضع خودتو نسبت به هاشمی روشن کن بعد افاضه کلام بفرما.
دوما در مجلس 1378 این مردم نبودند که هاشمی را ترور شخصیت کردند بلکه دو گروه بودند . یک گروه مربوط به اکبر گنجی دیوانه بود و گروه دیگر مربوط به همان شخصی است که در حیات حضرت امام در انزوا قرار داشت و دیدیم که اخیرا نیز در قائله حمله به سخنرانی رئیس مجلس در قم افشا شدند .
رهگذر
| CONGO, THE DEMOCRATIC REPUBLIC OF THE |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
سلام علیکم
من نسبت به سابقه روزنامه انتخاب حضور ذهنی ندارم،‌ اما کاملا به خاطر دارم که در زمانی که ما از حامیان آیت الله هاشمی بودیم، چگونه عده‌ای با توهین‌های فراوان و بسیار زشت ایشان و دولت ایشان را آماج حملات سخت قرار می‌دادند و ما به عنوان دوستار و حامی ایشان به آن سوالات پاسخ می‌دادیم، و دفاع می کردیم، خصوصا اینکه ایشان روحانی نیز بودند و آنان که در قلب خود نسبت به روحانیت بغض داشتند چگونه ایشان را مورد توهین قرار می دادند؛ الان تمامی آن افراد را می‌شناسم و بخاطر دارم؛‌ اما نمی‌دانم چرا دقیقا همین افراد از ایشان حمایت می‌کنند،‌ مگر چه چیزی تغییر کرده،‌ آیا آیت الله هاشمی تغییر کرده و نظراتش مطابق آنها شده؟ یا آن افراد حقیقت را دریافته‌اند؟ و فهمیده‌اند که هاشمی چه بوده؟ گوئیا وی را تازه شناخته‌اند؟
چه حادثه‌ای رخ داده؟؟؟؟؟
من همان طور که در ابتدای این نوشتار عرض کردم نسبت روزنامه انتخاب هیچ سابقه ذهنی ندارم لذا راجع به آن به خصوص اظهار نظری نمیکنم.
از اینکه انتخاب همه نظرات را منتشر میکنید سپاسگزارم،‌ البته امیدوارم نظر مرا هم منتشر کنید،‌ هرچند باور ندارم چون بارها نظرم را نوشته‌ام و فقط برای یکبار آن را دیده‌ام.
با سپاس فراوان
amir
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
اقای فقیهی من از حمایتهایی که از ایت الله هاشمی داشتید تشکر میکنم ولی از شما توقع این نبود که یکباره جبهه خود را تغییر دهید. من وقتی خبر را خواندم اول گمان کردم که منظوره شما اینست که { اقای هاشمی هنوز دیر نشده تلاش خود را برای بقا انجام دهید} ولی متاسفانه دیدم به یکباره پشت هاشمی عزیز را خالی کردید. شما اکنون باید فشار بیاورید که هاشمی کوتاه نیاید و از رهبری تقاضای تجدید نظر کنند وقتی شما این صحبتها را میکنید از کیهانیها چه توقع. من از شما تقاضا دارم دست از حمایت اقای هاشمی بر ندارید و ایشان را تشویق به ماندن تا شب انتخابات کنید. البته تا الان سایت و شخص شما از ایشان حمایت کرده. این را هم بدانید اگر اقای هاشمی را تایید نکنند رای اصلاح طلبان 70 درصد افت خواهد کرد. با تشکر
ماهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
46
40
ایشان با حمایت تمام قد از یکی از دو کاندیدا (دکتر عارف و یا آقای روحانی) میتواند نشان دهد که تا آخر ایستاده است و به تمام شایعات پایان دهد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
56
51
احسنت به درايت نويسنده . آقايان هاشمي و خاتمي لطفا براي راي هاي سرگردان تصميم بگيريد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
11
43
چنین نیست
چرا که علاوه بر آنکه امکان پیروزی کم است و این باعث تضعیف جایگاه منتقدین میشود، چه تضمینی وجود دارد که در نتیجه انتخابات دست برده نشود!
اگر حتی برخی احساس میکنند که باید از یکی از کاندیدا ها حمایت شود، این امر باید بدون دخالت آقایان هاشمی و خاتمی و احزاب منتقئد باشد!
بنده در شرایط فعلی .... لکن اگر کسی محضوریتی جهت رای دادن داشته باشد ایشان را به آقایان عارف و روحانی ترغیب میکنم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
6
53
بهتره ورود نكنند بايد ديد آيا آقايان ورژن جديد احمدي نژاد را مي خواهند بر سر كار بياورند بهتر است خاموش بود اما انصراف دكتر عارف در شرايط كنوني ميتواند كمك كننده باشد بدون ورود كردن آقاي هاشمي و خاتمي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
16
72
کلا آدم خوشحالی تشریف داری
داود علیزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
9
105
جناب فقیهی با احترام
باید خدمتتان عرض کرد اقایان روحانی وعارف از صحنه بیرون روند تا حماسه مورد نظر رهبر معظم تحقق یابد وانتخابات همان گونه که مهندسی شده تک حذبی وبدون درد سر انجام گیرد چون این دو بزرگوار بودن یا نبودشان توفیری ندارد اگر قرار بود تمام صلایق باشند
اقای هاشمی و یا اقای خاتمی اولویت داشتند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
90
21
خيلي گستاخيد و بي حيا
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
19
62
اي بابا مي خواهين اعتبار آقايان هاشمي و خاتمي رو بيارين پايين اين آقايان بهتر از هركسي مي دانند حمايت از روحاني يا عارف فايده اي دارد يا نه ! و گرنه شما كه مي گين 10 درصد من ميگم اگر 100 درصد از حاميان آيت اله هم بيان به طرفداري از روحاني يا عارف فرقي نميكنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
27
26
منطقي است، علي الرغم ميل باطنييمان!!!
اعتدال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
34
18
به نظر می رسد تنها باورود حضرت آیت الله بار دیگر اندکی شور به انتخابات باز گردد. اگر ایشان موضعی نگرفت؛ و حمایتشان از حسن روحانی یا عارف آشکار نبود؛ در حمایت از درخواست ایشان شرکت کنیم و همگی به ایشان رای دهیم.
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
12
63
آقای فقیهی مطلب بسیار درستی است ولی لطفا توجه داشته باشید:

1- شما فرض را بر درستی مراحل انتخابات گذاشته اید از مرحله ثبت نام تا اخذ رای تا شمارش ارا.
ایا اولین مرحله مبتنی بر قانون بوده است؟
ایا تضمینی هست که این بی قانونی و عدم پاسخ گویی و غیر شفاف بودن در مراحل بعد تکرار نشود؟
به عبارت دیگر ایا بلفرض اجماع همه بر روی اقای روحانی و رای همه به اقای روحانی دلیل بر رئیس جمهور شدن ایشان می شود؟؟؟؟؟؟؟

در مسایل سیاسی نباید عجله داشت به قول اقای هاشمی قطعا روزی افرادی خواهند امد که کارهای لازم را خواهند کرد ولی این دوره دیگر بیش از این جای کار ندارد.
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
7
78
بس کنید توروخدا !!! آخه تا کی میخواید کوتاه بیاید؟؟؟ ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
65
15
اقاي هاشمي ازكانديداي اصلح حمايت كندي.ن لزوماروحاني ياعارف
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
20
37
آقای فقیهی عزیز! شما ایشان را به سمت بدی راهنمایی میکنید. ظاقای عارف که اصلا اصلاحطلب نیست و آقای روحانی هم که این اواخر در ماجرای رد صلاحیت پیغامبر انصراف برای آیت الله بودند. هر چند که بدون این مواضع این دو کاندیدا در حد ریاست جمهوری نیستند و با نشان اصلاحطلبی دولتی ضعیف خواهند داشت.
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
67
20
اگر هر دوی اینها کنار روند بهتر است
اگر کنار نروند، عارف بماند بهتر است
من به عارف رای میدهم
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
46
37
باید اقای روحانی رو حمایت کرد باید دوم خرداد دیگری رقم بخوره باید این حضرات که دارن قهقه پیروزی سر میدن رو غافل گیر کرد پس همه با هم به روحانی رای میدیم مطمئن باشید که دل رفسنجانی هم با اونه حتی اگه به زبون نیاره
محمّد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
37
29
پاشو عزیز حالا که وقت خواب نیست ...

ملت پشت خالی نکنند ، صدر اسلام رو زنده نکنید
مش باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
9
97
آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت!
فرصتی تاریخی پیش آمد و ناباورانه از دست برفت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
احسنت...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
34
63
آقاي فقيهي مثل اينكه فرصاتو نخوردي ، آيا اين دو نفر در حد رياست جمهوري و همطراز رفسنجاني هستند ايكاش قبلش كمي فكر ميكردي
ماهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
53
33
ایشان با حمایت تمام قد از یکی از دو کاندیدا (دکتر عارف و یا آقای روحانی) میتواند نشان دهد که تا آخر ایستاده است و به تمام شایعات پایان دهد...
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
50
51
اصلاح طلبان سریعتر از یک کاندیدای واحد حمایت کنند
تشتت در اردوگاه اصلاح طلبان که با رد صلاحیت هاشمی آغاز شد و متاسفانه هنوز هم ادامه دارد خواست جناح اصولگراست.
آیت الله هاشمی و حجت الاسلام محمد خاتمی لطفا حمایت معنوی خودشون رو اعلام بفرمایند و حجت رو بر همگان تمام کنند.
یاعلی
حامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
70
70
چون که گل رفت و گلستان شد خراب
بوی گل را ازکه جوییم از گلاب
تمام شعار ها و اهداف اقای هاشمی در دکتر روحانی تجلی کرده اقبال بسار زیادی در بین مردم شده اشائ الله سه شنبه هم جامعه روحانیت و جامعه مدرسین رسما آقای روحانی را اعلام می کنند تا کور شود هر آنچه نتوان دید
پاسخ ها
رکسانا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
به همین خیال باش داداشی ههههههههههههه
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
8
جناب آقای فقیهی عزیز ؛
اگر آقایان روحانی و عارف با هم ائتلاف نکنند، هر دو آنها در انتخابات شکست سختی خواهند خورد، ولی با ائتلاف حداقل می توانند اصلاح طلبان و همچنین طرفداران هاشمی را با خود همراه کنند ... بشرطی که این دو بزرگوار بفکر اصلاحات اساسی سیاسی - اقتصادی کشور باشند.....
اگر هر دو مصمم به حضور در انتخابات باشند و از خود ایثار نداشته باشند، شرکت در انتخاباتی که نتیجه اش مشخص باشد، بی فایده است...!!!!
amir mohebbi
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
8
14
آقای فقیهی بزرگ منشی بسته دیگه چرا امثال آقای جنتی از این بزرگیا انجام نمیدن؟با نهایت احترام نسبت به آقایان عارف و روحانی ،رای من فقط و فقط آیت الله هاشمی
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
5
جناب آقای فقیهی عزیز ؛
اگر آقایان روحانی و عارف با هم ائتلاف نکنند، هر دو آنها در انتخابات شکست سختی خواهند خورد، ولی با ائتلاف حداقل می توانند اصلاح طلبان و همچنین طرفداران هاشمی را با خود همراه کنند ... بشرطی که این دو بزرگوار بفکر اصلاحات اساسی سیاسی - اقتصادی کشور باشند.....
اگر هر دو مصمم به حضور در انتخابات باشند و از خود ایثار نداشته باشند، شرکت در انتخاباتی که نتیجه اش مشخص باشد، بی فایده است...!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
7
راستی آقای فقیهی بنظر شما مذاکره کننده بعدی ایران با کاترین اشتنون کیست؟
حسنعلی خرمشاهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
10
11
دوستان
وقتی برای زانوی غم گرفتن نداریم...
جناب فقیهی درست می فرمایند
تو را خدا بیایید نگذاریم سال 84 تکرار بشه
نگذاریم سال 88 تکرار بکشه

مگه کم بدبختی کشیدیم تو این 8 سال
به هر ترتیبی که شده باید به صحنه وارد و نگذاریم دوباره برای 4 سال دیگر "حسرت" بخوریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
6
12
آقای فقیهی از شما بعیده !!1 نامزدمون رو بردن اونوقت شما دنبال چی میگردی؟ تمام بدبختی ما ایرانیها این اخلاق کثیفه. کمی هم فکر و تدبر بد نیست!!!
رضایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
8
جناب فقیهی حرف های شما کاملا منطقی است . با توجه به پشتوانه هاشمی و خاتمی اگر روی یکی از دونفر (آقایان روحانی یا عارف وترجیحا روحانی )اجماع شود امید زیادی به پیروزی هست اما دو مسئله هست :1- آیا در صورت اجماع یکی از این دو بزرگوار حاضر میشوند کنار بروند (فعلا که آقای عارف گفته تا آخر کنار نمیرود)
2- اگر این اتفاق بیفتد و کاندیدای واحد با اقبال بالای مردم روبرو شود ، چه تضمینی هست که آنها که به هر قیمتی میخواهند فرد مورد نظرشان رئیس جمهور شود بازهم مسئله ی دیگری ایجاد نکنند و به اصطلاح جرزنی نکنند به ویِِِِژه آنکه ظاهرا با جناح دولتی و احمدی نژاد هم به توافق رسیده اند !
استاد فقیهی !نمی شود از کنار این سوال و ابهام براحتی گذشت :آیا آنها که برای رسیدن به مقصود شان هزینه رد صلاحیت هاشمی را پرداختند به رای مردم گردن می نهند ؟.....من یک جانباز و برادر شهید هستم و این روزها و شبها از غصه خوابم نمی برد وبغض گلویم را گرفته مدعیان جنگ و انقلاب و اسلام و ارزشها چه میکنند با کشور و انقلاب ؟!
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
3
7
با سلام خدمت اقای فقیهی و مخاطبین عزیز
من نمی دانم چه مصلحتی بوده است که این اتفاق افتاده ولی همین بس که با امدن اقای هاشمی قیمت کالاها مخصوصا سکه و طلا به طرز فجیعی کاهش پیدا می کنه و با رد صلاحیت ایشان به طرز فجیعی بالا می رود که الحمدلله این مطلب رو یک بی سواد هم فهمیده است. لا اقل میشد چند هفته ای اقتصاد کشور به حالت عادی برمی گشت بعد اقای هاشمی رو رییس جمهور نمی کردید. من نمی دانم این چه حکمتی است الله اعلم من ان یوصف.
ولی ( نعوذبالله نعوذبالله ) با این کار صندوق ها همه خالیست. ( که البته به یاری امام زمان پرشورتر از هر دوره شود). خدا باعث و بانیش رو هدایت کنه.
اگه پیام منو نگذارید شما هم در ردیف آنها هستید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
6
آقای فقیهی! از اقای هاشمی بخواهید ولی از خاتمی که نماد اصلاحطلبی است نخواهید زیرا معلوم نیست که با حمایت او یکی از این دو نفر رای بیاورند و وقتی هم که رای نیاورد کیهانیان می گویند ما رایی ندارید نزد مردم و سواستفاده های بعد از آن شروع می شود. تحقیر پشت تحقیر اما اگر آقای هاشمی که نماد فراجناحی است خیلی اشکالی بعدا ایجاد نمی کند. الان هم که محبوبیت ایشان بیشتر شده مردم بیشتر به حرف ایان توجه خواهند کرد.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
3
7
شما اقای فقیهی فقط نظرات و گفته های اصولگرایان (اقتدارگرایان) را بخوانید در میابید که عزمشان برای عدم بازگشت اصلاح طلبان جدی است. حتی اگر نظام و میهن را متحمل هزینه زیادی کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
14
آقای فقیهی من تا پیش از این شما را تحلیل‌گری منطقی و باهوش قلمداد می‌کردم. عزیز من از چه چیزی حرف می زنی؟ تو اصلا توی بازی نیستی، می‌خوای خودتو وارد کنی؟ از بیش از هشت سال پیش تصمیم گرفته شد که دیگر به هر دلیل از ورود اصلاح‌طلبان به مناصب مهم جلوگیری شود. شماها هنوز از رای و پس گرفتن مواضع از دست رفته حرف می‌زنید؟ میدانم طبق معمول نظرات اینجانب به تیغ سانسور مصلحت جنابعالی ذبح می‌شود ولی یادت باشد جوان و از من مدرس پیر تاریخ بشنو که دیگر چیزی به نام بازگشت به دوران اصلاحات نخواهی دید. این خط و این نشان. امروز چهارم خرداد 92. ضمنا آقایان عارف و روحانی اصلاخ‌طلب حساب نمی‌شوند. متاسفانه ایستگاه‌های پیاده‌شوی نظام زیاد شده و کسی که پیاده شد، دیگر نوبت سوار شدن نمی‌یابد؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
12
شما اقای فقیهی دنبال چه هستید؟؟؟ سهمتان ؟؟؟ اقای هاشمی از کسی حمایت نخواهند کرد چراکه حمایت ایشان یعنی از بین رفتن همین محبوبیتی که دو باره به دست اوردند خود را به بیراهه نزنید؟؟ سیاسی بازی بس است صداقت راه برون رفت است.. برادر من صداقت.... تا دیروز دم از هاشمی میزدید حالا میخواهید تکلیف کنید که ایشان از انکه شما میخواهید حمایت کنند من به هاشمی رای میدادم چونکه خاتمی گفت و عده زیادی اینگونه بودند شما هم خبر ها رو بگو.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
16
4
انتخاب حالمونو بهم زدی آخه این همه طرفداری از یه نفر!
حجت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
2
17
ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم.........
sina
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
4
اولا دست مریزاد
اما بعد
از دید واقعگرایانه و منطقی در تحلیل اتان هم در زمینه اینکه ورای احساسی گری عوام گونه به گذر از ردصلاحیت قرن پرداختید و روبه سوی آینده کردید هم در زمینه اینکه با نگاه هوشمندانه لپ مطلب حضور هاشمی را بیان کردید و سیاست ورزی این مرد سیاست را معرفی کردید ممنون
بنده هم اعتقاد دارم هاشمی بی شک با هماهنگی و به جهت محو مشایی پا به عرصه نهاد این واضح نیست اما به نظر بنده واقع است
ناشناس
|
AUSTRALIA
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
2
15
این عکس آقای هاشمی اشک آدم را در می آورد. هاشمی جان، واقعا در قلب مایی.
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
3
6
آقای فقیهی
با سلام
دو نکته را خواهش میکنم توجه کنید :

اول : مگر در جبهه اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل ، تصمیم گیری را جمع انجام میدهد یا با یک نفر است که از آقای هاشمی میخواهید شخص ایشان سریعا تصمیم بگیرند ؟ تصمیم گیری فرد بجای جمع ، روش همان کیش شخصیت ایست که تا کنون بارها در کشور ما تکرار شده است و مصائب زیادی ببارآورده است .

ما برای آقای هاشمی احترام زیادی قائل هستیم و اگر ایشان هم به جمع باور دارند که من فکر میکنم دارند چنین تصمیمی با همفکری جمعی اگر لازم دیده شد باید گرفته شود .

پس بهتر است پیشنهاد خود را به مجموعه افراد معتدل ارائه دهید نه یک فرد خاص.

دوم : بهتر است از ایجاد و یا استفاده از القاب خاص برای افراد در هر سطجی که هستند یا تصور میشود هستند خودداری گردد و بجای جضرت و جناب آیت اله و ... امثالهم از همان "آقای یا خانم " استفاده شود تا شیوه های مداحانه و چاپلوسانه رواج نیابد .

موفق باشید .
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
11
ضمنا آقای فقیهی
آیا ، تصادفا فقط عکس آقای روحانی زیر مقاله ی شما افتاده است ؟!
اگر تصادفی نیست لازم است عذر خواهی کنید .
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
17
واقعا متاسفم اقای فقیهی یعنی تا این اندازه باید ساده باشید ؟ خودتان می دانید که هاشمی در عین بی قانونی رد صلاحیت شد و به یکباره رنگ عوض کردید و به جای "رد صلاحیت " از واژه ی جدیدالخلقه ی " احراز صلاحیت " استفاده کردید . به راستی مردم را چه فرض کرده اید ؟؟
همه می دانند که این آقایان ( روحانی و عارف ) هیچ وزنه ای نیستند پس تاکید شما برای هزینه کردن از هاشمی یا خاتمی نشانگر چه چیزی است ؟ آیا جز این است که می خواهید این صحنه ی بی رونق را رونق ببخشید ؟ چه بهایی برای این صحنه گردانی به شما پیشنهاد شده است ؟ یا شاید هم چه تهدیدی ؟
اگر درست می نوشتید باید می گفتید هاشمی و خاتمی این دو را نیز تشویق به کناره گیری کنند تا این مسابقه ی تک نفره که نتیجه اش با رد صلاحیت کردن هاشمی از پیش معلوم است به راه خود برود نه اینکه راه عوامفریبی در پیش بگیرید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
26
2
مردم روحانی رو خوب بشناسید
فرد اصلح از بینه اصلاح طلبا عارفه فقط و فقط عارف
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
7
13
خیلی ساده لوحی و حماقت است چنین پیشنهادی ، بهترین کار انصراف عارف و روحانی است هر چند که اینها حتی توان این کار را هم ندارند . پس آقای فقیهی خودت را خراب یا رسوا کردی .
sfc
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
19
7
آقای هاشمی، جناب خاتمی
بهوش باشید که وقت بسیار تنگ است
عارف یا روحانی، فرقی ندارد
فقط تا دیر نشده بجنبید
طلبه ای از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
21
جناب فقیهی!
در ابتدا که آنقدر فشار آوردید تا آیت الله را مجبور به این حضور نافرجام کنید. در حالی که همه ـ حتی مردم عادی کوچه و بازار ـ می دانستند که نخواهند گذاشت ایشان به شکل طبیعی رقابت کند.
حالا هم آنقدر فشار بیاورید تا ایشان را مجبور کنید که به نفع آقایانی که جایگاهی در جامعه ندارند بیانیه دهد تا پس از باخت بسیار محتمل آنان، کیهانی ها و راستی های افراطی قریاد برآورند: دیدید هاشمی رأی نداشت!
لطفا بگذارید حالا که ایشان اینقدر در جامعه بزرگ شده است، همینطور بماند؛ برای روز مبادایی که ظاهراً بزودی خواهد آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
احسنت
کاملا موافقم باهات دوست عزیز
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
3
22
اقای فقیهی
برادر من چرا بی گدار به اب زدن را توصیه میکنید
مطمنا این دو بزگوار بازنده میشوند و فرصت تمسخر را به حسین شریعت نداری میدهند تا جایگاه واقعی اصلاح طلبان را با رای اندک ایندو بزرگوار تحقیر کنند
چرا درک درستی از شرایط ندارید برادر .؟
بازی از قبل مشخض است و ورود به بایزی با نتیجه از پیش رقم خورده یک اشتباه بزرگ تاریخی است
پوست خربزه نگزارید زیر پای ملت
خواهش میکنم این مطلب را به عنوان بخشی از واقعیت ماجرا سانسور نفرمایید .با احترام
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
7
16
به نظرم در این وضعیت،آب به آسیاب اصولگرایان ریختن است،چون همه ما بخوبی میدانیم تنها کسانی که میتوانستد رای حداکثری بیاورند،آقایان خاتمی و هاشمی بودند چرا که مردم شناخت کامل از آنها دارند حتی در روستاها و شهرهای کوچک،اما کسی آقایان عارف یا روحانی را نمیشناسد.ضمنا هیچکدام از این آقایان دارای آن شخصیت کاریزماتیکی که بتواند رای حداکثری و اجماع اقشار مختلف جامعه را جذب کند ندارند.بیایید واقع بین باشیم جناب فقیهی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
7
4
از خوش ذوقی و درک خوب آقای فقیهی و خوانندگان گرامی باید تشکر کرد.ولی نمی دانم تا کی می خواهیم مردم مرگ بر یا زنده باد باشیم. برخی نوشته ها واقعا شرم اور است. چرا سعی نمی کنیم اخلاق و ادب را رعایت کنیم و به دیگران توهین نکنیم. حتی به مخالفان. چرا از خاتمی و هاشمی یاد نمی گیریم تحمل نظرات مخالف را.
خداوند عاقبت همه ماها را ختم به خیر کند
رامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
6
16
بدترین تصمیم ممکن همین است خدا کند این کار رو نکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
4
15
جناب فقیهی با احترام
باید خدمتتان عرض کرد اگه ممکنه کم مردم را بازیچه قرار بده .....، من یکی که دیگر ..... نمیشم
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
9
11
1-احمدی نژ ادحداقل از دو سال پیش می دانست که مشایی رد صلاحیت می شود برای همین او و همفکرانش چراغ خاموش حرکت کردند وماهرانه مهره اصلی یعنی جلیلی را وارد عرصه کردند و جلیلی یعنی احمدی نژاد وادامه ی راه او

2- با رد صلاحیت هاشمی صحنه را خالی کرده و اگرچه فعلا با چند نامزد به اصطلاح اصول گرا روبرو هستیم پس از گرفتن نبض مردم خواهیم دید که چن نامزد به نفع یکی که جلیلی خواهد بود کنار می کشند3- مهمترین علت کنار زدن هاشمی نخست ترس از پیروزی او و دوم دلسرد کردن مخالفان وضعیت موجود بوده زیرا بخوبی می دانند میزان رای شان در خوشبینانه ترن حالت به ده ملیون هم نی میرسد
4-حمایت مشروط وغیر مستقیم خاتمی وهاشمی از روحانی یا عارف می تواند بازی را به نحو دیگری رقم بزند ونقش تند رو ها را نقش بر آب کند.
5- از آن جا که بدنه جامعه واکثر اقشار تحصیل کرده مخالف حاکمیت اصول گرایان تند رو هستند منطقی نیست کنار بکشند وعرصه را برای نا لایقان خالی بگذارند وبعد افسوس بخورند
برای همین فکر می کنم پیشنهاد آقای فقیهی اگرچه بای منهم خیلی سخت ونا گوار است امابهتر از تسلیم شدن ومنفعل بودن است
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
5
15
جناب فقیهی عزیز؛
با اینکه شما را فردی بسیار فهمیده و خیرخواه می دانم اما لازم است نکته ای را خدمت حضرت عالی متذکر شوم:
تلاش من و امثال من برای حمایت از آقایان خاتمی و هاشمی به دلیل بود که اعتقاد داشتیم این دو بزرگوار می توانند کشور را از بن بست کنونی خارج کنند. اگرچه آقایان دکتر روحانی و پروفسور عارف جزو نیروهای فرهیخته نظام هستند اما با کمال تأسف باید گفت که به نظر می رسد این دو بزرگوار (خصوصاً آقای عارف) حتی در صورت پیروزی در انتخابات، توان ایستادگی در برابر هجمه های اقتدارگرایانی مانند ح.ش، ر.ح، غ.ح.ع و ... را نخواهند داشت و عملاً نه تنها هیچ کاری از پیش نخواهند برد بلکه موقعیت اصلاح طلبان را به شدت متزلزل خواهند کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
8
13
انتخاب مراقب باش
سرحورده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
6
30
حرف مفته
صدتای عارف و روحانی روی هم یه هاشمی نمی شن
هاشمی به این دلیل می تونست موفق بشه که "هاشمی" بود
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
85
7
رای ما فقط جلیلی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
13
22
دوستان خواهش میکنم منطقی باشین...
خودتونم خوب میدونین که کاندیدای حقیقی اصلاحات حضور نداره...
پس به نظر من آقایان خاتمی و هاشمی نباید از هیچ کسی حمایت کنند چون در صورت شکست محتمل آقایان روحانی و عارف امثال رسایی،کوچیک زاده و حسین شریعت مداری بی شرم تر میشن....
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
6
8
واقعا" یه کاری باید کرد جگناب خاتمی و هاشمی شما به عنوان سکاندارن چه اندیشه ای در سر ارید اعتلای ایران عزیز یا بر خاک سیاه نشستن ایران تصمیمی بگیرید برای نجات ایران عزیز
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
7
11
آخه مشکل اینجاست روحانی خودش رو مستقل اعلام کرده..باید خودش رو اصلاح طلب یا سازندگی معرفی کنه که خاتمی و هاشمی ازش حمایت کنن.اگر سید از روحانی حمایت کنه یعنی کاندیدای اصلاح طلب که عارف باشه رو عملا نادیده گرفته که ممکنه چهره خوبی نداشته باشه مگر اینکه عارف کنار بکشه
کمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
17
5
- قطعا کسانی که که منافعشان در خاور میانه با گسترش تخم نفاق میان امم اسلامی رقم می خورد از امدن هاشمی ناراضی اند و خیلی هم به انتظار جلیلی نشسته اند پس به امید آلترناتیو از خارج نباشید
2-رد صلاحیت اقای هاشمی تقریبا در ابهام میماند وقتی تمام فرصتها از دست رفت .لازم است هرچه سریعتر در خصوص کاندیدای جایگزین اقدام شودکه در این بین آقای روحانی از کاریزمای لازم برخوردار تر میباشد
3- من از همه استدعا دارم بحث لزوم شرکت در انتخابات را جدی گرفته و عموم را به شرکت در انتخابات دعوت کنید
بدانید گر دست به دست هم دهیم میهن خویش کنیم آباد وآبادی میهن در حفظ نظام و تحقق اصلا حات و عینیت بخشیدن به مطالبات مردم میباشد
3-
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
12
32
درود برهاشمی ولی این دو رای بیار نیستند فقیهی جان صبور باش خدا باماست
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
3
19
اقای هاشمی با ایثار وبرای تحقق حماسه سیاسی وبا اصرار دوستدارانش و علیرغم میل باطنیش ثبت نام کرد وچقدر ناجوانمردانه او را اماج تهمتها کردند که خوبست به صورت کتابی منتشر شود تا ماندگار گردد وفکر میکنم در حال حاظر در اوج محبوبیت باشند مسولیت شرکت کم مردم در انتخابات با توهینی که به نظرات ما شد به عهده رد صلاحیت کنندگان ایت الله است و من به نوبه خود دیکر راضی نیستم که ایشان باز ابروی خود را هزینه نماید بگذارید در اوج محبوبیت در خاطره ها جاوید بمانند و رو سیاهی بر مخالفانشان ابدی گردد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
36
6
روحانی رای بیار نیست مصداق بارز سازش هسته ای است کلی هم تخریب شده است برید روی عارف
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
6
20
با اين دست وپا زدنها نجات از غرق شدن محاله مصطفي جون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
14
32
این افراد در حد و اندازه ریاست جمهوری نیستند . این توهین به شعور مردم است . خیلی ها با رد صلاحیت هاشمی به هم می گویند : به کی رای بدیم ؟
مختار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
16
5
کاملا" بااستاد فقیهی موافقم- زیرا تمام کسانی که مثبت دادند بهرحال یا نظام رو دوست دارند یا کشور وآب وخاک خودشون رو یا رهبر رو وبالاخره حضرت آیت الله رو! درهرصورت اگرمطلب فوق رابپذیریم بایدعرض کنم درون نظام تعریف میشیم لذا دشمنان الان انتخاباتی سرد میخواهند چون رهبری معظم انتخاباتی گرم رانوید دادند حال ضمن اینکه منهم بشدت از عدم احرازصلاحیت سردارسازندگی شدیدا" ناراحتم وپس ازشنیدن اشکها ریختم بخاطر مظلومیتش ! اما به نظرم باتوجه باینکه هاشمی مال این جناح و آن جناح نیست تنها کسی که بین کل مسئولان نظام البته غیر ازرهبر بین همه گروها طرفداردارد همانا که هاشمی است.بهرحال برای آنکه باتوجه به شرایط موجودحماسه سیاسی موردنظر رهبری محقق شودوکشور ازاین ویرانی محتمل نجات یابد بازهم هاشمی هاشمی است بازهم انتظار ازهاشمی است که در نبودش هم انتخابات را پرشور کند وفقط وفقط از او برمیآید لذا ازحضرتشان خاستاریم عاجزانه ازآقای عرف یااحتمالآگروحانی حمایت ولو ضمنی کند باتوجه به شور و شوق زایدالوصفی که نشبت به هاشمی ازاول وجود داشت وبقول یکی ازدوستان مثل آبی پشت سد جمع شده مردم منتظر ایشان هستند که یک درصد حکم حکومتی نشد همان سیاست پیش گفته مارا میرساند بجائی که بادیبرسیم پس هاشمی عزیز که جانم فدای تو بیا بیا که وقت تنگ است.
علم کوه هانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
5
4
با تشکر از همه ی عزیزانی که نسبت به سرنوشت خودشان احساس مسئولیت میکنند،رییس جمهور بعدی اگر از اصلاح طلبان باشد حُکم مُسکن را دارد وگرنه حُکم سیانور را خواهد داشت،حال خود دانید.... انتخاب با شماست
دشتی
|
SOUTH AFRICA
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
2
5
چه باید کرد . سکوت فعلی از سر حکمت است و نه بی تفاوتی بخاطر داشته باشیم در طرف دیگر بی تقوائی و تخریب هست پس باید با تا مل و سنجیده راه رفت
عليرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
0
13
بنظرمن خود آقاي هاشمي بهترازهركسي مصلحت مردم رادراين شرايط تشخيص ميدهند.اگراو گزينه اي را مناسب و بدردبخورتشخيص دهد حتما اظهارنظر خواهند فرمود وماهم تابع نظرايشان هستيم . درهرصورت ازامروز به بعد ماهمراه و هم نفس هاشمي كبيرهستيم.اگرهاشمي ضمانت كانديدايي راكردمطمئن باشيدكه اودرخط ملت خواهدبود.
رزمنده دوران دفاع مقدس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
1
17
شورای نگهبان وهمفکرانش با این روش تائید صلاحیتها درواقع سنگر مخالفان نظام را مستحکم وآنهارا امیدوارکردند.
ناصر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
5
11
به نظر من هم آقای روحانی خیرالموجودین است . اگر ایشان یک چهره اصلاح طلب واقعی مثل عبدالله نوری را به عنوان معاون اول خود معرفی کند شاید مردم به وی اقبال کنند .حتی اگر ما ایرانی ها فلسفه ایده آلیستی خود را کنار بگذاریم و (به فلسفه پراگماتیستی روی بیاوریم ) و آقای روحانی آقای هاشمی را به عنوان معاون اول خود معرفی کند فکر کنید چه می شود ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
1
17
این اتفاق باید در زمان مناسب بیفتد تا از آن بهترین استفاده بشور و جلوی تخریب ها و ... پرفبه شور
نظرات بینندگان