پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه موقت تهران گفت: امام به آرای مردم با بصیرت ایمان داشت و میدانست مردم ایران خلاف دین و مصالح اعتقادی رای نمیدهند و از افراد فاسد حمایت نمیکنند.
آیتالله کاظم صدیقی، خطیب امروز نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از ارتباط بندگان با خداوند و ارتباط خداوند با بندگان سخن گفت.
وی در خطبه یادشده با استفاده از احادیث و قرآن کریم به تبیین موضوع بیان شده پرداخت.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در 14 خرداد و در پیش بودن این مناسبت اظهار داشت: در 14 خرداد 1368، خورشید وجود امام(ره) غروب کرد و این شخصیت بزرگ با رفتنش دل امت و بشریت را داغدار کرد.
صدیقی این بخش از سخنانش را به بیان شخصیت امام خمینی(ره) اختصاص داد و در همین زمینه، اظهار داشت: ما امام (ره) را دیدیدم و ائمه را ندیدیم. البته دلهای ما به ائمه باور دارد.
وی اضافه کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عصاره و نمونهای از حقیقت اهل بیت عصمت و طهارت است.
خطیب موقت نماز جمعه تهرانبا اشاره به نکاتی از علائم عبودیت و یقین امام گفت: امام خمینی(ره) حقیقت دین را یافته بود، دینشناسی بود که شناختش از دین خدا، پیغمبر ، آخرت و ائمه فراتر از شناخت مفهومی و ذهنی بود،حق را یافته و در دین ذوق داشت. چون خود را شسته و مانند آیینه بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به رفتار پیامبر اکرم (ص) در برابر جوانی که خود را اهل یقین میدانست، اظهار داشت: روزی رسول اکرم(ص) به جوانی نگاه کرده و فرمودند چهرهات خاص است. چگونه شب را صبح کردی؟ آن فرد جواب داد من اهل یقین هستم. زمانی که رسول اکرم(ص) دلیل این ادعا را از او پرسید جوان جواب داد من شب ها خوابم نمیبرد و اهل بهشت را متنعم و اهل جهنم را معذب میبینم و اگر شما اجازه دهید اهل جهنم را به شما نشان میدهم. رسول اکرم(ص) فرمودند این بندهای است که خدا با فروغ ایمان خانه دلش را روشن کرده است. امام(ره) نیز اینگونه بودند.
صدیقی ادامه داد: خانه دل امام، خانه خدا بود و نشانه آن نیز ضجههای شبانهاش بود که تا عمر داشت اهل نماز شب بود و خلاف بندگی خدا سخنی نمیگفت و غفلتی نمیکرد که از حریم حقتعالی تجاوز کرده باشد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام خمینی کسی بود که اگر گفت «عالم محضر خداست» این جمله حرف نبود، وی هم در کلاس حضور بود و هم در کلاس محضر.
وی صدیقی عنوان کرد: کسی که روزهای آخر مراقب امام بود، گفت امام به دلیل اینکه دارو مصرف میکرد استرس داشتند که برای نماز صبح بیدار نشوند ولی همواره قبل از ساعت مقرر بیدار میشدند. گریههای امام در سحر نیز غیرقابل وصف بود.
خطیب موقت نماز جمعه استکبارستیزی را نکته دوم از علائم عبودیت و یقین امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: امام از قدرتهای بزرگ نهراسید بلکه این جسارت و جرات را در خود دید که قدرتهای بزرگ را تحقیر کرد و صولت آمریکا را شکست.
وی افزود: امام افسانه نفوذناپذیری ابرقدرتها را باطل کرد و استکبارستیزی از خصایص مستمر امام بود و با باجخواهان با اقتدار و قدرت مقابله کرد.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نکته سوم از علائم عبودیت امام خمینی(ره) باور به مردم بود. امام به ملت ایمان داشت و به خصوص ملت ایران را چنان یافته بود که آنها را از ملت صدر اسلام برتر میدانست.
صدیقی تاکید کرد: باور من نیز باور امام است، جز شهدای کربلا که در عالم بینظیر هستند مردم ایران در این 34 سال نشان دادند که نظیر ندارند و دین در اعماق وجودشان نافذ است.
خطیب موقت نماز جمعه با اشاره به مردم محور بودن امام خمینی(ره) گفت: امام به آرای مردم ایمان داشت. زیرا میدانست مردم ایران با بصیرت هستند و خلاف دین و مصالح اعتقادی رای نمیدهند و از مردم فاسد حمایت نمیکنند.
وی افزود: خط مردم ایران خط ولایت و اسلام است و جاذبههای مادی آنها را گول نمیزند.
صدیقی هوشمندی امام را نکته دیگر از بصیرت دینی وی برشمرد و عنوان کرد: امام خمینی(ره) اسلام را اسلام زندگی معرفی کرد. زیرا اسلام آمریکایی، اسلام بیتفاوت، اسلام سازش و اسلام ذلت است. ولی اسلام امام دارای مدیریت و برنامه بوده و نظاممند ارائه شد.
امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی(ره) اسلامی را معرفی کرد که برای نجات بشر از همه زنجیرهای اسارت خارج است.
وی گفت:امام خمینی(ره) هم شعار داد و هم در عمل اثبات کرد که اسلام برای زندگی مردم است و این را به صورت تجربه برای دنیا ارائه کرد و دنیا را در برابر اسلام به زانو درآورد.
صدیقی افزود: نکته بعدی مبارزه با تحجر و اعتقادات روشنفکری خودباخته بود که امام با این عقاید نیز مقابله کرد