arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۲

زیبا كلام: تابع نظر نهایی اجماع اصلاح طلبان هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عصر پنج شنبه همایش هواداران دکتر روحانی در مسجد الزهرای اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش صادق زیبا کلام در سخنانی گفت: نکته اساسی که در مناظره‌ها اصلا به ان توجه نمی‌شود ویا کمتر توجه می‌شود این است که این ۴ نفر کاندیدای اصولگرا در این ۸ سال در رأس قدرت بوده‌اند ولی حالا مشکلات را بر گردن احمدی‌نژاد می‌اندازند و به جای پاسخ به عملکرد خود در این ۸ سال از پاسخگویی فرار می‌کنند.

زیبا کلام با اشاره به مشکلات جاری کشور گفت: بعد از تیر ۸۴ که سه قوه در اختیار اصولگرایان بوده و امروز بعد از ۸ سال و با سیاستهای آنان کشور در این وضعیت قرار گرفته است باید پاسخگوی عملکرد خود باشند ولی ما شاهد این هستیم که تمام مشکلات را به گردن احمدی‌نژاد می‌اندازند و احمدی‌نژاد هم مشکلات را ناشی از تحریم‌ها می‌داند.

وی با اشاره به سیاست خارجی کشور گفت: وقتی ما قطع نامه‌های شورای امنیت را ورق پاره خطاب کنیم نتیجه‌ای جز تحریم و تنیجه فعلی نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه خاطر نشان ساخت: در عرصه سیاست خارجی در ۸ سال اصلاحات مناسبات معقولی با کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه بویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی داشتیم تا جایی که فرانسه و ایتالیا و آلمان روابط خوبی را با ما برقرار کرده بودندولی الان بعد از ۸ سال به جای آلمان؛ ونزوئلا و به جای فرانسه؛بنین جایگزین شده و باید با ذره بین دنبال کشورهایی که با ما رابطه دارند بگردیم.

وی در خصوص اجماع اصلاح طلبان نیز گفت: ما تابع نظر نهایی اجماع هستیم و هر کدام از آقایان عارف و یا روحانی که از سوی آقایان هاشمی و خاتمی کاندیدای نهایی باشند همگی به وی رأی خواهیم داد و در این مورد تردید نخواهیم داشت.

زیبا کلام گفت: به فرض رأی آوری بالای عارف اگر وی بخواهد دولت تشکیل دهد قطعا در زمینه تشکیل کابینه و انجام امور با چالشهای فراوانی روبرو خواهد شد زیرا تمامی ارکان قدرت به جز دولت که در اختیار خود وی قرار خواهد گرفت با وی به مخالفت خواهند پرداخت بنابراین باید گزینه‌ای را انتخاب کرد که بتواند با چانه زنی بیشتر از این دیوار‌ها عبور کند و سد‌ها را بشکند و با توجه به‌شناختی که از آقای روحانی دارم این امر از وی برمی آید.

نظرات بینندگان