arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۸۹

جدال لفظی 2 نماینده در جلسه علنی مجلس

مجلس شورای اسلامی صبح امروز شاهد جدال لفظی ۲ نماینده کرمانشاه و استفاده از الفاظ نامناسب بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مجلس شورای اسلامی صبح امروز شاهد جدال لفظی ۲ نماینده کرمانشاه و استفاده از الفاظ نامناسب بود.
به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در آغاز جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس به درخواست فلاحت پیشه عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر اساس ماده ۷۷ آئین نامه داخلی مجلس اشاره کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به نطق میان‌دستور کرمی‌راد یکی از نمایندگان مجمع استان کرمانشاه در جلسه علنی امروز اظهار داشت: دراین نطق توهینی به مجمع نمایندگان این استان و مسئولین شد که در واقع این فرد یک سری عقده‌های شخصی را مطرح کرد.

وی افزود: ما در نطق ایشان ندیدیم که حتی یک ریالی برای استان درخواست کند.

این نماینده کرمانشاه در مجلس ادامه داد: در نطق این نماینده سیاه‌نمایی‌هایی صورت گرفت مبنی بر اینکه استان کرمانشاه نا امن است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه اگر کرمانشاه نا امن بود ۵۰ درصد صادرات نفتی به عراق در این استان صورت نمی‌گرفت، گفت: از نمایندگان می‌خواهم که به این سیاه‌نمایی‌ها توجه نکنند.

این نماینده مجلس هشتم یادآور شد که مجمع نمایندگان استان کرمانشاه یک مجمع یکدست است و در خصوص بحث عزل و نصب‌ها باید دید که چه کسی بیشترین تخریب را داشته است.

وی یادآور شد: نمایندگانی که این مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند بیش از دیگران جایگاه خود را پائین می‌آورند.

فلاحت پیشه از لاریجانی خواست تا جلوی این "عقده‌پراکنی‌ها " را بگیرد.

وی افزود: بر این اساس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه این نماینده را از مجمع اخراج کرده لذا ما اجازه تفرقه‌افکنی را به وی نخواهیم داد.

علی لاریجانی در این هنگام خاطرنشان کرد:‌این مسائل را در صحن مجلس مطرح نکنید چرا که شما همکار هستید و حیف است که این مسائل پشت تریبون مجلس مطرح شود.

وی با بیان اینکه این کشمکش‌ها به نفع کلیت مجلس نیست به کرمی راد نماینده کرمانشاه که در پاسخ به بیانات فلاحت‌پیشه صحبت می‌کرد، گفت که این صحبت‌ها برای فضای مجلس خوب نیست.

اما کرمی‌راد نماینده دیگر کرمانشاه در واکنش به سخنان فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد از واژه نامناسبی استفاده کرد که امکان درج آن در خبر وجود ندارد.

کرمی‌راد سپس افزود: در روز روشن در روستاهای این استان گله‌های گوسفندان را می‌دزدند و این منظور من از نا امنی در استان است.

یادآور می‌شود، پیش از این نیز علی مطهری در جدالی لفظی با مهدی کوچک‌زاده از واژه نامناسبی استفاده و سپس اعلام کرده بود که معنی این کلمه را نمی‌دانسته است.

گفتنی است، بر اساس ماده ۷۷ آئین‌نامه داخلی مجلس اگر در جلسه‌ای رسمی ضمن نطق یا مذاکره صریحا و یا تلویحا نسبت سوئی به یکی از نمایندگان داده شود یا عقیده و اظهار او را برخلاف جلوه دهند و نماینده مذکور برای رد آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا در جلسه بعد اجازه نطق بخواهد بدون رعایت نوبت تا ۵ دقیقه اجازه نطق داده می‌شود.
نظرات بینندگان