arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۲

وزیر ارشاد: نتایج انتخابات غیرقابل پیش‌بینی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نتایج انتخابات غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: رسانه‌ها نباید در این باره گمانه‌زنی کنند و بر اساس برداشت خود مطالبی را به جامعه القا کنند.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش مهمی را در خلق باشکوه حماسه سیاسی ایفا کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تمامی نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و همچنین رسانه ملی در اطلاع‌رسانی‌ها و تحلیل‌های مناسبی که داشتند موجب شدند که امروز شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

وی ادامه داد: بدخواهان نظام اسلامی تلاش گسترده‌ای در جهت دلسردی مردم برای حضور در انتخابات داشتند به ویژه پس از احراز صلاحیت‌ها که عده‌ای مورد تأیید قرار نگرفتند از سوی این رسانه‌ها فضاسازی گسترده‌ای انجام شد تا مردم در انتخابات حضور کمرنگی داشته باشند.

حسینی بیان داشت: در این میان رسانه‌های داخلی کمک کردند تا برخلاف خواست رسانه‌های غربی، امروز شاهد فضای بسیار خوب انتخاباتی در کشور باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: طبیعی است که در کار گسترده در مواردی شاهد بروز خطا و اشکالاتی باشیم اما در مجموع کار رسانه‌های داخلی قابل قبول بود و در مواردی که با اشکال روبرو بودیم تذکرهای لازم داده شد.

وی اضافه کرد: از هفته گذشته به مسئولان رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری آگاهی داده شد که در تمام فعالیت‌های خود بر محور قانون حرکت کنند و حوادثی که در سال 88 اتفاق افتاد مبنی بر اینکه قبل از اعلام نتایج انتخابات برخی خود را پیروز انتخابات قلمداد می‌کردند دیگر تکرار نشود و رسانه‌ها بر آن دامن نزنند.

به گفته وی البته کاندیداهای ریاست جمهوری این موارد را به خوبی رعایت می‌کنند.

حسینی بیان داشت: بعد از اینکه انتخابات به پایان رسید در مدت کوتاهی شمارش آراء انجام می‌شود و نمایندگان کاندیداها حضور خواهند داشت.

وی افزود: نتایج انتخابات توسط وزارت کشور اعلام و تأیید آن توسط شورای نگهبان انجام می‌شود و نباید رسانه‌ها در این باره گمانه‌زنی کنند و بر اساس برداشت خود مطالبی را به جامعه القاء کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تأکید شده است که از منابع رسمی نتایج اعلام شود و انتظار می‌رود که تا آخرین لحظات رأی‌گیری، تخریبی علیه کاندیداها صورت نگیرد و مطالب جعلی و نادرست بیان نشود.

وی متذکر شد: رسانه‌ها باید منتظر اعلام نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور باشند و صحت این انتخابات توسط شورای نگهبان انجام می‌شود که رسانه‌ها باید آن را قبول کنند.

وی خاطر نشان کرد: نتایج انتخابات غیرقابل پیش‌بینی است و نتایج فقط از کانال‌های قانونی اعلام می‌شود.
نظرات بینندگان