arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۲

پا قدم روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم ایران دومین موفقیت بزرگ خود طی یک هفته را جشن گرفتند. ورود ایران به جام جهانی فوتبال که پس ازدوره خاتمی تبدیل به یک آرزوشده بود، دیروز پس از موفقیت ملت ایران در صحنه انتخابات رخ داد و برای دومین بار مردم را غرق شادی نمود.

برخی جوانان براساس یک سنت قدیمی این پیروزی درخشان را به پاقدم روحانی نسبت می دادند و شعار می دادند: پاقدم روحانی رفتیم جام جهانی

حال ببینیم از نظر علمی این سخن چقدرمی تواند صحیح باشد. اصولا وقوع یک رویداد خوشایند ودستیابی به یک موفقیت مهم موجب شادی و امید و خلق مثبت در افراد می شود. شادی و امید هم باعث افزایش کارایی و بهبود عملکرد می شود.

به گفته روان شناسان خوشحالی موجب آزاد شدن انرژی های درونی، تسهیل روابط اجتماعی، مهربانی و صمیمیت بیشتر با دیگران می شود و سرعت تصمیم گیری و دقت عمل را افزایش می دهد. علاوه بر این شادی و امید خلاقیت را بهبود می بخشد و باعث پرورش مهارت ها و استعدادها می شود.

انتخاب دکتر روحانی شادی و امید را به خانه ایرانیان آورد و اعضای تیم ملی نیز مثل تمام ایرانیان از این انتخاب غرق نشاط وشادی شدند. این شور و شوق بر روحیه و کارکرد بازیکنان تاثیر گذاشت و آنان رابه استفاده از تمام توانایی ها و خلاقیت های خود واداشت. در نتیجه با وجود شرایط سخت و نامساعد، آنان توانستند با کوششی مثال زدنی تیم قدرتمند کره جنوبی را در خانه شکست دهند و شادی ملت ایران راتکمیل نمایند

بنابراین، وقتی ملتی شاد و امیدوار گردد، انرژی های زیادی آزاد گشته و استعدادها و خلاقیت ها ی نهفته شکوفا می شود و نه تنها تیم فوتبال به جام جهانی می رود، بلکه ملتی با شوق به سوی قله های پیشرفت و افتخاررهسپار می گردد. پس بر ما و دکتر روحانی است که به عنوان یک ضرورت اساسی، ازاین شادی و امید پاسداری نموده و نگذاریم لبخند خوشحالی از لبان ملتمان، به خصوص جوانان، محو گردد. انشاالله.

محمدحسین شریفی نیا –قم
نظرات بینندگان