arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۶۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۲

روسیه: "١+٥" می‌خواهد پس از تحلیف روحانی با ایران مذاکره کند

لاوروف گفت: آمادگی ایران برای بحث در خصوص امکان توقف غنی‌سازی اورانیوم تا درجه ٢٠ درصد، مدت‌ها قبل از انتخابات نشان داده شد.با انتخاب حسن روحانی، مذاکره کننده ایران در زمان سید محمد خاتمی، قدرت‌های جهانی به ویژه کشورهای غربی امیدوارند که وی بتواند پیشرفتی در روند مذاکرات هسته‌ای ایران ایجاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 قدرت‌های جهانی در تلاشند تا از فرصت انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید ایران برای حل بحران هسته‌ای این کشور استفاده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ خبرگزاری ریانووستی، امروز از قول سرگئی لاوروف- وزیر امور خارجه روسیه نوشت که گروه ١+٥، اندکی پس از تحلیف حسن روحانی- رییس جمهور منتخب ایران، پیشنهاد برگزاری نشست دیگر این گروه با ایران را مطرح خواهد کرد.

لاوروف گفت: آمادگی ایران برای بحث در خصوص امکان توقف غنی‌سازی اورانیوم تا درجه ٢٠ درصد، مدت‌ها قبل از انتخابات نشان داده شد.

قرار است مراسم تنفیذ حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز سوم اوت (١٢مرداد) و مراسم تحلیف وی روز پنجم اوت (١٤مرداد) برگزار شود.

وزیر امور خارجه روسیه، پیشتر نیز گفته بود که اگر ایران به غنی سازی تا ٢٠ درصدی اورانیوم نپردازد، گروه ١+٥ آماده برداشتن گام‌هایی در جهت تخفیف تحریم‌های چندجانبه و یک‌جانبه علیه جمهوری اسلامی خواهد بود.

به نوشته ریانوستی، در جریان مناظره نامزدهای انتخابات ایران گفته شد که در مذاکرات آلماتی، گروه ۱+۵ پذیرفته بود که در قبال تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد، ۳ تحریم را علیه ایران بردارد اما تیم مذاکره کننده ایران زیر بار این پیشنهاد نرفت.

با انتخاب حسن روحانی، مذاکره کننده ایران در زمان سید  محمد خاتمی، قدرت‌های جهانی به ویژه کشورهای غربی امیدوارند که وی بتواند پیشرفتی در روند مذاکرات هسته‌ای ایران ایجاد کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کم سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
14
روسیه ای که در طول دوران 8 ساله ریاست جمهوری احمدی نژاد ایران را چپاول نمود بهتر است بداند در سایه تعامل روحانی با دنیا به تدریج دستش کوتاه خواهد شد و بهتر است از جانب ملت ایران صحبت نکند و حرمت خود را حفظ کند. همین و بس!!
سید امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
5
2
اگر پیشرفت به معنای بالا بردن دستها نباشد ، مردم حمایت میکنند ، هم داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز و در عین حال ، رابطه آزاد تجاری با دنیا -هر دو- حق مسلم ما است (مثل دیگر کشورهای جهان) و هیچ کس نمی تواند بگوید که بین این دو یکی را انتخاب کنید.
حتی اگر به دنبال سلاح هسته ای برویم (و البته داشتن سلاح هسته ای بسیار هزینه بر و بی فایده است)، کشورهایی که خود سلاح هسته ای دارند ، نمی توانند بگویند که ایران حق داشتن سلاح هسته ای را ندارد ، چه بسا که خودشان متهم هسته ای هم باشند.
طنز تلخ این است که فقط کشور هایی که سلاح هسته ای دارند (1+5) به دنبال متوقف کردن ایران از "برنامه صلح آمیز" هسته ای اش هستند و بسیاری از کشورهای دیگر (عدم تعهد) از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ، بارها و بارها حمایت کرده اند.
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
9
انتخاب به نظر من بهترین فرصت هست برای کنار گذاشتن این دسته از دولت ها که تاریخ هم نشون داده اینا دوست ما نیستند. ( به نظر من یک دوست قدرتمند بهتر از چند دوست حزب باد هست)
+ موافق نظر من هستید
- مخالف نظر من هستید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
7
ما از همین الان باید برای چهارسال بعد و هشت سال بعد برنامه ریزی کنیم و شخصیت های خوبی چون پزشکیان و نجفی و مطهری و ... رو مطرح کنیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
10
حالا معناي روسيه را بفهميد . فرانسه مي گويد همين الآن ، روسيه مي گويد ٢ ماه ديگر . مگر روسيه خواهد گذاشت اين بازي تمام شود ؟
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
11
لاوروف جان عزیزم هیج خودتو ناراحت نکن باغربیهامذاکره نمی کنیم شماخیالت راحت باشه که حالاحالاها میتونی ماروسرکیسه کنی !!!!!!!!!!!!
امیدوارم مسئولین محترم کشور درنظرشون باشد که درسته که سیاست آمریکا خبیثانه واستعماری می باشد ولی ازاین لحاظ روسیه خیلی کثیف ترو پست ترمی باشد...
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
5
من نمی دونم چرا این روس ها اینقدر می سوزن ازاینکه توافق در زمان روحانی صورت بگیره ؟؟؟؟؟ و همش سعی دارن یا در زمان احمدی نژاد به توافق کمک کنند و یا با شلوغ کاری بگن این آمادگی از قبل بوده وبه زمان روحانی ربطی نداره ؟!! واقعا از این مسئله چی عایدشون میشه ؟؟؟؟!!!!!!!!!!
ذبیح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
0
6
ما فریب چهره نامشخص مسکو نخواهیم خورد سیاس تر از آنیم که مسکو بخواهد ما را دور بزنه
نظرات بینندگان