arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۲
تا پايان امسال :

35 نمايندگي به شبكه خدمات پس از فروش ايران خودرو افزوده مي شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ايران خودرو 800 نمايندگي مجاز فروش و خدمات پس از فروش در كشور دارد و به منظور ارتقاي كيفيت خدمات فروش و پس از فروش، در سال جاري 35 نمايندگي جديد نيز به شبكه خواهد افزود.
علي نمكين مدير عامل شركت خدمات پس از فروش ايران خودرو با بيان اين مطلب، گفت: ايران خودرو استانداردهاي خاص خود را براي ارايه خدمات به مشتريان دارد و هر نمايندگي كه از استانداردها و آيين نامه ها عدول كند، با او برخورد خواهد شد.
وي تعداد نمايندگي هايي را كه استانداردهاي لازم را نداشته و موفق به كسب آن نيز نشدند را حدود 60 مورد عنوان كرد و افزود: برخي از اين تعداد نيز مرتكب تخلف هاي ديگري از جمله نارضايتي مشتريان شده اند.
مدير عامل ايساكو تاكيد كرد: در صورتي كه لغو امتیاز به دلیل تخلف درجه یک باشد، اعطای مجدد نمایندگی به آن فرد ممكن نيست و در صورت نياز منطقه، افراد جدید ميتوانند برای گرفتن نمایندگی ايران خودرو اقدام کنند.
نمكين امتياز نمایندگی را غير قابل خرید و فروش ذكر كرد و گفت: افراد جدید پس از مصاحبه و انجام سایرفرايندها و دستورالعملها ميتوانند امتیاز تاسيس نمايندگي را از ايران خودرو دریافت کنند.
وي دفاتر منطقه ای را تجربه موفقی در ایران خودرو دانست و اظهار داشت: هم اکنون 12 دفتر منطقه ای تمام کشور را پوشش ميدهند.
مدير عامل ايساكو اظهار داشت: بر اساس مستندات و شواهد، در 10 سال گذشته، توجه خاصی به خدمات پس از فروش شده و شاخص هاي مربوط توسط شركت بازرسي كيفيت واستاندارد كه يك نهاد مستقل از خودروسازان است، مورد بررسی قرار مي گيرد.
نمكين، از مشتريان خواست براي دريافت قطعات و خدمات استاندارد فقط به شبکه نمایندگیهای مجاز مراجعه کنند و با اشاره به رواج قطعات تقلبی در بازار، اظهار داشت: تا كنون چندین پرونده در خصوص  شبكه هاي توزيع قطعات تقلبي در مراجع قضايي تشكيل شده و 17 پرونده در حال رسیدگی است.
وي استفاده از نام و نشان ايساكو را از جمله موارد تقلب در بازار قطعات يدكي ذكر كرد و گفت: ایران خودرو بزرگ ترین سامانه رسیدگی به شکایات، درخواست ها و پیشنهادها را دارد و تلفن 096440 به صورت شبانهروزی و رایگان پاسخ گوي مشتريان در خصوص مشاهده موارد تقلب است.
مدير عامل ايساكو افزود: سال گذشته بیش از 500 هزار نفر ساعت آموزش فنی به كاركنان شبکه خدمات پس از فروش ايران خودرو داده شده و با توجه به متفاوت بودن سیستمهای خودروهاي جديد، كاركنان در نمایندگی ها، در صورت طي دوره هاي آموزشي ايساكو امكان ارايه خدمات گارانتي به مشتريان را دارند.
نمكين خاطر نشان كرد: در مورد خودروهای کمتیراژ مانند سوزوکی، آموزش های رایگان در اختیار نمایندگی ها قرار ميگیرد. آموزش های منطقه ای در مورد نحوه استفاده از خودرو و سرویس های دوره ای نيز براي مشتريان برگزار مي شود.
وي از اقدام جدي براي تشكيل آكادمي ايساكو خبر داد و گفت: در پايگاه اينترنتي ایساکو آموزش های لازم به صورت تصویری وجود دارد و حتي مشتری مي تواند ضمن طرح پرسش خود، پاسخ آن را از کارشناسان فنی شرکت ايساكو دريافت كند.
مدير عامل ايساكو تعداد مراجعان شبكه خدمات پس از فروش ايران خودرو را بالغ بر شش میلیون نفر عنوان كرد و گفت: استفاده نادرست از خودرو، نحوه پذیرش و نوع برخورد متصديان، از موارد شكايت است.
نمكين عملکرد ایساکو در دو حوزه تامين و خدمات  را خوب توصيف كرد و اظهار داشت: شرکت ایساکو با 75 درصد رضايت مشتري، رتبه نخست كشور در خدمات پس از فروش خودروسازان را به دست آورده و در صورت افزايش اين شاخص به 80 درصد، به شاخص رضایت مشتريان خودروسازان خارجی دست خواهد يافت.
وي صادرات ايساكو در سال 91 را چهار برابر صادرات سال 90 عنوان كرد و گفت: در سال جاري هم 20 میلیارد تومان صادرات هدفگذاری شده است. نمكين افزود: در بازارهاي صادراتي، آموزش و تامین قطعات نيز دنبال مي شود.
مدير عامل ايساكو رشد فروش اين شركت در سال 91 نسبت به سال قبل از آن را 31 درصد عنوان كرد و گفت: این موضوع شامل افزایش قیمت نبوده بلکه سهم بازار بیش تر شده و امسال بالغ بر هزار میلیارد تومان فروش در برنامه ايساكو هدف گذاري شده است.
نمكين افزایش قیمت قطعات ايساكو را کم تراز 20 درصد ذكر كرد و گفت: سهم بازار ايساكو در ابتدای سال 91، حدود 52 درصد بود كه امروز به 57 درصد رسیده است.

نظرات بینندگان