arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۲

تمرکز روحانی بر نیروهای کارآمد دو جناح می‌تواند شکاف‌ها را پر کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت:کسانی که به دنبال حذف اصلاحات بودند از بدنه اصول گرایان محسوب نمی‌شدند اینها کسانی بودند که در دوره امام خدماتی نداشتند و عملکرد طیف محدودی از آنها باعث شد که افراد برجسته نظام به حاشیه رانده شوند و خودشان با رنگ و لعاب اصولگرایی به میدان بیایند و در ارکان قدرت جای گیرند که بخشی از اینها شامل انجمن حجتیه می‌شدند.

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت یازدهم عنوان کرد: همان طور که از شعار روحانی پیداست مبنای کار دولت او تدبیر است که این تدبیر پیرامون همه مسائل کشور از جمله اشتغال و رفاه مردم باید به کار گرفته شود كه در این صورت امید را برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی مهمترین کار دولت یازدهم را در درجه اول عمل به شعارهای اولیه خود دانست و گفت: برای تدبیر در امور نیازمند انسان‌های مدیر و باتجربه هستیم که دوران انقلاب، جنگ، سازندگی، اصلاحات و اصولگرایی را دیده باشند و بتوانند با کوله باری از این تجارب معنای تدبیر را در عرصه‌های مختلف عملیاتی کنند. دولت باید روی چیدمان نیروها با هوشمندی عمل کند تا بتوانیم امید را به مردم هدیه کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تشكر از تدبیر مقام معظم رهبری در سالم برگزار شدن انتخابات،به نقش ایت الله هاشمی در پیروزی روحانی اشاره کرد و گفت: خداوند در این انتخابات پاداش صبر هاشمی را به او عطا کرد. آیت الله هاشمی در این سالها همواره مقابل تهدید و تهمت‌ها سکوت کرد در حالی که مردم با این حرکت خود پاداش این سکوت را دادند.

وی با تاکید بر اینکه علت اقبال مردم به هاشمی خروجی دولت اصولگرا بود،عنوان کرد:  مردم در این انتخابات پاداش پاکی هاشمی را دادند. اگر حمایت دقیقه 90 هاشمی از روحانی نبود وی نمی‌توانست موج لبیک به هاشمی را با خود همراه کند چرا که با اعلام کاندیداتوری آیت الله هاشمی اقشار مختلف جامعه متفق بودند که یکپارچه به هاشمی رای بدهند و اگر او در صحنه باقی می‌‌اند قطعا 75 درصد آرا را کسب می کرد. مردم نشان دادند که همواره قدردان کسی هستند که خود و آبرویش را برای نظام و انقلاب هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه جریان اصول گرا و اصلاح طلب هر دو مردمی هستند، گفت: این دو جریان به منزله دو بال نظام هستند. نه اصولگرایان می‌توانند جریان مردم نهاد اصلاح طلب را حذف کنند و نه جریان اصلاحات به دنبال حذف اصول گرایان بوده و هست. کسانی که به دنبال حذف اصلاحات بودند از بدنه اصول گرایان محسوب نمی‌شدند اینها کسانی بودند که در دوره امام خدماتی نداشتند و عملکرد طیف محدودی از آنها باعث شد که افراد برجسته نظام به حاشیه رانده شوند و خودشان با رنگ و لعاب اصولگرایی به میدان بیایند و در ارکان قدرت جای گیرند که بخشی از اینها شامل انجمن حجتیه می‌شدند.

صادقی افزود: من معتقدم که همه نیازمند تفکرات اصلاح طلبی هستند به گونه‌ای که حتی در انتهای کار دولت احمدی نژاد نیز شاهد بودیم که انگیزه‌های اصلاح طلبانه‌ای مطرح می‌شد. تخریب کنندگان بزرگان نظام طی این سال‌ها فرصت طلبانی بودند که در مقطعی بر موج اشتباهات اصول گرایان و اصلاح طلبان سوار شدند اما تفکرات تخریبی آنها در هیچ عرصه‌ای جواب نداد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد:ملت ما با انتخاب روحانی و کلیدی که در دست دارد حلقه مفقوده خود را پیدا کرده است. ما معتقدیم تمرکز روحانی بر نیروهای کارآمد دو جناح می‌تواند شکاف‌ها را پر کند. به نظر می رسد روحانی نیز حلقه مفقوده را به خوبی پیدا کرده است. روحانی نشان داد می‌خواهد با کنار گذاشتن یک جانبه گرایی کشور را علی رغم مشکلات فراوان از هر جهت و تا پایان عمر چهار ساله‌اش به نقطه اوج خود هدایت کند.

نظرات بینندگان