arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۲

۲۰۱۲، سالی با حوادث آب و هوایی سخت و فجایع متعدد ساخت بشر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک فاصله و شکاف ۱۰۹ میلیارد دلاری بین خسارت‌ های اقتصادی به بیمه شدگان و غیر بیمه‌ شدگان در سال ۲۰۱۲ وجود داشته است.

در آخرین پژوهش منتشر شده درباره بلایای طبیعی در سال 2012 میلادی، از این سال با عنوان سالی با حوادث آب و هوایی سخت و فجایع متعدد ساخت بشر یاد شده است.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از نیوز اینشورنس؛ حوادث و بلایای طبیعی سال 2012 زمینه‌ساز سالی پر چالش برای شرکت‌ های بیمه در سراسر جهان بود؛ حوادثی که 71 میلیارد دلار برای شرکت ‌های بیمه و شش میلیارد دلار برای بیمه شدگان خسارت در پی داشت.

مرور این آمارها نشان می ‌دهد که حوادث طبیعی آب و هوایی در سال 2012 سومین و بالاترین موارد خسارت را از سال 1970 تا کنون به همراه داشته است.

سال گذشته بلایای طبیعی، نزدیک به 160 میلیارد دلار خسارت برجای نهاده که 65 میلیارد دلار آن را بیمه پرداخت کرده است که البته این رقم پائین تر از سال 2011 بوده است؛ سالی که در آن سونامی ژاپن رخ داد و شرکت های بیمه هزینه خسارات را 400 میلیارد دلار برآورد کردند که 119 میلیارد آن توسط شرکت های بیمه پوشش داده شد.

این حوادث جهانی،‌ جان بیش از 14 هزار نفر انسان را گرفت و 318 مورد حادثه طبیعی نظیر زلزله در این سال به ثبت رسید.

همچنین فجایع و خسارت‌ های سال گذشته میلادی حدود 186 میلیارد دلار خسارت به جوامع بشری تحمیل کرده است که از نمونه‌ های بارز آن می‌توان به تغییرات شدید آب و هوای در ایالات متحده آمریکا و زلزله در ایتالیا اشاره کرد.

در این گزارش همچنین آمده است که یک فاصله و شکاف 109 میلیارد دلاری بین خسارت‌ های اقتصادی به بیمه شدگان و غیر بیمه‌ شدگان در سال 2012 وجود داشته است. همچنین ابرتوفان "سندی" که سواحل شرقی در آمریکا را درنوردید، به عنوان دومین حادثه بزرگ که دارای خسارت بیمه‌ ای بسیار بالا بوده، معرفی شده است.

این در حالی است که به رغم تمامی این خسارت ها، مدیران شرکت های بیمه بر این باورند که توسعه تكنولوژی محصولات بیمه ای را با تغییرات چشمگیری مواجه كرده است و این تغییرات درب های جدیدی را به سمت بازار بیمه گشوده است. به همین دلیل آنان به آینده این صنعت خوش بین هستند.

سال 2012، سومین سال متوالی بود که خسارت های ناشی از حوادث طبیعی در جهان از مرز یک صد میلیارد دلار گذشت.

"الیزابت لانگورث" رییس دفتر کاهش بلایای سازمان ملل، در این باره گفت: بررسی آسیب های مالی ناشی از فجایع طبیعی از سال 1980 نشان می دهد که این آسیب ها رو به افزایش است و سال 2011 با 371 میلیارد دلار خسارت، بدترین سال از نظر بلایای طبیعی در جهان بوده است.

سازمان ملل در محاسبه خسارت های بلایای طبیعی، تنها مواردی را ثبت می کند که آسیب دیدگان، بیمه شده باشند و موسسه های بیمه بتوانند خسارت های وارد شده را برآورد کنند. به این ترتیب، بسیاری از کشورهای فقیر و توسعه نیافته جهان که در آن، دارایی بیشتر شهروندان مشمول بیمه نیست، در آمار سازمان ملل محاسبه قرار نمی گیرد.
نظرات بینندگان