arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۲

تازه ترین پیش بینی بهمنی درباره قیمت ارز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه سیاست‌های این بانک تنها با هدف افزایش ارزش پول ملی بوده گفت: امیدواریم سیر نزولی نرخ ارز ادامه یابد و اگر برخی دوستان به نظرات ما توجه کنند، قطعا نرخ ارز، بیشتر از این کاهش خواهد یافت.

به گزارش فارس، محمود بهمنی در مورد گزارش تفریغ بودجه ۹۰ و اعلام اینکه بانک مرکزی مقصر کاهش ارزش پول ملی است، اظهار داشت: قطعا به زودی به این گزارش پاسخ مناسبی خواهیم داد.

وی تاکید کرد: همه اقدامات بانک مرکزی در راستای افزودن ارزش پول ملی بوده است. رئیس کل بانک مرکزی در مورد اقدامات این بانک برای کنترل نقدینگی، گفت: در دو ماه ابتدایی سال جاری حجم نقدینگی نسبت به اسفند سال ۹۱ کاهش یافته و ما برای کنترل تورم و نقدینگی برنامه‌ریزی مناسبی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: البته علت تورم تنها نقدینگی نیست بلکه آثار روانی و سیاسی بر این متغیر دخیل هستند. بهمنی در پاسخ به این سوال که کنترل نقدینگی در کدام حوزه‌ها صورت گرفته است، افزود: بانک مرکزی مانع از اضافه برداشت بانک‌ها از منابع بانک مرکزی و افزایش بدهی بانک‌ها شد؛ روند کاهش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ادامه دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز، گفت: امیدواریم سیر نزولی نرخ ارز ادامه یابد و اگر برخی مسئولان و دوستان به نظرات ما توجه کنند، قطعا نرخ ارز بیشتر از این کاهش خواهد یافت. وی در پاسخ به این سوال که آیا این نظرات در حوزه سیاست‌های پولی بانک مرکزی است، گفت: قطعا سیاست‌های پولی یکی از این مولفه‌ها است.
نظرات بینندگان