arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۲

آرزوي ابوالفضل پورعرب در روز تولدش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باشگاه خبرنگاران: ابوافضل پور عرب در روز تولدش آرزوي داشتن سينمايي پاك را دارد.

امروز دوم تيرماه ۱۳۹۲ تولد ستاره دهه ۷۰ سينماي ايران است كه به بهانه اين اتفاق تصميم گرفتيم حال او را جويا شويم.
 
ابوالفضل پورعرب، بازيگر سينماي ايران گفت: در اين روزها آروز مي كنم كه سينماي ايران به دوران پاكي دست پيدا كند تا هر آدم بي صلاحيتي در اين حوزه اظهارنظر نكند.
 
بعد از پرويز پرستويي ستاره سينماي ايران كه در دوم تيرماه متولد شد ابوالفضل پور عرب ستاره بي چون و چراي دهه ۷۰ است كه در اولين روزهاي تابستان به دنيا آمد و با ورود خود، سينماي ايران را به دوران شكوفايي رساند اما متاسفانه حال و روز خوشي ندارد و آن ستاره ي ما درخشش گذشته خود را از دست داده است.
 
پور عرب در همه حال تداعي گر فيلم هايي چون " دست هاي آلوده"، " عروس" خواهد بود.
او طي سال ها فعاليت در سينما به نقش هاي مختلف جان بخشيد و در ذهن ها ماندگار شد با وجود بيماري همچنان براي ما پورعرب است همان سوپراستار دهه ۷۰ با كوله بازي از تجربه كه با حضور خود در هر نقشي تفاوتي را در بازي هاي خود ايجاد مي كرد.
 
وي فارغ التحصيل بازيگري و كارگرداني تئاتر از دانش سرا هنر است و با آغاز فعاليت تئاتر در سال ۵۹ اولين تجربه خود را در نمايش " زخمه" كسب كرد و در سال ۶۹ نيز با بازي در فيلم " عروس" سينماي خود را نيز آغاز كرد.
 
بازيگر مرد جشنواره پيونگ يانگ را به خاطر بازي در فيلم " عروس" و سيمرغ بلورين بهترين بازيگر را از پانزدهمين جشنواره بين المللي فيلم فجر به خاطر بازي در فيلم " مردي شبيه باران" دريافت كرد.
 
او به عنوان بازيگر محبوب سينماي ايران چندين بار كانديداي دريافت بهترين بازيگر جشنواره بين المللي فجر و همچنين يك بار به عنوان شهروند نمونه انتخاب شده است.
 
ابوالفضل پورعرب در يكي از مصاحبه هايش توصيه ي جالبي در مورد بازيگر شدن كرده است.
 
وي مي گويد: استعداد مانند بليط اتوبوس است اگر بليط نداشته باشي اصلاً نمي تواني سوار شوي چه رسد به اين كه بخواهي دنبال جاي مناسب بگردي اگر استعداد نباشد لزومي براي ديگر صحبت ها نيت شايد تحصيلات تنها سكوي رشد بازيگر نباشد ولي بدون آن هم هميشه با نوعي جها همراه بوده ايم، جوانان و علاقمندان زيادي به صرف علاقه وارد اين حرف شده اند و امروز آبدارچي هستند، نياز ديگر آگاهي است منظور من مدرك گرايي نيست حقيقتي است كه پس از سال ها تجربه بيان مي كنم.
نظرات بینندگان