arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

گمانه‌ زنی ها درباره سرنوشت ریاست دانشگاه آزاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برخی گمانه زنی‌ها در خصوص خداحافظی فرهاد دانشجو از صندلی ریاست دانشگاه آزاد، تاکید کرد: فرهاد دانشجو برای یک دوره 4 ساله رئیس دانشگاه آزاد می‌ماند.
 
به گزارش خبرنگار مهر، بلافاصله بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب دولت یازدهم، گمانه زنی‌ها در خصوص کابینه این دولت آغاز شد، در این میان اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه با قرار گرفتن حسن روحانی در راس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ممکن است با طرح مصوباتی در اساسنامه دانشگاه آزاد یا با دست به دست هم دادن عوامل دیگری، تغییراتی در بدنه مدیریتی دانشگاه آزاد به وجود آورد و فرهاد دانشجو که در 8 اسفند 90 حکم ریاستش را از دست برادرش کامران دانشجو وزیر فعلی علوم دریافت کرد، با صندلی ریاست خداحافظی کند.
 
برخی رسانه‌ها نیز، بیکار ننشسته و گزارش‌های مبنی بر روزهای پایانی مدیریت برادران دانشجو را بر خروجی‌های خود قرار می‌دهند.
 
در این میان، محمدحسین یادگاری- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره احتمال خداحافظی فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد با رفتن احمدی نژاد از شورای عالی انقلاب فرهنگی و آمدن حس روحانی به این شورا، گفت: طبق مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد، فرهاد دانشجو به مدت 4 سال برای تصدی ریاست این دانشگاه انتخاب شده و برای این دوره حکم ریاستش را دریافت کرده است.
 
وی ادامه داد: بعد از اتفاقاتی که دو سال گذشته در خصوص تغییر مدیریت دانشگاه آزاد رخ داد و رئیس هیأت امنا حکم فرهاد دانشجو را امضا نکرد، در نهایت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیأت امنا حکم 4 ساله ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد را امضا کرد.
 
یادگاری تاکید کرد: فرهاد دانشجو یک دوره کامل بر ریاست دانشگاه آزاد خواهد ماند اما باید دید برای دوره بعد چه تصمیماتی اتخاذ می‌شود.
 
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این پرسش مهر که ممکن است با حضور رئیس جمهور منتخب در کسوت ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییراتی در اساسنامه ایجاد یا مصوباتی افزوده شود که ادامه ریاست دانشجو را غیرممکن سازد، تصریح کرد: احتمال رخ داد این اتفاق خیلی کم است زیرا فرهاد دانشجو از سوی رئیس هیأت امنا حکم 4 ساله ریاست دارد.
نظرات بینندگان