arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

آیت‌الله سبحانی: کسی که برای ظهور تعیین وقت کند، کذاب است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  آیت‌الله سبحانی با تاکید بر این‌که «کسی که برای ظهور تعیین وقت کند، کذاب است» گفت: با ظهور امام زمان(عج) حقوق بشر واقعی محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با قرائت آیه " أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ "، اظهار کرد: در قرآن آیاتی درباره حضرت ولی عصر(عج) آمده است که به ایشان و ظهور منجی عالم بشریت اشاره دارد.

وی افزود: در قرآن کریم آمده است "زمین به بندگان صالح خدا به ارث می‌رسد". منظور این آیه این است که صالحان بر همه زمین حکومت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در عصر رسول اکرم(ص) و امام علی(ع)، حکومت حق، جهانی نبوده است، ولی آن طور که در قرآن آمده است، در زمان ظهور حجت خدا، حکومت صالحان جهانی می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: مسیحیان، موعود آخرالزمان را پیامبر خودشان یعنی عیسی مسیح (ع) می‌دانند، اما در صحیح بخاری از پیامبر(ص) نقل شده است که ایشان فرموده‌اند «عیسی مسیح(ع) به زمین فرود می‌آید و به فرزندم مهدی(عج) اقتدا می‌کند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که «مسئله ظهور منجی در اسلام، بین همه مذاهب مشترک است» افزود: علمای اهل سنت کتاب‌های زیادی درباره وجود مقدس امام زمان(عج) دارند و این مسئله هم در قرآن مجید آمده است که آیات آن را بیان کردیم و هم در سنت؛ از حضرت محمد(ص) نیز روایت شده است که اگر از عمر جهان یک روز هم باقی مانده باشد، خداوند آن روز را آن قدر بلند می‌کند که امام زمان ظهور و حکومت کند و وعده الهی محقق شود.

این مرجع تقلید با اشاره به وضع جهان امروز گفت: امروز جهان برای ظهور حضرت آماده نیست و در جهل به سر می‌برد و اگر حضرت مهدی(عج) بودند، این جماعت سلفی که در سوریه و پاکستان به اسم جهاد، کشتار می‌کنند، ایشان را نیز به شهادت می‌رسانند و آنچه بر اجداد مطهرشان رفت را بر سر ایشان نیز می‌آوردند.

وی تاکید کرد: ساعت و زمان ظهور یکی از اسرار الهی است و کسی که برای ظهور تعیین وقت کند، کذاب است و ما در شیعه به "کذب الوقاتون" مامور هستیم؛ یعنی باید این‌ها را تکذیب کنیم.

وی با برشمردن برخی از علایم ظهور آن حضرت، تصریح کرد: تکامل فکر بشر، کامل شدن عقول، و ارتقاء اندیشه‌ها، از شرایط ظهور است و وقتی این شرایط محقق شود، مردم صیحه آسمانی را که از مکه بلند می‌شود، به راحتی قبول می‌کنند. پس اگر بشر نادان باشد، ظهور محقق نمی‌شود.

آیت‌الله سبحانی با انتقاد از غرب به خاطر استفاده از الفاظی چون دموکراسی، حقوق بشر و محیط زیست، گفت: این‌ مسائل فقط الفاظی است که غرب به کار می‌برد و پشت این‌ها، معنا نیست؛ وقتی امام زمان(عج) ظهور کند، حقوق بشر واقعی شکل می‌گیرد و با عقلانیت توسعه یافته بشر، خداوند انسانیت را در جهان برقرار می‌کند.

این مرجع تقلید یادآور شد: بعد از تکامل عقول، تکامل علمی نیز باید رخ بدهد تا ظهور محقق شود؛ به فرمایش امام صادق(ع)، مومنی که در مشرق نشسته، برادر خود را در مغرب می‌بیند و پیام حضرت به گوش همه می‌رسد.

آیت‌الله سبحانی در پایان خطاب به مردم خاطرنشان کرد: برای ظهور حضرت دو کار را انجام دهید. یکی برای سلامتی ایشان صدقه بدهید و دیگری قرآن بخوانید و به مادر آن حضرت، نرجس خاتون(س) هدیه کنید تا حضرت را شاد کنید.

نظرات بینندگان