arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

میقاتی عزای عمومی اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  ایرنا نوشت: در پی درگیری های شدید دو روز گذشته در شهر صیدا در جنوب لبنان که منجر به کشته شدن ۲۱ تن از نیروهای ارتش لبنان شد، نخست وزیر این کشور طی بخشنامه ای اداری، روز سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.
در این بخشنامه تاکید شده است که این عزای عمومی برای ارواح شهدایی است که در نتیجه تعدی به ساحت ارتش ملی لبنان در شهر جنوبی صیدا اتفاق افتاده است.
بر اساس این دستور، تمام ادارات لبنان، از ساعت ۱۲ امروز سه شنبه به وقت محلی به مدت یک ساعت فعالیت خود را به دلیل رخ دادن این حوادث دردناک و همدردی و همراهی با ارتش لبنان تعطیل می کنند.
اصناف و گروه های اقتصادی لبنان نیز طی بیانیه ای با تاکید بر التزام به این بخشنامه، بیان داشته اند که این اقدام، کمترین کاری است که می توان در برابر فداکاری های بزرگ ارتش لبنان انجام داد.
پیش از این عدنان سید حسین رییس دانشگاه ملی لبنان اعلام کرده بود که تمام فعالیت های این دانشگاه در روز سه شنبه تعطیل است.
درگیری های دو روز گذشته در صیدا با حمله نیروهای حامی احمد اسیر شیخ سلفی جنوب لبنان به یک مرکز ارتش آغاز شد.
این درگیری های شدید تا عصر دوشنبه نیز ادامه داشت که در پی آن ۲۱ نیروی ارتشی و ده ها تن از عناصر احمد اسیر کشته شدند.
گزارش ها حاکی از آن است که این شیخ سلفی به کمک برخی از جریان های سیاسی حامی وی موفق به فرار از معرکه شده و ارتش لبنان نیز موفق شده است که پایگاه وی را در مسجد بلال بن ریاح در شهر صیدا به تصرف خود در آورده و پاک سازی مناطق اطراف آن را از دست عناصر تروریست سلفی آغاز کرده است.

نظرات بینندگان