arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

غلامحسین الهام ، از فاطمه رجبی سبقت گرفت و احمدی نژاد بر صورتش خاک نپاشید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عصر ایران نوشت:

ابتدا این جملات بسیار نغز(!) را بخوانید:

- دولت احمدی نژاد فرهنگ مهدویت را از طریق سازمان ملل وارد ادبیات سیاسی جهانی کرد و باعث شد تا همه به جست‌وجوی امام و یافتن آن مهر روحانی و عدالت آسمانی بپردازند.
 
- متاسفانه و صدافسوس که کوته‌اندیشانی که منافع خود را گویی در غیبت امام می‌دانند، همه این باورها را به خرافه تعبیر کردند و وعده دولت عقل را دادند و بدین سان بود که دولت احمدی متهم به عقل‌گریزی شد و عدالت را مهم‌ترین نشانه عقل‌گریزی دولت خواندند.
 
- آنان که همه فهم شان از امام کاسه آبی است که پیش او نهند و گویی خود را ولی نعمت او می‌دانند و حدود باور و دل تنگ خود را معیار ارزیابی احمدی‌نژاد قرار دادند، همچنین در مورد آنان که تلاش‌های داخلی و جهانی او را در ترویج گفتمان مهدویت و فرهنگ انتظار به نهادن یک ظرف خالی در پیشگاه دولت توصیف کردند، باید گفت از کوزه همان تراود که در اوست.
 
- احمدی‌نژاد که امام را که نه در خواب که در بیداری و استقامت یافته است، می‌داند که عالم وابسته به وجود امام است و آنان که امامشان به کاسه آبشان نیاز دارد، گو در جهل و خرافه خود تا ابدالدهر بمانند.
 
- امام زمان احمدی‌نژاد، فرزند بلافصل امام حسن عسگری(ع) است کسی که وعده الهی به دست او محقق می‌شود، یعنی امام زمان (عج).

- احمدی‌نژاد که هوشمندترین و وفادارترین پیرو امام زمان (عج) بوده و نیابت او را پیروی کرده است، در رجعتی دیگر، همراه با امام عصر(عج) حکومتی مطلوب را پیگیری خواهد کرد.

آنچه خواندید ، آخرین افاضات غلامحسین الهام است ، همسر کسی که روزگاری در وصف احمدی نژاد " معجزه هزاره سوم" را نوشت و امروز ، او کوشیده است از فاطمه ی رجبی عقب نماند و احمدی نژاد را نه معجزه ای محصور در هزاره سوم ، که هوشمندترین پیرو امام زمان (عج) معرفی کند که روزگاری همراه او بازخواهد گشت و حکومتی دیگر را در پیش خواهد گرفت!

الهام این سخنان را در مراسم سالروز پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سوم تیر 1384 که برای تجلیل از رئیس جمهور برگزار شده بود ، گفته است.

الهام

هر چند نه کسی به نام غلامحسین الهام در عرصه نظریه پردازی دینی ، جایگاهی دارد که سخنانش شایسته پاسخ باشد و نه آنچه گفته اساساً ارزش پاسخگویی دارد ولی از آنجا که اولاً او پا از گلیم وظایف قانونی خود درازتر کرده و به بنیادی ترین باور شیعی دست اندازی کرده و ثانیاً از جایگاه یک مقام مسوول در جمهوری اسلامی سخن گفته و ثالثاً برای ثبت در تاریخ و برای این که آیندگان نگویند کسی آمد و هر آنچه بافت ، بر ملت انداخت و هیچ کس اباطیل اش را پاسخ نگفت ، چند سطر زیر به رشته تحریر می آید تا الهام و امثال او نپندارند که به خاطر این که پستی در دولت دارند ، می توانند چشم ببندند و دهان باز کنند و هر آنچه خواستند بگویند و کسی هم متعرض شان نشو:

1 - کسی که تکلیف رجعت کنندگان با امام عصر (عج) را معلوم می کند و برایش مصداق مشخص می کند ، بدواً باید برای خود ارج و اعتباری فرابشری و متصل به ذات اقدس اله قائل باشد و سپس بر اساس آن مقام بسیار خاص عرفانی ، بتواند تشخیص دهد که فلانی رجعت می کند یا خیر!

آیا غلامحسین الهام ، از عرفای بزرگ تاریخ و از متصلین به وحی و معجزه و کرامت است و برای خود چنین مرتبتی را قائل است که چنین بی پروا می گوید احمدی نژاد با امام عصر(عج) رجعت می کند؟!

واقعاً توهم تا کجا؟ خدا را به شهادت می گیرم که کلمه "توهم" نیز برای وصف حال چنین افرادی قاصر است.

2 - الهام ، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور است ، نه معاون سرمایه انسانی امام زمان(عج) . نه الهام و نه هیچ کس دیگری حق ندارد دین و شریعت را این چنین حراج کند و اعتقادات مذهبی مردم را این گونه به بازی بگیرد.

شک نکنید ضربه ای که این گونه افراد به باورهای دینی مردم و مخصوصاً جوانان زده اند و می زنند را هیچ کس ، حتی میسیونرها نیز نزده اند و نمی توانند بزنند.
آیا جوان ما بعد از شنیدن این سخنان ، که بر زبان یک مقام رسمی در حکومت جمهوری اسلامی جاری می شود حق ندارد دچار این تردید شود که اگر احمدی نژاد با این همه خطا و خلاف گویی و اخلاق شکنی و قانون گریزی و دیگر مسائلی که می دانیم و می دانید ، در زمره بهترین یاران امام زمان (عج) است و چنان مرتبتی دارد که حتی بعد از مرگ نیز ، زنده می شود با امام عصر (عج) رجعت می کند ، دیگر چه باوری به غیبت و ظهور و رجعت و ...؟!

اگر آن روز که احمدی نژاد ، گستاخانه ، ادعای شرم آور رجعت هوگو چاوز را مطرح کرد و همه ، از مراجع تا مردم کوچه و بازار ، از این سخن به خشم آمدند ، مدعی العموم او را به خاطر وهن دین بازخواست قانونی می کرد ، امروز شاهد نبودیم که معاونش ، نفر دوم رجعت کنندگان را معرفی کند و مدعی شود که احمدی نژاد ، امام زمان را نه در خواب که در بیداری یافته است.

اگر آن روز که احمدی نژاد از هاله نورش در سازمان ملل سخن می گفت ، با او برخورد می شد که تو رئیس دولتی نه قدّیس، امروز او و چاوز در صف رجعت نبودند!

واقعاً توهین به مقدسات مردم تا کی؟!

3 - احمدی نژاد رجعت می کند و حکومتی دیگر را پی می گیرد! واقعاً از غلامحسین الهام باید پرسید که احمدی نژاد در این 8 سالی که بر مصدر قدرت بود ، چه گلی بر سر مردم ایران زد و چقدر رئیس جمهور شایسته ای برای یک کشور بود که حالا انتطار دارد در عصر ظهور نیز حکومت دیگری را پیگیری کند؟!

این سخن نابخردانه را فقط می توان این گونه توجیه کرد که در روزهای پایانی دولت احمدی نژاد ، به او دلداری می دهند که اگر عمر دولتت ، آفتاب لب بام است و اگر دست مشایی ات از ریاست جمهوری کوتاه ماند و نتوانستی در قدرت باقی باشی ، غصه نخور! در عصر ظهور ، رجعت می کنی و حکومت مطلوب را آنجا پیگیری می کنی. اصلاً تو را برای حکومت کردن ساخته اند!

4 - ساده انگارانه است که تصور شود با دو کلمه دعای فرج در سازمان ملل ، دنیا به دنبال امام عصر(عج) افتاده است: "... فرهنگ مهدویت را از طریق سازمان ملل وارد ادبیات سیاسی جهانی کرد و باعث شد تا همه به جست‌وجوی امام و یافتن آن مهر روحانی و عدالت آسمانی بپردازند."
اتفاقاً سیاست های احمدی نژاد باعث شده است بسیاری از مردم جهان و حتی مسلمانان ، به ایران نه به عنوان یک الگو که به عنوان یک عبرت بنگرند و این در حالی است که تا قبل از دوران احمدی نژاد ، ایران و ایرانی مسلمان ، ارج و قربی دیگر داشت.
تبلیغ فرهنگ مهدوی ، نه با ادعا و پنهان شدن در پشت اذکار مذهبی ، که با عمل صحیح میسر است که در دولت احمدی نژاد... بگذریم!
فقط غلامحسین الهام ، بخشی از آن «همه» که بعد از ابتکارات احمدی نژاد(!) در جست و جوی امام زمان هستند را نشان دهد.

ای کاش ، غیر مسلمانان ، امام زمان را از طریق فردی صالح تر از احمدی نژاد بشناسند.

5 - الهام ، در این سخنان ، نه تنها احمدی نژاد را به عرش اعلی رسانده و همسفره امام زمان (عج) کرده ، بلکه منتقدانش را به باد ناسزا گرفته که دل هایشان تنگ است و منافع شان را در غیبت امام عصر(عج) می دانند!
این واکنش ، از کسی مانند الهام ، اصلاً دور از انتظار نیست. کسی که نتواند جواب انتقادات پر شمار بر 8 سال ریاست جمهوری پرخطای احمدی نژاد را بدهد ، یا باید شجاعت اعتراف داشته باشد یا فضیلت سکوت را . الهام اما از این هر دو خالی است و از این روست که دیگران را به بدترین اتهامات می نوازد که منافع شان در غیبت امام زمان (عج) است و خودشان در جهل و خرافه اند و ... و این ، جدیدترین ورژن اتهام زنی های دولتی در روزهای پایان دولت است.

6 - جناب الهام ، چنان می گوید " امام زمان احمدی‌نژاد، فرزند بلافصل امام حسن عسگری(ع) است کسی که وعده الهی به دست او محقق می‌شود، یعنی امام زمان (عج)." که گویا امام زمان (عج) سایرین فرد دیگری جز فرزند بلافصل امام حسن عسگری(ع) است.
واقعاً این ها در چه فضایی سیر می کنند؟

7 - اگر احمدی نژاد ، بر اساس سیره نبوی(ص) و علوی(ع) و مهدوی(عج) حکومت می کرد ، نه تنها نباید از سخنان الهام خرسند می شد ، باید به دستور بزرگان دین ، بر صورت او خاک می پاشید که فرموده اند: بر صورت متملقان خاک بپاشید.

اما دریغ که به جای خاک پاشیدن بر صورت چاپلوسان ، به آنها مقام و منزلت هم می دهند و مگر جز این است که آن یکی ، حکایت مرد سوری را بازگفت که "اگر قرار بود بعد از حضرت محمد(ص) ، پیامبری بیاید ، آن پیامبر کسی جز احمدی نژاد نبود" و مدتی بعد از روایت این حکایت ، حکمی از احمدی نژاد گرفت که او را به یکی از مهم ترین ارکان دولت می گمارد؟!

8 - اگر احمدی نژاد از شنیدن تعریف و تمجید خوشحال می شود و اگر الهام و امثال او هم دوست دارند رئیس شان را شاد و خوشحال کنند ، اشکالی ندارد، بروند در خلوت خودشان و هر چه خواستند قربان صدقه یکدیگر بروند و برای همدیگر نوشابه باز کنند ولی دین و باورهای مردم را به بازی نگیرند و این قدر مردم آزاری نکنند.

بعد از تحریر:
خدایا! 12 مرداد 92 را زودتر برسان!
نظرات بینندگان