arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

شمقدری: به احمدی نژاد توضیح داده ایم؛ خانه‌ی سینمایی‌ها شانتاژ می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 جواد شمقدری در واکنش به دستور مجدد رئیس جمهور برای بازگشایی خانه‌ی سینما گفت: ما آخرین وضعیت را به آقای احمدی‌نژاد توضیح داده‌ایم و ایشان متوجه شدند که دوستان خانه‌ی سینما در حال شیطنت، شانتاژ هستند و نمی‌خواهند این نهاد صنفی در این دولت باز شود.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان سینمایی درباره‌ی آخرین وضعیت خانه‌ی سینما بیان کرد: آخرین وضعیت همان مسیری است که قبلا هم به آن اشاره کرده بودیم، ما این مسیر را قبلا به آقای احمدی‌نژاد توضیح داده بودیم.

وی افزود: وقتی که ما شرایط را به آقای رئیس جمهور توضیح دادیم ایشان متوجه شدند که دوستان خانه‌ی سینما در حال شیطنت و شانتاژ هستند.

شمقدری درباره‌ی نامه‌ی منتشر شده از رئیس جمهور در خبرگزاری ایسنا که طی آن مجددا بحث خانه‌ی سینما مطرح می‌شود،‌ توضیح داد: نامه کمی با تداخل زمان مواجه شده بود و همین امر اشتباهاتی را به وجود آورده است. نامه‌ی خانه‌ی سینما مربوط به فروردین است و ما اوایل اردیبهشت موضوع هیأت بازگشایی را با آقای دکتر احمدی‌نژاد مطرح کرده و ایشان نیز موافقت کردند.

وی ادامه داد: پس از آن آقای رئیس جمهور احساس کردند که ما توافقی که با ایشان کرده بودیم را دنبال نکرده‌ایم و در واکنش به همین امر این دستور جدید انجام شد که ما هم خدمت ایشان توضیح دادیم که طبق توافق در حال انجام کارها هستیم و این آقایان خانه‌ی سینما هستند که تمایلی به بازگشایی آن مجموعه در دولت فعلی ندارند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان با بیان اینکه خانه‌ی سینمایی‌ها با بازگشایی آن مجموعه در دولت دهم موافق نیست گفت: من به آقای احمدی‌نژاد توضیح دادم آقایان اراده‌ای به بازگشایی خانه‌ی سینما در دولت فعلی ندارند. آن‌ها دنبال دولت اصلاحات بودند و فکر می‌کنند که دولت آقای روحانی هم مانند همان دولت است، در حالی که نمی‌دانند ایشان همان‌طور که گفتند، قرار است طبق قانون عمل کنند.

نظرات بینندگان