arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

دفتر رییس جمهور اظهارات شمقدری در خصوص خانه سینما را رد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در پی واکنش جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی به تاکید رییس‌جمهور بر بازگشایی خانه سینما، ضمن تایید محتوای نامه، زمان دستور رییس جمهور را پس از دیدار شمقدری و ارائه توضیحات ایشان و نه قبل از آن دانست.

محمد شیخان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تاکید کرد: نظر رییس‌جمهور همچنان بر این است که خانه سینما باید بازگشایی شود و نباید با تنگ‌نظری مانع فعالیت یک نهاد صنفی شد.

وی افزود: آقای رییس‌جمهور همان‌طور که تاکید کرده‌اند، معتقدند عموم هنرمندان کشور متعهد به چارچوب‌ها و ارزش‌های موجود هستند.

وی با اشاره به اظهارات شمقدری مبنی بر این‌که «نامه کمی با تداخل زمان مواجه شده بود و همین امر اشتباهاتی را به وجود آورده است. نامه‌ خانه‌ سینما مربوط به فروردین است و ما اوایل اردیبهشت موضوع هیأت بازگشایی را با آقای دکتر احمدی‌نژاد مطرح کرده و ایشان نیز موافقت کردند» اظهار کرد: نکته مهم این است که دستور رییس‌جمهور مربوط به پس از شنیدن توضیحات آقای شمقدری در اردیبهشت‌ماه می‌شود و پس از آن دستور اخیر صادر شده است و لذا دستور صریح رییس جمهور ابهامی ندارد و شامل تداخل زمان نگشته است.

یادآور می شود امروز دستوری از رییس جمهور منتشر شد که در آن خطاب به شمقدری بیان شده بود که بدون تنگ نظری و استفاده از قدرت سازمانی به فوریت نسبت به بازگشایی خانه سینما اقدام نماید. متن کامل دستور رییس جمهور به این شرح است:

«بسمه‌تعالی ، جناب آقای شمقدری چرا اینقدر بسته و با تنگ‌نظری برخورد می‌شود. باید اجازه داد یک نهاد صنفی کار خودش را بکند. اکثریت قاطع اعضای خانه سینما متعهد به کشور و ارزش‌های الهی و انسانی هستند. کاری نشود که گرایشات و اغراض شخصی و گروهی به نام انقلاب معرفی و یا خدای ناکرده با استفاده از قدرت سازمانی تحمیل گردد. فوری مشکل را حل کنید و اعلام نتیجه شود.»

نظرات بینندگان