arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۲

عضو جامعه مدرسین: کسانی رجعت می‌کنند که ایمان یا کفر محض داشته باشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فارس نوشت:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تشریح قرآنی، روایی و فقهی شرایط رجعت کنندگان، گفت: تنها کسانی رجعت می‌کنند که به هنگام مرگ، ایمان یا کفر محض داشته باشند و در عین حال متخصصان دین هم اجازه تعیین مصداق ندارند چه برسد به فردی که اصلا متخصص دین نیست.

 آیت‌الله محمود رجبی قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه«اصل رجعت در آیات و روایات آمده است و ابعاد مختلفی درباره آن وارد شده است»، تاکید کرد: در روایات ر پاسخ به این سؤال که چه کسانی رجعت می‌کنند و چه کسانی نمی‌کنند، آمده است«و لا یرجع الا من محض الایمان محضا او محض الکفر محضاً»؛ یعنی تنها کسانی رجعت می‌کنند که ایمان و کفر محض داشته باشند.

وی با بیان ایمان و کفر محض معیاری بر رجعت کنندگان به هنگام ظهور حضرت مهدی(عج) هستند، تصریح کرد: آنها که به هنگام وداع با این دنیا، ایمان محض داشته باشند برای زندگی در دوران امام معصوم  (ع) و یا حضور در دولت حضرت مهدی رجعت خواهند کرد؛ لذا رجعت کسانی که ایمان محض داشته اند به این معنا نیست که قرار است همه آنها در مدیریت دولت امام زمان(عج)نقش داشته باشند بلکه ممکن است برخی برای زندگی در آن دوران رجعت کنند.

وی با بیان اینکه برخی که در هنگام مرگ کفر محض داشته اند برای مجازات رجوع خواهند کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا رجعت کنندگان افراد منتخب امام زمان(عج) هستند، تاکید کرد: نه، اینطور نیست رجعت اصلا بحث انتخابی نیست بحث معیار است، همان کفر و ایمان محض. مثل این می ‌ماند که بگوییم مومنین وارد بهشت می‌شوند یعنی کسانی که مومن و شرایط را داشته باشند وارد بهشت می‌شوند.

رجبی تاکید کرد: هنگام مرگ افراد شرایط مختلفی دارند، برخی ایمان محض، برخی کفر محض، برخی ایمان همراه به شرک خفی؛ حتی کسانی که کوچکترین شرک خفی را هم داشته باشند قطعا در بین رجعت کنندگان نیستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات غلامحسین الهام درباره رجعت رئیس‌جمهور، گفت: حتی متخصصین و عالمان دینی هم نمی‌تواند درباره تعیین مصداق رجعت کنندگان نظر دهند چه برسد به ایشان که متخصص دینی نیستند.

وی افزود: هیچ کس نمی‌تواند درباره مصداق رجوع کنندگان هنگام ظهور نظر دهد.

نظرات بینندگان