arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

لزوم رعایت استانداردهای حرفه‌ای در تولید آمار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی بر رعایت اصول حاکم بر نظام آماری از جمله لزوم رعایت استانداردهای حرفه‌ای و اخلاقی در زمینه تولید آمار و اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) قربانی در‌ هم‌اندیشی آمارهای اقتصادی به موضوع آمار و اهمیت و کاربرد آن در سیاستگذاری اقتصادی پرداخت.

وی اظهارکرد: اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی ضمن استفاده از آمار و اطلاعات تولید شده در سایر ادارات بانک، خود نیز به تهیه و تولید آمار و اطلاعات علاوه بر سایر وظایف محوله اشتغال دارد.

قربانی با بیان اینکه تحلیل وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده براساس الگوهای کمی، ریاضی و اقتصادی انجام می‌شود، تاکید کرد: تحلیل روند تاریخی و وضعیت موجود و پیش‌بینی آینده، نیاز به داده‌های آماری با کیفیت دارد ‌و بدون داده‌های آماری دقیق و قابل اتکاء امکان برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی و سیاستگذاری بهینه اقتصادی وجود ندارد. به این موضوع نیز به صورت ویژه در برنامه پنجم توسعه تاکید شده است.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی اظهار کرد: چارچوب مفهومی شفافیت در سیاستگذاری اقتصادی دربرگیرنده شفافیت در داده‌ها، مدل‌ها و پیش‌بینی‌هاست.
نظرات بینندگان