arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

مدت خدمت سربازی در سوئیس کاهش می یابد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لوتان نوشت : مدت خدمت سربازی در سوئیس کاهش می یابد.

به گزارش انتخاب، ارتش سوئیس برنامه رژیم لاغری خود را تشدید می کند. بر اساس گزارش وزارت دفاع سوئیس که روز چهارشنبه منتشر شد ، ارتش قصد دارد تعداد کارکنان خود را از صد و هشتاد و دو هزار نفر به صد هزار نفر برساند ، تعداد روزهای خدمت سربازی را کاهش دهد (از دویست و شصت روز به دویست و بیست و پنج روز برساند) و سربازخانه ها و تجهیزات بی فایده را رها کند.
در میان قربانیان کاهش بودجه دفاعی می توان به تجهیزات قدیمی همچون موشک های ضد هوایی راپییر ، رادارهای تافلیر و زره پوش های پیرانهاس مجهز به موشک های ضد تانک اشاره کرد. تانک های لئوپارد و خمپاره اندازهای زرهی ام 109حفظ می شوند اما نگهداری آنها تنها تا سال دو هزار و بیست خواهد بود.
در نهایت تنها تجهیزاتی حفظ می شوند که برای حفظ توانایی تکنیکی نظامیان ضروری اند. مسئول جامعه افسران سوئیس با اظهار تاسف از این تصمیم می گوید : ما دانش را حفظ می کنیم اما قدرت عمل را از دست می دهیم. هدف این است که این ارتش کوچک شده در صورت بروز شرایط غیرمترقبه در اروپا قدرت بیشتری داشته باشد.
ساختمان های نظامی نیز شامل این طرح می شوند. بر اساس این گزارش ، زیرساختهای آموزشی باید حداکثر به دوازده مکان و یک مرکز استخدام نیرو کاهش یابند. همچنین تعداد نیروهای آموزشی نیز کاهش می یابد.
انبارهای زیرزمینی ، بیمارستان ها و بسیاری از پایگاههای هوایی نیز تعطیل خواهند شد.
دنیس فروادو می گوید : مکانهای وابسته به ارتش بسیار زیاد و نامتناسب و نگهداری آن ها پرهزینه است.
از دیگر تغییرات قابل توجه ارتش ، کاهش تعداد مدارس نظامی ، کاهش سربازگیری و کاهش مدت خدمت سربازی است که هزینه کمتری به دولت تحمیل می کند.
این طرح تا فصل پاییز به مشورت گذاشته می شود و ممکن است با واکنش ها و انتقادات نمایندگان پارلمان و انجمن های نظامیان که خواهان افزایش بودجه نظامی اند روبرو شود. نظامیان خواهان بودجه پنج میلیارد فرانکی برای ارتش اند در حالی که شورای فدرال سوئیس بودجه دفاعی را چهار میلیارد و هفتصد میلیون فرانک تعیین کرده است.

نظرات بینندگان