arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

نخست وزير سابق قطر لندن را براي زندگي آينده خود انتخاب کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر امور خارجه سابق قطر قصد دارد مانند شهروندی عادی در لندن زندگی کند.
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی العرب لندن، گروهی از کارگران به شدت تلاش می کنند نوسازی منزلی بزرگ را که شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر سابق قطر در محله بلگریوا در مرکز لندن خریداری کرده است به پایان برسانند. این در حالی است که حمد بن جاسم صاحب گرانترین آپارتمان انگلیس است که مشرف بر «هاید پارک» است و خانه مجللی نیز در منطقه ثروتمند نشین «مای فیر» دارد.
منابع سیاسی علت تصمیم حمد بن جاسم برای اقامت در لندن به عنوان شهروند عادی را ناشی داشتن گرانترین آپارتمان در انگلیس و علاقه شخصی او به محیط زندگی در انگلیس می دانند.
آپارتمان شیخ حمد بن جاسم که در محله ثروتمند نشین «نایسبریج» قرار دارد مشرف بر پارک معروف «هاید پارک» است. این آپارتمان مجهز به آسانسوری است که خودرو را از طبقه همکف به بالاترین طبقه می برد و تونلی بین این ساختمان و هتل «مندرین» که نزدیک به آن است احداث شده است.
منابع نزدیک به شیخ حمد بن جاسم که مدیریت پرونده های سیاسی و سرمایه گذاری قطر را بر عهده داشت فاش کردند او حاضر به اقامت در منزلش در منطقه «مای فیر» نشده است زیرا این منزل نزدیک به منزل شیخ تمیم امیر جدید قطر و منزل شیخه موزه همسر امیر سابق قطر است که حمد بن جاسم او را یکی از عاملان برکناری خود از سمت مهمش در امیرنشین کوچک قطر می داند.
یک منبع دیپلماتیک در دوحه پایتخت قطر گفت احتمالا شیخ حمد بن جاسم پایتخت انگلیس را برای زندگی ترجیح می دهد تا محل اقامت آینده او به عنوان شهروندی عادی باشد.
منابع آمریکایی همچنین اعلام کردند شیخ حمد بن جاسم کاخی را با همه اثاثیه و وسایل آن در نیویورک به قیمت سی و پنج میلیون دلار خریداری کرده است. به این ترتیب نیویورک نیز یکی از اقامتگاه های احتمالی او بعد از کناره گیری از سمت نخست وزیری محسوب می شود. واشنگتن پست نوشت این کاخ که به قیمتی بیش از قیمت پیش بینی شده فروخته شده است ملک شخصی شیخ حمد بن جاسم نخواهد بود بلکه او از این کاخ برای اقامت با خانواده اش استفاده خواهد کرد.
روزنامه انگلیسی تایمز نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشت شیخ حمد بن جاسم هم اکنون بخش عمده وقت خود را صرف آماده سازی شرایط برای زندگی آینده خود به عنوان شهروندی عادی و زندگی در لندن می کند.

نظرات بینندگان