arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۵۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۲

الله‌کرم: پیروزی میلیمتری روحانی مانع از پرداختن به مطالبات رادیکالی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با بیان اینکه پیروزی میلی‌متری روحانی اجازه پرداختن به مطالبات رادیکالی اصلاح‌طلبان تندرو را نمی‌دهد، گفت: روحانی باید به جرم کسانی که فرصت انتخابات 40 میلیونی را به تهدیدی علیه کشور تبدیل کردند، رسیدگی کند.

حسین الله‌‌کرم در خصوص شعارهای حسن روحانی که برخلاف شعارهای دولت دوم خرداد رویکرد معیشتی و اقتصادی دارد، اظهار داشت: حسن روحانی شعارهای اقتصادی را به دلیل گرانی‌های اخیر و نابسامانی‌های موجود در مسائلی همچون بیکاری و افزایش قیمت‌ها انتخاب کرد در حالی که آقای عارف در کنار این مسائل شعارهای اصلاح‌طلبی هم سر می‌داد.

الله‌کرم با بیان اینکه گذشته روحانی به دیدگاه کارگزاران و توسعه غربی نزدیکتر است تا اصلاح‌طلبان، ادامه داد: البته نمی‌توان انکار کرد که وی در دوره اصلاح‌طلبان به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی با آنها همکاری داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در دانشگاه تهران در 23 تیر 78 و پس از اغتشاشات آن ایام یادآور شد: روزی که مردم در مقابله با تحرک سه روزه برخی اصلاح‌طلبان تندرو که سعی داشتند با فشار از پایین زمینه را برای چانه‌زنی از بالا فراهم کنند، آقای روحانی در جمع گسترده آنها سخنرانی کرد.

*پیروزی میلی‌متری روحانی اجازه پرداختن به مطالبات رادیکال‌ها را نمی‌دهد

وی تاکید کرد: جریان اصلاح‌طلب رادیکال تلاش می‌کند که با روحانی مطالباتی همچون آزادی زندانیان سال 88 که دست به اقدامات خلاف امنیت ملی زده و فرصت‌های کشور را به تهدید تبدیل کردند دنبال کند در حالیکه همه به خوبی متوجه هستند که پیروزی میلی‌متری حسن روحانی اجازه پرداختن به این مباحث را نخواهد داد.

الله‌ کرم با تاکید بر اینکه آقای روحانی باید میانگین خواسته‌ها را مورد توجه قرار دهد، به مقایسه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری پرداخت و تصریح کرد: ما در مقایسه حضور مردم در انتخابات مجلس اسفند‌ماه سال 90 با انتخابات خرداد 92 متوجه می‌شویم که در انتخابات اخیر تنها 7 درصد از جریان موسوم به اصلاح‌طلب شرکت کردند در حالی که آنها در اسفند‌ماه 90 حاضر به دادن لیست نشدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به تلاش‌های دشمن برای القای عدم سلامت انتخابات در کشورمان با توجه به انتخابات 88 خاطرنشان کرد: 7 درصدی که در انتخابات 92 حاضر شدند عمدتا از اردوگاه اصلاح‌طلبانی بودند که در پی مواضع مقام معظم رهبری جذب انتخابات شدند؛ رهبری روز قبل از انتخابات با تاکید بر اینکه اگر کسی جمهوری اسلامی را هم قبول ندارد به خاطر کشور باید در انتخابات شرکت کند و روز 24 خرداد نیز صیانت از آرای مردم را به مثابه حق‌الناس دانستند که این باعث مشارکت گسترد‌ه‌ای شد.

وی به تلاش‌های بی‌بی‌سی و پخش تصاویر رای‌ دادن برخی افراد در روز انتخابات پرداخت و گفت: آنها با این کار می‌خواستند هم خود را در انتخابات شریک کنند و هم از این وضعیت بهره‌برداری داشته باشند.

الله‌کرم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به آرای 45 درصدی اصولگرایان آیا می‌توان آن را به عنوان شکست این جریان عنوان کرد، گفت: در انتخابات همواره یک طرف موفق و رقیبش نیز با عدم موفقیت مواجه می‌شود اما فاصله پیروزی در این انتخابات بسیار کم بود و این امر روحانی را به سمت رفتار متعادل هدایت کرد.

* همسویی روحانی با دیدگاه‌ اصولگرایان در مباحث بین‌المللی

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با تاکید بر اینکه رفتار آینده آقای روحانی باید یک رفتار متمایل به حرکات اصولگرایانه باشد خاطرنشان کرد: ما در موضع بین‌المللی و در بحث سوریه و مسائل هسته‌ای دیدیم که وی با دیدگاه‌های اصولگرایی همسویی دارد.

* ترجیح روحانی به همسویی با سایر قوا در تعیین وزرا

وی با بیان اینکه روحانی با تعیین وزرای خود اولین جهتگیری سیاسی‌اش را نشان خواهد داد، افزود: وی در انتخاب وزرایش باید به حاکمیت اصولگرایان در مجلس نگاه جدی داشته باشد و از این رو بدون تردید، وی نمی‌تواند از نیروهای رادیکال استفاده کند و به نظر می‌رسد که ترجیح می‌دهد در گام اول با سایر قوا هماهنگ باشد.

الله‌کرم در خصوص چشم‌انداز دولت روحانی اظهار داشت: در چشم‌انداز عملکرد آتی وی باید به دو دیدگاه در عرصه اقتصاد که یکی معتقد به سرمایه‌گذاری در عرضه و دیگری معطوف به سرمایه‌گذاری در تقاضاست، توجه داشت.

این استاد دانشگاه به مشی اقتصادی دولت کارگزاران و اصلاحات در «سرمایه‌گذاری در عرضه» اشاره کرد و آن را یک نگاه سرمایه‌سالارانه و حمایت از کارخانه‌داران پولدار نامید و گفت: این دیدگاه برای توده جایگاهی قائل نبوده است.

وی با بیان اینکه در آن دوران تورم به 50 درصد و ارز 700 تومانی به 1100 تومان رسید و ما شاهد رشد قیمت ارز تا 17 برابر بودیم ادامه داد: این وضعیت باعث ایجاد شکاف بین طبقه بالا و پایین شد و در فرهنگ که باید به سود جریان طبقه متوسط اقتصادی جدید حرکت می‌کرد شاهد تولید فرهنگی سرمایه‌سالارانه مبتنی بر تجمل گرایی و مصرف‌زدگی بودیم.

الله‌ کرم به مواضع روحانی و تاکید وی بر کنار گذاشتن اشتباهات آن دوران اشاره کرد و افزود: ما در دوران حمایت از عرضه با چالش‌هایی مواجه و در اسلامشهر، قزوین و برخی دیگر از شهرها با اعتراضات شدید مردم رو‌به‌رو شدیم در حالی که در دوران احمدی‌نژاد اینطور نبود و برخلاف دوره کارگزاران که ارز 17 برابر شد در دوره احمدی‌نژاد ارز به 5/3 برابر رسید.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رشد نقدینگی در دوران هاشمی 12 برابر و در دوران احمدی‌نژاد 5 برابر شد به کاهش فاصله فقیر و غنی طبق نمودار‌های ضریب جینی در دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و افزود: اگر حسن روحانی بخواهد به سمت سیاست‌های اقتصادی کارگزاران که اعلام کرده حرکت کند باید منتظر باشد مردمی که در دوران احمدی‌نژاد بردبار بودند در دوران وی دست به تظاهرات بزنند.

وی نتیجه توسعه سیاسی نخبه‌سالارانه را تعطیلی شورای شهر قبل از پایان آن و تبدیل توسعه سیاسی به شورش سیاسی دانست و افزود: در دوران سیاست کارگزارانی و اقتصاد کارگزارانی بی‌توجهی به توده‌ها موج می‌زد در حالی که ما در دوران احمدی‌نژاد شاهد حمایت از تقاضا بودیم طوری که طبقه پایین با گرفتن یارانه و سهام عدالت توانمند شده و به عرصه اجتماعی و اقتصادی کشیده شد.

* رهاسازی اقتصاد از سوی احمدی‌نژاد باعث تمایل مردم به شعارهای تعادل‌‌گرایانه

الله‌کرم در عین حال به حاشیه‌های دولت احمدی‌نژاد و رها سازی بخش‌هایی از اقتصاد اشاره کرد و گفت: همین رویکرد دولت وی باعث روی‌ آوردن مردم به شعارهای تعادل‌گرایانه شد.

* تقاضا از روحانی برای رسیدگی به جرم بسترسازان فتنه 88

رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله با تاکید بر اینکه اگر روحانی در دام اصلاح‌طلبان بیفتد آنها وی را به دنبال خود خواهند کشید، به لزوم قانون‌گرایی اشاره کرد و افزود: ما از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهیم که به جرم کسانی که بستر‌ساز کشته شدن و شهادت حدود 30 نفر از هموطنانمان شدند رسیدگی کنند؛ کسانی که فرصت انتخابات 40 میلیونی را به تهدیدی علیه کشور تبدیل کرده و با گردن کلفتی رای مردم را نادیده گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که طبق قانون از 260 هزار رای روحانی حمایت شد امیدواریم وی در چارچوب قانون به سمت نگاه‌ تلفیقی در بحث عرضه و تقاضا رجوع کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
1
83
آقای روحانی با حمایت نهادهای مدنی که برقرار و فعال شده باشند و با تداوم حمایت شخصیتهای مردمی و ملی و با یک کابینه قوی ، باید بتدریج و نیز بموقع اقدامات لازم در زمینه های مختلف را انجام دهد . ولی ایشان نباید با احتیاط بیمورد ، تغییرات را معلق نگه دارد . و باعث نومیدی یا دلسردی عموم مردم ، شامل رای دادگان و رای ندادگان شود.
سنگ پا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
2
142
پیروزی میلیمتری ایشان مانع از تندروی های معمول شما هم باید باشد جناب الله کرم.ضمن آنکه به جای تحلیل اعداد که برای شما دل خوش کنک موقتی باشد فکر کنید که چرا شکست خوردید.این را بفهمید که شکست خوردید.تکرار می کنم شکست خوردید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
2
136
روحانی باید به جرم اصولگرایانی که به مردم توهین کردند و تهمت زدند نیز رسیدگی کند. همچنین پولهایی که معلوم نیست توسط اصولگرایان در این 8 سال کجاها خرج شده اند.
ناشناس
|
SAUDI ARABIA
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
1
111
از اين حرف هاي الله كرم نكات زير را دريافت كردم:
1- ميلي متر مساوي دو برابر هر چيز ديگر است .
شايد هم سه برابر چون خود الله كرم گفته بود اگر ولايتي و قاليباف از صحنه رقابت كنار بروند بخشي از اراء به سبد روحاني ريخته ميشود.
2- دوران احمدي نژاد مردم از نظر اقتصادي مشكلات كمتري نسبت به دوران قبل از آن داشتند.
3- اصلا نبايد به زندگي مردم كاري داشته باشيم . بايد سعي كنيم تا بر اساس آمارهاي ارايه شده از سوي دولت مصائب و فجايع را جبران كنيم .
4 - ضرورتي ندارد در زماني كه خودمان با دست خودمان مملكت را به اين روز انداختيم در باره كاستي ها كه هيچ در باره تهديدها و رفتن مملكت به سمت سقوط صحبت كنيم و رييس جمهور و وزيران را نصيحت يا تهديد ضمني كنيم .
5- براي ادامه حيات سياسي بايد توصيه هايي كرد كه فضا را ناامن و مضطرب سازد.
6- ... و خيلي چيزهاي ديگر كه مصلحت نيست فعلا فهميده شوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
1
131
با شما اصوگرایان که چند فرسخی فاصله داشت و همین را برای ما و شما بس است و لطفا بروید تابستونی استحراحت کنید و با عصبانیت تحلیل نکید و البته بازنشسته بشوید برای خودتان بهتره
نظرات بینندگان