arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۲

احتمال جلسه کمیسیون امنیت ملی با روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه هنوز مشورتی با اعضای این کمیسیون برای انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم صورت نگرفته است گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی جلسه مشترکی با رئیس جمهور منتخب برای هماهنگ کردن اقدامات سیاسی، دفاعی و امنیتی مجلس و دولت خواهند داشت.

منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: یکی از مهمترین نقاط ضعف دولت دهم خودمحوری، قانون گریزی و فقدان روحیه کار دسته جمعی با سایر قوا بود که در دولت آینده باید این ضعف جبران شده و این واگرایی به همگرایی تبدیل شود.

وی افزود: اشکال دیگری که وجود دارد، این است که باید تلاش و کوشش شود مدیریت کشور مدل اداره روستایی نباشد؛ چراکه ایران کشوری وسیع و دارای ذخایر بزرگ مدیریتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما نباید در اداره کشور تنها به تیم و یا روستای خودمان توجه داشته باشیم، گفت: باید برای اداره کشور در سطح کلان به تمام ظرفیت هایی که در سطح ملی وجود دارد، توجه شود و قهری که خردمندان و نخبگان جامعه با دولت داشتند را به آشتی تبدیل کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مشاوران آقای روحانی برای انتخاب اعضای کابینه خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی مشورتی داشته اند، تصریح کرد: البته الان برای این کار زود است قرار بود برخی نمایندگان دیداری با آقای روحانی داشته باشند که به دلیل کسالت وی این دیدار به عقب افتاد.

حقیقت پور اظهار داشت: به نظر می رسد در آینده باید بر روی موضوعات کلان و اصلی مانند نفت، انرژی، برنامه و بودجه یک هم افزایی بین نمایندگان مجلس و کارشناسان صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای این کمیسیون قصد دیدار با رئیس جمهور منتخب را دارند یا خیر؟، خاطر نشان کرد: هنوز برنامه ای برای این دیدار نداریم، اما زمزمه ای بود که چون آقای روحانی چند دوره رئیس کمیسیون امنیت ملی بودند و مسائل را از این منظر می شناسند با وی یک جلسه اختصاصی داشته باشیم تا در خصوص روان کردن و هماهنگ کردن اقدامات سیاسی، دفاعی و امنیتی مجلس و دولت هماهنگی های بیشتری را داشته باشیم.
نظرات بینندگان