arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۲

پاسخ روحانی به پیام تبریک اردوغان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور منتخب طی نامه های جداگانه‌ای پیام‌ تبریک سران برخی کشورها از جمله ترکیه، ونزوئلا و پاکستان را پاسخ داد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور منتخب، حجت‌الاسلام حسن روحانی طی پیام‌های جداگانه‌ای پیام‌ تبریک سران برخی کشورها از جمله ترکیه، ونزوئلا و پاکستان را پاسخ داد.

حسن روحانی در پاسخ به پیام تبریک رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه با تاکید به اینکه «گسترش روابط همه جانبه با همسایگان از اولویت‌های سیاست خارجی دولت یازدهم ایران است»، اظهارداشت: دو ملت ایران و ترکیه دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی کم نظیری هستند.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران ابراز امیدواری کرد که این اشتراکات باعث ثبات و امنیت در این منطقه حساس و مهم از جهان در این برهه از زمان شود.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران در پاسخ به پیام تبریک نیکلاس مادورو موروس، با اشاره به اقدامات صمیمانه وی برای گسترش روابط دوستانه دو کشورابراز امیدواری کرد که مناسبات و همکاری های فی مابین در همه زمینه ها و برای حفظ منافع متقابل هرچه بیشترگسترش یابد.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران همچنین یاد وخاطره هوگو چاوز رییس جمهوری فقید ونزوئلا را گرامی داشت.

حسن روحانی همچنین در پاسخ به پیام تبریک نواز شریف، نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و آن را زمینه برقراری صلح و آرامش در منطقه و تقویت روابط تهران و اسلام آباد دانست.

رییس جمهوری منتخب ملت ایران تاکید کرد که پاکستان جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی دولت یازدهم ایران که از اولویت های آن گسترش روابط همه جانبه با همسایگان است، دارد.

نظرات بینندگان