arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۲

عذرخواهي غيرمستقيم آقای نخست وزير

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر ایرلند به صورت غیرمستقیم از آلمان به علت افشای نوار جنجالی بانکداران ایرلند عذرخواهی کرد.
به گزارش انتخاب، امروز دومین روز نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شهر بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) برگزار شد. ایندا کندی نخست وزیر ایرلند در این نشست از عملکرد بانکداران کشورش انتقاد کرد. اخیرا نواری منتشر شده است که در آن ، بانکداران ایرلندی در حال تمسخر طرح کمک مالی به ایرلند سخن می گویند و به مسخره کردن آلمان مشغول هستد. به گفته نخست وزیر ایرلند این نوار منتشر شده به اعتبار ایرلند آسیب رسانده است. این سخنان نخست وزیر ایرلند پس از اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مطرح می شود که از سخنان بانکداران ایرلندی به شدت انتقاد کرده است.
نخست وزیر ایرلند در این خصوص گفت: این اظهارات بانکداران ایرلندی به دموکراسی کشور آسیب می زند. من با سخنان صدراعظم آلمان در شب گذشته درباره مطالب فاش شده سخنان بانکداران ایرلندی موافق هستم. مطالب این نوار تکان دهنده است. آنها در نوار مذکور مطالبی تحقیر آمیز و با تکبر و بی ادبانه مطرح می کنند. این سخنان که مقامات بلندپایه بانکهای ایرلندی مطرح می کنند توهین به همه اعم از دولت ایرلند و شهروندان آن است.
نخست وزیر ایرلند این سخنان را پس از پایان نشست دو روزه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح کرد. افشای نوار مکالمات بانکداران ایرلندی که به سال دو هزار و هشت مربوط است سبب خشم شدید در ایرلند و کشورهای دیگر اروپایی شده است. در این نوار صوتی، بانکداران ایرلندی درحال خواندن سرود ملی آلمان پیش از جنگ جهانی دوم شنیده می شود.
نخست وزیر ایرلند در بخش دیگری از سخنان امروزش گفت: انتشار این سخنان به شهرت و اعتبار ما ضربه زده است. اما فکر می کنم همه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا درک می کنند این مطلب به گذشته و سالهای سخت گذشته مربوط است که این بانکداران بلندپایه چنین رفتاری از خود نشان داده اند.

نظرات بینندگان