arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۲

برای جذب 20 میلیون گردشگر به 2100 هتل نیازمندیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران با بیان اینکه برای جذب 20 میلیون گردشگر به 2100 هتل نیازمندیم گفت: جذب 3 میلیون گردشگر شیعه به ایران 100 سال طول می کشد.

به گزارش مهر، اکبر غمخوار در دومین هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که پیش از ظهر یکشنبه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد گفت: وقتی الگوهای موفق گردشگری در دنیا را مطالعه می کنیم به چند موضوع مهم برخورد خواهیم کرد. اگر کشوری به عنوان مقصد گردشگری در دنیا مطرح شده و توانسته گردشگر انبوه را جذب کند چند فعالیت مهم را انجام داد که باعث شده تا دسترسی گردشگران به کشورش راحت شود.

وی ادامه داد: امارات به 120 کشور جهان پرواز مستقیم دارد و یا کشور ترکیه در6 نقطه از شهرهای ایران پرواز مستقیم ایجاد کرده است و به دنبال مسیرهای جدیدی برای جذب گردشگران ایران به سمت ترکیه است، اگر می خواهیم 20 میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم باید ویزاها را برداشته و امکانات حمل و نقل مناسبی را فراهم کنیم، این کار بخش خصوصی نیست بلکه وظیفه دولت است که ما را در جذب گردشگران خارجی موفق کرده و به عنوان مقصد گردشگری مطمئن معرفی کند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران ادامه داد: اگر بخواهیم از میان 300 میلیون گردشگر شیعه تنها 3 سه میلیون از آنها را به ایران بیاوریم 100 سال طول می کشد این درحالی است که پیامبران ادیان مختلف در ایران دفن هستند و بقاع متبرکه و کلیساهای قدیمی در ایران داریم، آیا معرفی این امکانات وظیفه بخش خصوصی است یا دولتها؟

وی ادامه داد: اگر چهار هزار دفتر خدمات مسافرتی در ایران داشته باشیم سهم هر کدام از آنها 5 هزار گردشگر ورودی می شود آیا واقعاً دولتهای مختلف به بخش خصوصی اجازه رشد را داده اند تا بتوانند این تعداد گردشگر را به ایران بیاورند و یا اینکه تنها فشار و محدودیت را بر آنها اعمال کرده اند. 120 دفتر فعال در بحث تورهای ورودی تنها به کارهای روزمره مشغول هستند، این در حالی است که همه می دانند تور ورودی باعث توسعه مناطق محروم می شود اما آنها دستشان بسته است و امکانات لازم را ندارند.

غمخوار ادامه داد: اگر 365 روز سال را تقسیم بر 20 میلیون گردشگر کنیم باید روزانه میزبان  چندین هزار گردشگر باشیم، این تعداد گردشگر اگر بخواهند 5 روز در ایران بمانند 100 میلیون شب اقامت لازم است و به همین منظور باید 270 هزار اتاق در قالب 2100 هتل داشته باشیم.

وی افزود: در کشورهای دیگر برای ایجاد این زیرساختها می گویند به سرمایه گذار زمین رایگان داده و تا 20 سال پول آب و برق را از او نمی گیرند چون این تفکر را دارند که باید زیرساختهای گردشگری در کشورشان فراهم شود اما ما هنوز به این تفکر در ایران نرسیده ایم.
نظرات بینندگان