arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۲

مرعشی: در هیچ شرایطی به سازمان میراث فرهنگی برنمی‌گردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت خاتمی درباره احتمال بازگشت خود به سازمان در دولت روحانی تأکید کرد: در هیچ شرایطی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنمی‌گردم.

حسین مرعشی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت هشتم یکی از گزینه‌های مطرحی است که در محافل مختلف به عنوان گزینه ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت یازدهم مطرح می‌شود. وی در خصوص بازگشت خود به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: به هیچ وجه آمادگی ندارم برگردم و در هیچ شرایطی هم به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنمی‌گردم.

وی در خصوص مواردی که دولت یازدهم در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری باید مورد تأکید و پیگیری قرار گیرد نیز گفت: گردشگری از صنایع مغفول در کشور است باید برنامه‌هایی که در این 8 سال گذشته اجرا نشد اجرا شود.

مرعشی از جمله این موارد را ایجاد مناطق نمونه گردشگری در کشور عنوان کرد.

وی در پاسخ به اینکه بارها اعلام شده که بیشترین آمار ایجاد مناطق نمونه گردشگری در دولت‌های نهم و دهم بوده است، گفت: در این دولت‌ها فقط مناطق را مصوب کرده‌اند اجرا که نکرده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت هشتم تصریح کرد: باید سایت موزه‌ها ایجاد می‌شد که نشده است و باید در این دولت پیگیری شود و گردشگری ارزان از طریق کمپینگ‌ها باید محقق شود.

مرعشی افزود: باید سالانه 25 درصد رشد گردشگری در کشور می‌داشتیم که این رشد، منفی بوده است و باید در دولت یازدهم پیگیری شود و موارد مشابه بسیاری در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد که در این دولت باید به آنها پرداخته شود.

وی در خصوص واگذاری‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در روزهای پایانی دولت دهم به بخش خصوصی نیز به «فارس» گفت: درباره صحبت‌های ملک زاده باوری ندارم و صحبت نمی‌کنم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
0
2
بر اساس آخرین رایزنی ها ، دکتر احمد مسجد جامعی در صورتی که به وزارت ارشاد برنگردد ، حضورش در میراث فرهنگی قطعی است .

در دورانی که او وزیر ارشاد بوده است ، سازمان میراث فرهنگی و ایرانگردی زیر نظرش فعالیت می کرده و اکنون هم دکتر بهشتی و دکتر محیط طباطبایی همکاران آن روزهای وی ، پیگیر این انتصاب از سوی روحانی اند .

حتی شنیده شده شاید این دو سازمان مجددا احیا شده و سازمان کنونی منحل شود .
نظرات بینندگان