arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۲

کالاهای اساسی همچنان ارز مرجع می‌گیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی پورکاوه در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا این ادعای بخش خصوصی مبنی بر این‌که طی دو ماه اخیر ارز مرجعی برای واردات کالاهای اساسی و دارو به آنها تعلق نگرفته است صحت دارد بیان کرد: ما برای واردات نهاده‌ها و کالاهای اساسی هم به بخش خصوصی و هم بخش‌های دولتی ارز 1226 اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: مگر می‌شود که بخش خصوصی کالایی را با ارز 1226 وارد نکرده ولی آن را کماکان با قیمت‌های قبلی و براساس نرخ ارز مرجع به فروش برساند؟! این موضوع برای بخش خصوصی به صرفه نیست.

پورکاوه با بیان این‌که 10 قلم کالای اساسی و نهاده‌ها کماکان با ارز مرجع وارد می‌شود، تصریح کرد: این درحالی است که این ارز هم به بخش خصوصی و هم به بخش‌های دولتی برای واردات این کالاها اختصاص یافته است.

به گفته مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌طور مثال 5000 تن کره‌ای که چندی پیش از گمرکات کشور ترخیص شد همه توسط بخش خصوصی با ارز 1226 به کشور وارد شده است.

وی در پایان گفت: هرچند ممکن است در مقاطعی تخصیص ارز مرجع به بخش خصوصی با وقفه‌ی زمانی همراه بوده ولی همواره برای واردات کالاهای اساسی هم به بخش خصوصی و هم به بخش دولتی ارز مرجع اختصاص یافته است.

نظرات بینندگان