arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
سلیمان یک بار پیشنهاد حمله ی اسرائیل به مصر را کرده!

سیلمان، گزینه ی تمام عیار اسرائیل برای جایگزینی مبارک/ ویکی لیکس: صحبت تلفنی سلیمان با دولت اسرائیل از طریق یک خط تلفن مخفی

در یکی از اسناد ویکی لیکس در مورد عمر سلیمان و رابطه ی او با اسرائیل ،امده است: معاون رئیس جمهور مصر، عمر سلیمان گزینه ی منتخب اسرائیل است و هر روز با دولت تل اویو از طریق یک خط مستقیم و مخفی صحبت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در یکی از اسناد ویکی لیکس در مورد عمر سلیمان و رابطه ی او با اسرائیل ،امده است: معاون رئیس جمهور مصر، عمر سلیمان گزینه ی منتخب اسرائیل است و هر روز با دولت تل اویو از طریق یک خط مستقیم و مخفی صحبت می کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری انتخاب، سلیمان که به او برای تصدی مقام حسنی مبارک فشار اورده شده است، گزینه منتخب و ترجیحی دولت اسرائیل برای مقام ریاست جمهوری در مصر است.

بر اساس این سند ویکی لیکس، اسرائیلی ها او را در جلسه ای در سال 2008 با مقامات امریکایی انتخاب کردند.

بر اساس این سند ویکی لیکس، سلیمان به عنوان یک شخصیت کلیدی در پروسه صلح، یکبار پیشنهاد کرد که ارتش اسرائیل به مصر حمله کند تا از قاچاق سلاح به حماس جلوگیری شود.

این اطلاعات توسط ویکی لیکس و بعد از شروع مذاکرات عمر سلیمان با مخالفان دولت  منتشر شده است.

اسناد فاش شده از طریق ویکی لیکس نشان می دهد که روابط عمرسلیمان و امریکا و دولت اسرائیل چقدر  نزدیک بوده است و همچنین علاقه ی جدی این دولت ها را برای انتخاب عمر سلیمان به عنوان رئیس جمهور نشان می دهد.

در این سند ویکی لیکس امده است: دیوید هکام ، یک مشاور ارشد در وزارت دفاع اسرائیل به مقامات سفارت امریکا در تل اویو گفته است که هیئت وزارت دفاع اسرائیل به سرپرستی ایهود باراک تحت تاثیر عمرسلیمان قرار گرفته اند.

"هکام" همچنین از وضعیت ظاهری سالخورده و اشتباهات مکرر حسنی مبارک در صحبت کردن شگفت زده شده بود.

در این سند که در سال 2008، تنظیم شده است، امده است: هکام خیلی از عمرسلیمان تعریف کرد و همچنین گفت که یک خط اختصاصی و مستقیم بین وزارت دفاع اسرائیل و عمرسلیمان به صورت روزانه برقرار شده است.

در ادامه این سند امده است: هکام می گوید که اسرائیلی ها معتقدند که عمرسلیمان می تواند در صورت مرگ حسنی مبارک یا درصورت ناتوانی او، رئیس جمهور موقت مصر شود.

نظرات بینندگان