arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۲

عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری برای نخستین‌بار در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیاء (ص) از انجام موفق عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری برای نخستین‌بار در ایران خبر داد.

پیرحسین کولیوند، اظهارداشت: به همت متخصصان پزشکی کشورمان عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری برای نخستین‌بار در ایران در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیاء (ص) صورت پذیرفت.

وی افزود: بر این اساس در روز دوشنبه 10 تیر دو بیمار دارای بیماری "سر مقاوم به درمان" تحت عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری قرار گرفتند که در این راستا در روز سه‌شنبه 11 تیر نیز 4 بیمار دیگر تحت این عمل جراحی منحصر به فرد برای درمان قرار می‌گیرند.

کولیوند تصریح کرد: سرپرست تیم عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری بر عهده پروفسور علی گرجی مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیاء (ص) بود که وی همزمان رئیس مرکز تحقیقات "سر" یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان نیز است و دیگر اعضای این عمل جراحی منحصر به فرد نیز شامل دکتر طاهر طاهری، دکتر مصطفی صادقی، دکتر محوری، دکتر پورسینا و خانم‌ دکتر خداشناس بودند.

وی ادامه داد: در عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری که در حدود 4 ساعت به طول انجامید بیمار بدون بیهوشی و کاملاً در حال هوشیاری قرار داشت و در این شیوه جدید بدون درد بیمار در زمان عمل جراحی به تمام پرسش تیم جراحی نیز پاسخ داد تا تمام بررسی‌ها برای حفظ سلامت ارگان‌های حیاتی و مهم مغز نیز صورت پذیرد.

کولیوند در تشریح اهمیت این عمل جراحی منحصر به فرد اظهار داشت: پیچیدگی این عمل آنقدر بالا است که در دنیا فقط متخصصان پزشکی 4 کشور آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه از عهده انجام آن بر می‌آیند.

مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: عمل جراحی مغز در حالت هوشیاری دارای کمترین عارضه برای بیمار بوده و اینگونه عمل جراحی برای بیماران دارای تومور مغزی و بیماری "سر مقاوم به درمان" صورت می‌پذیرد که از نظر اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز برای کشور بسیار قابل توجه است زیرا چنین عمل جراحی در خارج از کشور حداقل 700 تا 900 میلیون ریال هزینه برای بیماران دارد در حالیکه در کشور در حال حاضر به صورت رایگان صورت می‌پذیرد.
نظرات بینندگان