arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۲

معاون وزیر ارشاد: خوشحالم که ناچار نشدم خانه‌ام را بفروشم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  ایسنا نوشت:

معاون هنری وزارت ارشاد با اعلام اینکه به زودی خانه عروسک راه‌اندازی می‌شود‌، گفت: خوشحالم ناچار نشدم، خانه‌ام را برای راه‌اندازی خانه عروسک بفروشم.

حمید شاه آبادی در نشستی که روز 11 تیر در دفتر معاون هنری وزارت ارشاد با حضور تعداد معدودی از خبرنگاران برگزار شد، افزود: به آقای صالح‌پور دبیر دوره پیشین جشنواره تئاتر عروسکی که مدام برای راه‌اندازی خانه عروسک پیگیری می‌کرد، گفتم حتی اگرشده، خانه‌ام را می‌فروشم تا این مکان راه اندازی شود، البته خانه من آنقدرها هم نمی‌ارزد.

او با بیان اینکه لازم نیست خبرنگاران همه صحبت‌هایش را منتشر کنند، اضافه کرد: از مکان‌های ویژه‌ای را برای راه‌اندازی خانه عروسک بازدید کردیم و برای خریداری یک ساختمان به نتیجه رسیدیم اما به دلیل اختلاف قیمت و نیز محدودیت منابع مالی در سال 91‌، پروژه متوقف شد.

در این نشست شاه‌آبادی افزود: شش ماه پیش بخشی از ملک مجاور معاونت هنری که توسط موسسه توسعه هنرهای معاصر خریداری شده، به تئاتر عروسکی اختصاص یافت و با نظر کارشناسی دوستان این مکان را برای راه‌اندازی خانه عروسک در نظر گرفتیم.

به گفته او، مالک این ساختمان موسسه توسعه هنرهای معاصر است و دیروز آخرین صورت‌برداری برای تهیه تجهیزات لازم انجام شد.

شاه‌آبادی گفت: پیش‌بینی ما براین است با ماموریتی که در چند ماه گذشته به طور جدی دنبال شده است، مساله سالن تخصصی تئاتر عروسکی تا چند ماه آینده حل می‌شود.

او با ارائه توضیحاتی درباره معماری این ساختمان افزود: ورودی اصلی این مجموعه کنار ورودی مرکز هنرهای نمایشی است و یک فضای لابی هم دارد که امیدواریم در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد.

در تکمیل این توضیحات، قادر آشنا مدیر اداره کل هنرهای نمایشی نیز گفت: سال گذشته ساختمانی را برای خانه عروسک در نظر گرفتیم اما به دلیل خلف وعده مالک که قیمت را ناگهان بالا برد، خریداری انجام نشد اما آقای شاه آبادی مدام پیگیر بود و ما ساختمان‌های بسیاری را بازدید کردیم تا اینکه مکانی که در مجاورت معاونت هنری است خریداری شد که جای بسیار خوبی است و دسترسی به آن آسان است.

وی ادامه داد: این ساختمان نه تنها قابلیت اجرای تئاتر عروسکی دارد که قابلیت اجراهای حرفه‌ای هم دارد و تفاوتش با دیگر مکان‌ها در این است که اولا خودمان مالک آن هستیم و در ثانی ساختمانی مسکونی نیست که بخواهیم آن را به مکانی فرهنگی تبدیل کنیم، از نظر فنی هم برای تئاتر عروسکی مناسب است.

به گفته این مدیر، سالن نمایش این ساختمان می‌تواند هم جوابگوی تئاتر عروسکی باشد و هم در جشنواره‌ها به دیگر تئاترها اختصاص پیدا کند.

در همین رابطه افضلی مدیر موسسه توسعه هنرهای معاصر که مالک این ساختمان است، نیز یادآور شد: یکی از ویژگی‌های این مجموعه این است که کاملا مستقل است. در آغاز در بخش عمرانی این ساختمان به دلیل مشکلاتی که با شهرداری داشتیم، تعلل به وجود آمد اما مشکل حل شد.

وی ادامه داد: ابتدا پیش بینی ما بر این بود که یک طبقه از ساختمان به تئاتر عروسکی اختصاص پیدا کند اما پس از آن تصمیم گرفتیم دو طبقه را به تئاتر عروسکی اختصاص بدهیم.

به گفته افضلی، معماری این ساختمان تا یک ماه و نیم دیگر به پایان می‌رسد و پس از آن مرحله فنی آغاز خواهد شد.

مدیرموسسه توسعه هنرهای معاصر در پاسخ به قادر آشنا درباره زمان افتتاح این ساختمان توضیح داد: این موضوع به مدیریت حضرتعالی بر می‌گردد. ما یک ماه و نیم دیگر بخش معماری‌اش را به پایان می‌رسانیم و اگر دوستان همکاری کنند، همزمان تجهیزات را هم فراهم می‌کنیم.

سپس حمید شاه آبادی گفت: ان شاء الله پایان شهریور ماه کودکان می‌آیند و کار را می‌بینند. امیدواریم برای دفتر تئاتر عروسکی هم جایی را پیدا کنیم. خوشبختانه این ساختمان اتاق گریم‌، واحد صدا و سقفی با ارتفاع 5/5 متر دارد و یک فضای کاملا تخصصی و ماندگار برای تئاتر عروسکی خواهد بود .

معاون هنری وزارت ارشاد که زودتر جلسه را برای شرکت در جلسه‌ی شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی ترک کرد، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره وضعیت بازسازی اداره تئاتر گفت: سند ساختمان اداره تئاتر به نام موسسه توسعه فرهنگ و هنر است، یعنی زیر مجموعه اداری مالی است و با تغییرات اساس‌نامه وارد بخش دولتی شده است. از آنجا که بخش دولتی در مورد ساخت و ساز محدودیت دارد، بحث تخریب اداره تئاتر با مشکل روبرو می‌شود.

وی با بیان اینکه به زودی بازسازی اداره تئاتر آغاز می‌شود، متذکر شد: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباری تامین شده است و هفته آینده عملیات بازسازی آغاز می‌شود.

معاون هنری در پاسخ به این نکته که هنرمندان تئاتر و مدیریت اداره تئاتر خواستار تخریب و نوسازی این بنا هستند، توضیح داد: چون سند در اختیار بخش دولتی است، این امر امکان پذیر نیست. امیدواریم تا ماه‌های اول دولت یازدهم ساختمان اداره تئاتر به بهره‌برداری برسد، براساس دستور وزیر ارشاد این بازسازی به عهده خود معاونت گذاشته شده است و پیمانکار هم مشخص شده است. قبلا مقاومتی بود که معاونت هنری خودش در این باره اقدام نکند اما حالا با دستور وزیر این مساله به معاونت بازگشت داده شد.

شاه آبادی ادامه داد: ساختمان اداره تئاتر در مقایسه با گذشته بسیار بهتر و تخصصی‌تر خواهد شد، از نظر سقف ‌، واحد گریم ‌، نور و غیره همه چیز بهتر می‌شود.

معاون هنری در پایان صحبتش گفت: به هر حال همه تلاشمان را می‌کنیم تا این بازسازی شود و دوستان نگویند یک خرابه به ما تحویل دادند.

نظرات بینندگان