arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۲

ادعای ضدایرانی رویترز درباره تولید موشک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: یک خبرگزاری انگلیسی مدعی شده که ایران مقادیر زیادی اکسید آلومینیوم تصفیه شده از کشورهای اروپایی چون آلمان و فرانسه برای تولید قطعات موشکی و زرهی خریداری کرده است.

به گزارش رویترز ، این خبرگزاری در گزارشی مدعی شد: که ایران سنگ معدن اکسید آلومینیوم که تا حد بسیار زیادی تصفیه شده را از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه وارد می‌کند که این اکسید آلومینیوم برای ساخت قطعات زرهی و موشکی قابل استفاده است.

رویترز ادامه داد علیرغم تحریم‌های زیادی که علیه برنامه هسته‌ای ایران تحمیل شده، سنگ معدن تصفیه شده از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا حذف شد.

بر اساس این گزارش، داده‌های صادرات از شرکت مستقل «سرویس‌های اطلاعات تجارت جهانی» نشان داد که بین ژانویه 2012 و مارس 2013، حدود 4 هزار تن متریک از آلومینیوم از جانب آلمان و فرانسه و همچنین «اسلوونی»، «ایتالیا»، «مجارستان» و «بلژیک» به ایران فروخته شده است.

«مارک گورویتز»، که پیشتر در وزارت دفاع آمریکا فعالیت می‌کرد و هم‌اکنون مشاور متخصص در امور فناوری موشکی و هسته‌ای است مدعی شده که ایران قابلیت دارد با استفاده از اکسید آلومینیوم شیمیایی، ترکیب‌های سرامیکی تسلیحاتی تولید کنند.

وی تصریح کرد: ایران کاملاً قابلیت تولید قطعات موشکی را دارد. آنها این امر را با کمی کا بر روی ترکیب‌های سرامیکی ساخته شده با اکسید آلومینیوم انجام داده‌اند و از آن برای تولید قطعات زرهی و قطعات موشکی استفاده می‌کنند.

نظرات بینندگان