arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

افشای کلیات طرح نقشه راه ارتش مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تشکیل دولت موقت انتقالی و تهیه پیش‌نویس قانون اساسی جدید از نکات مهم نقشه راه ارتش مصر محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، روزنامه الاهرام مصر امروز (چهارشنبه) کلیات طرح نقشه راه ارتش این کشور را که ضرب الاجل 48 ساعته به گروه های سیاسی این کشور داده است را  افشا کرد.

در این طرح  تشکیل یک دولت موقت و تعلیق قانون اساسی به مدت حداکثر یک سال پیش‌بینی شده است. همچنین قرار است گروهی از افراد نخبه مسئول تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید شوند که در آن مطالبات گروه‌های مختلف جامعه مصر لحاظ شود. پیش نویس قانون اساسی باید از سوی مقامات عالی دانشگاه الازهر قاهره نیز باید مورد تایید قرار گیرد.

همزمان یک شورای سه نفره  به ریاست رئیس شورای عالی قانون اساسی مسئولیت اجرای امور کشور را در دوره انتقالی که بین 9 ماه تا 1 سال طول خواهد کشید بر عهده می‌گیرد. تشکیل این شورا یکی از درخواست‌های  اصلی مخالفان و جنبش تمرد نیز بوده است.

بعلاوه یک دولت موقت تکنوکرات در دوره انتقالی به ریاست یکی از سران ارتش  تشکیل خواهد شد. دولت انتقالی باید مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس  را فراهم کند. در تمام این مدت ارتش بر روند کارها نظارت خواهد کرد تا در کمال بی طرفی برگزار شود.

روزنامه دولتی الاهرام مصر به نقل از منابع موثق می‌افزاید‌کسانی‌که با این ساز وکار مخالفات کنند به حصر‌خانگی محکوم شده و سپس در  دادگاه‌های  انقلابی محاکمه می‌شوند.

این مقام نظامی افزوده است که ارتش اطمینان داده که اخوان المسلمین را تحت نظر قرار می‌دهد  و با حصرخانگی، بازداشت  و یا ممنوعیت خروج از کشور به کنترل این جریان بپردازد.

این روزنامه همچینین اعلام کرده است که نیروهای امنیتی اخیرا در تفتیش مراکز این حزب مقادیری سلاح و مهمات کشف کرده‌اند.
نظرات بینندگان