arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

افزایش جنون جنسی با مصرف مواد روانگردان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت نسبت به مصرف مواد روانگردان در جامعه هشدار داد و گفت: مصرف این مواد باعث جنون جنسی شده و اولین پیامد مصرف این مواد که تردیدی در آن نیست، انتقال بیماری ایدز است.

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با فارس، در مورد تأثیر استفاده از قرص‌های روانگردان بر رفتارهای پرخطر جنسی گفت: مطالعات اولیه نشان می‌دهد که مصرف قرص‌های روانگردان در ایجاد رفتارهای پرخطر جنسی و بیماری ایدز تأثیر قطعی دارد و این مسئله به شدت خطرناک است.

وی ادامه داد: مصرف مواد صنعتی و قرص‌های روانگردان اولین چیزی که به انسان می‌دهد جنون است و در درجه اول، این جنون از نوع جنسی است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: متأسفانه مواد مخدر صنعتی به اسم مواد مخدر شناخته شده به مردم عرضه نمی‌شود و گاهی با عنوان‌های مختلفی همچون قرص‌های لاغری عرضه می‌شود.

گویا با خطرناک عنوان کردن عرضه این مواد در سطح جامعه افزود: عده‌ای ناآگاهانه و نادانسته به قصد دیگری این مواد را استفاده می‌کنند و اگر بدانند که این مواد چقدر خطرناک است. ممکن نیست به سمتش بروند اما در ابتدا به اشکال گوناگون به آنها عرضه می‌شود که باور کردنی نیست.

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده مصرف کنندگان این مواد دچار جنون جنسی می‌شوند و پیامد این جنون جنسی بیماری ایدز است و در آن تردیدی وجود ندارد.

گویا گفت: مسئله اساسی این است که روانگردان‌ها آن قدر خطرناک است که متأسفانه بسیاری از ابعاد و عوارض مصرف این مواد برای مردم ناشناخته است. وضعیت مصرف مواد روانگردان به شکلی در جامعه درآمده که بیش از بیماری ایدز مشکل‌ساز شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا می‌توان بین موج دوم ایدز که ناشی از اعتیاد و موج سوم که ناشی از رفتارهای پرخطر جنسی است موج دیگری را بر اثر این مواد صنعتی تعریف کرد گفت: انتقال ایدز از طریق اعتیاد و رفتارهای پرخطر جنسی از یکدیگر قابل جدا کردن نیست چرا که یکی تمام و دیگری آغاز می‌شود.

وی افزود: این موج‌های ایدز کنار یکدیگر تشکیل می‌شوند و کسی که اعتیاد دارد به سمت مصرف روانگردان‌ها می‌رود و کسی که این مواد را مصرف می‌کند دچار جنون جنسی شده، این فرد می‌تواند مبتلا به ایدز شود و در نتیجه این بیماری را به دیگران منتقل کند.
نظرات بینندگان