arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

حمله سلفی های کویت به مراسم یادبود «شیخ حسن شحاته»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسینیه «عاشور» در منطقه «بنید القار» در کشور کویت، شب گذشته شاهد برگزاری مراسم یادبودی به مناسبت شهادت «شیخ حسن شحاته» بود که از سوی سلفی های این کشور مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، منابع آگاه در این باره اعلام کردند: پیش از این شیعیان و حامیان شیخ حسن شحاته ، به برگزاری مراسم یادبود وی در حسینیه عاشور بنید القار دعوت کرده بودند که با مخالفت سلفی های این کشور همراه شد و آنها در شبکه های اجتماعی خواستار جلوگیری از برگزاری آن شده بودند.

با وجود مخالفت سلفی های کویت، این مراسم  شب گذشته برگزار شد که مورد حمله آنها قرار گرفت اما با دخالت نیروهای پلیس، از وقوع درگیری های بیشتر جلوگیری شد.

سلفی ها در شبکه های اجتماعی، برگزار کنندگان این مراسم را فتنه گر قلمداد کرده و از وزارت کشور کویت خواسته بودند تا جلوی برگزای آن را بگیرد.

نیروهای گشت وزارت کشور کویت به خاطر احتمال وقوع درگیری به این حسینیه در بنید القار حاضر شده بودند.

این منابع افزودند: حامیان مراسم یادبود حسن شحاته پس از حمله مخالفان برگزاری آن، از خود دفاع کردند اما نیروهای ویژه از وقوع درگیری جلوگیری کردند.

مسئولان حسینیه عاشور پس از حمله سلفی ها، درخواست وزارت کشور کویت مبنی بر توقف مراسم یادبود حسن شحاته را نپذیرفتند.

براساس گزارش خبرگزاری «نون » عراق، نیروهای ویژه کویت پس از وقوع درگیری، هزار نفر از سلفی های این کشور را که پیرامون این حسینیه گرد امده بودند،  از حسینیه مذکور دور کردند.

نظرات بینندگان