arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۲

تونسي ها با الگوگيري از مصري ها جنبش تمرد را آغاز کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جوانان تونسی در اقدامی مشابه با جوانان مصری از آغاز برنامه ای با عنوان جنبش تمرد در این کشور خبر دادند.

به گزارش انتخاب، بر اساس این برنامه، تعدادی از جوانان تونسی به جمع آوری امضا از مردم برای سلب اعتماد از مسئولان کشور اقدام کرده اند.

چند عضو جنبش تمرد در تونس امروز چهار شنبه در مصاحبه ای خبری گفتند:« تاکنون هزاران امضا در سلب اعتماد از مجلس موسسان( پارلمان) جمع آوری شده است و هدف از آغاز این طرح اصلاح مسیر انقلاب در کشور است».

این افراد مجلس موسسان را به نداشتن رویکرد درست سیاسی و تدوین قانون اساسی نامناسب برای کشور متهم کردند و افزودند:« قانون اساسی تدوین شده در مجلس موسسان بار دیگر دیکتاتوری را به کشور باز خواهد گرداند».

به گزارش خبرگزاری آلمان از تونس، محمد بنور سخنگوی جنبش تمرد در تونس به خبرنگار ما گفته است:«‌حرکت ما با الگوگیری از جوانان مصری است و هدف پاک سازی انقلاب و اصلاح مسیر حرکت انقلاب است زیرا انقلاب تونس از جانب عده ای سود جو به سرقت رفته و مصادره شده است».

وی افزود:«‌این جنبش از یک هفته قبل برای سلب اعتماد از دولت موقت، مجلس موسسان و قانون اساسی جدید،کار جمع آوری امضا را در استان های مختلف کشور آغاز کرده و تا غروب روز گذشته این امضاها به 571 هزار مورد رسیده است».

وی افزود:« در مرحله بعدی از طرح تمرد تجمعات مردمی در میدان های مختلف شهر به ویژه مناطق فقیر نشین برگزار خواهد شد و کم کم این تجمعات به شهرهای بزرگ تر گسترش خواهد یافت».

محمد بنور ابراز امیدواری کرد جنبش تمرد در مصر موفق شود.

نظرات بینندگان