arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۲

اولین واکنش نتانیاهو به اوضاع مصر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزير رژيم صهيونيستي در اولين واکنش به شرايط مصر و برکناري اخوان المسلمين از قدرت اعلام کرد تل آويو با دقت زياد اوضاع مصر را دنبال مي کند.

به گزارش انتخاب به نقل از باشگاه خبرنگاران، بنيامين نتانياهو در گفتگو با يک روزنامه ايتاليايي گفت:« کارشناسان اسرائيلي درباره حوادث مصر ديدگاه متفاوتي دارند. اسرائيل به سبب عزل محمد مرسي از رياست جمهوري مصر شادمان نيست زيرا مي دانيم هر تغييري در يک کشور در ادامه با تنش و اضطراب هايي همراه خواهد بود و تنش در مصر مي تواند بر اسرائيل يا کشورهاي ديگر تاثير بگذارد.

وي افزود: احتمال به قدرت رسيدن نيروهاي مسلح در مصر وجود دارد. بايد بدانيم از زمان هاي دور نيروهاي مسلح مصر عامل اصلي ثبات و آرامش در اين کشور بوده اند اما با توجه به ناآرامي هايي که اين کشور به ويژه در دوران اداره امور کشور به دست شوراي عالي نيروهاي مسلح داشته است شرايطي پديد آمد که مي تواند بر همسايگان از جمله اسرائيل تاثير منفي بگذارد.

 اوفر جندلمن سخنگوي رسمي کابينه اسرائيل نيز در اين باره گفت: تل آويو در حال حاضر ارزيابي خاصي از تحولات مصر ندارد، البته اين سياست را از دو سال پيش و حتي از زمان آغاز انقلاب 25 ژانويه 2011 در مصر تا به امروز دنبال مي کنيم.

نظرات بینندگان