arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۲

حجت‌الاسلام رئیسی: بخشی از آرای رئیس جمهور منتخب به واسطه روحانی بودن وی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون اول قوه قضائیه گفت: بی تردید بخشی از آرای مردم به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل حوزوی و روحانی بودن ایشان است و اقبال جامعه ایرانی به روحانیت همواره وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم با بیان اینکه علما در طول تاریخ همواره وظیفه مهم ، تعلیم و تعدیل اجتماع را  عهده دار بودند افزود: تزکیه درست نیز تنها در چهارچوب توجه به بایدها و نبایدهای الهی و احکام دینی حاصل نمی‌شود از این رو مبلغان دینی نباید در کار خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر از کسی هراس داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز کسانی که به دنبال تبلیغ دین هستند مورد هجمه دشمنان قرار دارند، افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا شبکه‌های ایرانی را از ماهواره‌های خود حذف کرده‌اند اما مبتذل‌ترین شبکه‌ها و سایت‌های غیر اخلاقی آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

غربی‌ها تحمل انتشار و گسترش حق و حقیقت را ندارند

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه غربی‌ها تحمل انتشار و گسترش حق و حقیقت را ندارند، افزود: امروز چند صد هزار کانال ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است و این در حالی است که کشورهای غربی مانع از پخش برنامه‌های چند کانال ماهواره ای ایران در جهان می‌شوند.

وی تاکید کرد: سخن حقی که از معارف اسلامی و قرآنی منتشر می‌شود تاثیر خود را در جوامع بشری خواهد گذاشت و در این راستا وظیفه مبلغان دینی بسیار مهم است و مبلغان شیعه دیگران را با خود همراه می‌سازند اما دیگر مبلغان تنها راه را نشان می‌دهند.

روحانیت مطمئن ترین گروه مرجع در بین مردم ایران است

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه با وجود همه تبلیغات مسموم، اما امروز روحانیت به عنوان مطمئن ترین گروه مرجع در بین مردم ایران است، افزود: روحانیت تاثیرگذارترین جریان در نظام اسلامی و در میان ملت ایران است و به همین دلیل دشمنان از حمله به آن از هیچ تلاشی دریغ و چشم پوشی نمی‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بی‌تردید بخشی از آرای مردم به حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به دلیل حوزوی بودن ایشان است، افزود: اقبال جامعه ایرانی به روحانیت همواره وجود داشته که در این دوره از انتخابات نیز با برگزیده شدن آقای روحانی شاهد آن بودیم.

طلاب وظیفه دارند جایگاه رهبری و حوزه‌ها را حفظ کنند

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر این مطلب که طلاب و روحانیون وظیفه دارند جایگاه رهبری و حوزه‌ها را حفظ کنند و اجازه ندهند توطئه‌های دشمنان موجب تضعیف روحانیت شود، گفت: قشر روحانیت در سالهای انقلاب و دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است و حوزه‌های علمیه هیچ‌گاه مردم را تنها نگذاشته‌ و خود در خط مقدم دفاع از اسلام و کشور قرار داشته‌اند.

وی افزود: جریان‌های سلفی‌گری، وهابیت و مسیحیت و نفوذ آنها را می‌توان از جمله عوامل تضعیف روحانیت برشمرد و در این راستا باید مقابله علمی و منطقی با این جریانات را در دستور کار قرار داد.

حجت الاسلام رئیسی به گسترش وسایل ارتباط جمعی در دنیای امروز اشاره و عنوان کرد: با وجود همه این پیشرفت‌ها، اما منابر و موعظه هنوز تأثیر و جایگاه خود را حفظ کرده و در واقع این امر افتخار بزرگی برای مکتب شیعه و اسلام است.

وی خدا فراموشی و خودفراموشی را  ریشه بسیاری از جرایم دانست و ابراز داشت: روحانیون و مبلغان باید در بیان بایدها و نبایدها، امر به معروف و نهی از منکر و احیای این فریضه اهتمام جدی داشته باشند که ظرفیت ماه مبارک رمضان می‌تواند در تبلیغ این امور در بین اجتماع موثر باشد.
نظرات بینندگان