arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

لابی صهیونیسم برای کنگره آمریکا درباره ایران تصمیم‌سازی می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به نفوذ بالای لابی صهیونیسم در کنگره آمریکا، تصریح کرد: تیم سیاست داخلی و خارجی آمریکا باید در ارتباط با ایران به صورت عقلایی و بر مبنای واقعیت‌های موجود تصمیم گیرد.

حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نامه 43 نماینده کنگره آمریکا به اوباما برای کاهش ندادن تحریم‌های ضد ایرانی، گفت: کنگره آمریکا به عنوان شاخه قانون‌گذار این کشور که متشکل از مجلس سنا و مجلس نمایندگان است در مجموع 535 عضو هستند.

نماینده مردم سلسله و دلفا‌ن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از آنجایی که کنگره رکن قانون‌گذار آمریکا است، لابی صهیونیسم در آن نفوذ کرده و طبیعی است که افرادی را به درون ساختار نهاد قانو‌ن‌گذار واشنگتن هدایت کرده تا تصمیمات این مرجع را به سمت‌وسوی مد نظر سوق دهد.

وی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که منجر به روی کار آمدن دولت اعتدال و تدبیر شد، چنان هراسی به دل سران صهیونیسم و وا‌بستگان آنان انداخت که لابی صهیونیسم در کنگره را به تکاپو انداخت تا مانع از کاهش تحریم‌های ضد ایران شود.

سوری تاکید کرد: بر این اساس سرسپردگی عده‌ای از نمایندگان کنگره آمریکا به لابی صهیونیسم و ممانعت آنها از تغییر سیاست خارجی کاخ سفید، یکی از دلایل تناقض در تصمیم‌سازی‌های قوه مجریه آمریکا در قبال مسائل منطقه‌ای به ویژه ایران است.

نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اگر افرادی در قوه مجریه آمریکا حضور داشته باشند که بخواهند با ایران از طریق دیپلماسی وارد مذاکره شوند، این کنگره آمریکا‌ست که نمی‌گذارد چنین اتفاقی رخ دهد چرا که تا زمانی که لابی صهیونیست‌ها در کنگره آمریکا نفوذ دارد هیچ کدام از این اقدامات نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ادامه داد: تیم سیاست داخلی و خارجی آمریکا باید در ارتباط با ایران به صورت عقلایی و بر مبنای واقعیت‌های موجود تصمیم گیرد و بداند با تحریم‌های بیشتر اهداف مورد نظر رژیم‌صهیونیستی محقق نخواهد شد.

۴۳عضو کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به کاخ سفید هشدار داده‌اند که به بهانه انتخاب روحانی فشارهای تحر‌یمی را علیه ایران کاهش ندهند.
نظرات بینندگان