arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۲
سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران تاکید کرد:

معرفی یک معاون برای تصدی وزارت کار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور از اتفاق نظر اعضای کانون بر روی یکی از پنج گزینه احتمالی تصدی وزارت کار خبرداد و بر روند انتخاب وزیر کار دولت آینده به دور از سهم خواهی و سیاست بازی تاکید کرد.

هادی ابوی در گفت‌وگو  ایسنا، اظهار کرد: وزارت کار به یک آدم بی‌طرف احتیاج دارد نه کسی که به طیف و گرایش سیاسی خاصی وابسته باشد.

وی افزود: تجربه تلخ دورانهای گذشته نشان داده نفوذ افراد سیاسی به وزارت کار به ضرر جامعه کارگری و اقتصاد مملکت تمام شده است چرا که اساسا مساله کار و کارگری به سیاست بازی نیازی ندارد و اگر قرار است به فرموده مقام معظم رهبری حماسه اقتصادی خلق شود و مملکت از وضعیت کنونی اقتصاد برون رفت داشته باشد تنها راه، سپردن سکان وزارت کار به یک فرد درد آشنا و آگاه به امور مربوط به حوزه کار و کارگران است.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور با بیان اینکه وزارت کار فعلی با وزارت کار 8 سال قبل بسیار متفاوت است، ادامه داد: وزارت کار کنونی ترکیب و ادغامی از سه وزارتخانه تعاون، رفاه و کار است؛ وزارتخانه‌ای که 16 زیرمجموعه مهم اجتماعی و اقتصادی در آن تجمیع شده و مسوولیت تحقق بخش اعظمی از مطالبات اجتماعی مردم را برعهده دارد بنابراین وزیر کار دولت آینده باید از عهده اداره چنین تشکیلاتی بر آید.

به اعتقاد ابوی دولت تدبیر و امید برای تصدی وزارت کار باید تدبیر کند و فردی کارشناس و مدبر را که درد کارگران را به خوبی لمس کرده و برای درمان آن چاره دارد، انتخاب کند.

وی در عین حال از پیشنهاد یکی از معاونان کنونی وزارت کار برای تصدی وزارت کار خبر داد و گفت: دلیل اینکه وی را پیشنهاد کردیم این است که فردی با تجربه و با سابقه و در بطن وزارت کار بوده و از ابتدای مسوولیتش به عنوان یک کارشناس و مدیر کل تا معاونی با کار کارشناسی در مجموعه فعالیت کرده و با سفارشهای سیاسی سر کار نرفته است.

ابوی اضافه کرد: وقتی چنین سرمایه‌ای در وزارتخانه وجود دارد دلیلی ندارد او را کنار بگذاریم و از افرادی که نگاه سیاسی به مقوله کار دارند، استفاده کنیم.

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور همچنین از اتفاق نظر اعضای کانون بر روی یکی از 5 گزینه مطرح تصدی وزارت کار خبر داد و از تیم مشاوران دولت آینده خواست تا نظر تشکلهای کارگری را نیز جویا شوند و به دور از سهم خواهی و سیاست بازی فرد اصلح را انتخاب کنند.
نظرات بینندگان