arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۹ بهمن ۱۳۸۹

ناراحتی شدید افخمی: باز هم می گویم، "فرزند صبح" فیلم من نیست

فیلم سینمایی فرزند صبح پس از سالها انتظار شب گذشته(18 بهمن) درحالی برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر و در سالن همایش‌های برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد كه بهروز افخمی كه نامش به‌عنوان كارگردان فیلم در تیتراژ اثر درج شده بود؛ فقط مسئولیت فیلمنامه آن را برعهده گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلم سینمایی فرزند صبح پس از سالها انتظار شب گذشته(18 بهمن) درحالی برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر و در سالن همایش‌های برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش درآمد كه بهروز افخمی كه نامش به‌عنوان كارگردان فیلم در تیتراژ اثر درج شده بود؛ فقط مسئولیت فیلمنامه آن را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایلنا، فیلم سینمایی فرزند صبح به مدت بیش از 120 دقیقه در سالن همایش‌های برج میلاد به نمایش درآمد و پس از نمایش آن؛ بهروز افخمی به برخی از سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

افخمی كه به شدت از نمایش فیلم ناراحت بود و قصد مصاحبه نداشت؛ به اصرار خبرنگاران در محل برگزاری نشست‌های مطبوعاتی حاضر شد و با اشاره به ضعیف بودن این فیلم گفت: من در گذشته 2 نامه نوشته‌ام و توضیح دادم كه به‌دلیل آنكه این فیلم با تكنیك سوپر 35 یعنی به صورت قاب باز فیلمبرداری شده است؛ باید در هنگام نمایش یك تصویر عریض از میان این قاب انتخاب و به نمایش درآید اما از آنجا كه چنین درخواستی را هیچ لابراتواری در ایران نمی‌تواند انجام دهد؛ پیشنهاد كردم حتماً باید این كار در خارج از كشور انجام شود.

افخمی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بد لهجه‌ی بازیگران گفت: من در 2 نامه‌ای كه به خانه‌سینما و مدیریت جشنواره نوشته بودم؛ اعلام كردم كه من در جریان دوبله فیلم نیستم و مورد تایید من نیست و گفتم كه این فیلم، فیلم من نیست و فقط مسئولیت فیلمنامه را قبول دارم.

وی ادامه داد: فیلمنامه این فیلم 10 سال پیش تصویب شد و براساس آن فیلم ساخته شد اما اتفاقاتی كه بعداً درباره فیلم افتاد را قبول ندارم.

افخمی با اشاره به هزینه ساخت این فیلم گفت: ساخت این فیلم یك میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه برداشته است اما اموالی كه امروز دراختیار تهیه‌كننده است؛ نزدیك به 2 میلیارد است هرچند دستمزدی كه من در آن زمان گرفتم كمتر از نصف دستمزدی بود كه برای فیلم‌های دیگر گرفتم.

وی ادامه داد: در زمان تدوین فیلم توسط سیف‌الله داد؛ هزینه‌ی تدوین را خودم تقبل كردم به همین دلیل حتی باید خسارت را بگیرم اما امروز من را مسئول كاری می‌دانند كه در جریان آن نبودم.

افخمی با اشاره به وضعیت صدای فیلم گفت: قرار بود صدای فیلم به صورت دالبی 5 به یك تهیه‌ شود اما در مراحل آخر كار مشخص شد پولی برای این كار وجود ندارد به همین دلیل بخشی از این كار را نیز در دفتر خودم انجام دادم.

افخمی درباره اینكه گفته می‌شود كه وی ساخت فیلم را نیمه‌كاره رها كرده است، گفت: 3 سال پیش فیلمبرداری این فیلم تمام شد و تا 2 سال بعداز آن من تهیه‌كننده‌ها را نمی‌توانستم پیدا كنم اما زمانی كه من به كانادا رفتم بدون حضور من ساخت فیلم ادامه پیدا كرد.

افخمی تاكید كرد: بسیار خوب بود اگر این فیلم امروز اینجا اكران نمی‌شد و آنچه كه شما امروز دید را من قبول ندارم و راه اصلاح آن این است كه بسیاری از تصاویر و صدایی كه امروز در این سالن شنیدیم؛ حذف شود و به دور ریخته شود. داستان اصلی این فیلم بیشتر روی كودكی حضرت امام(ره) تاكید دارد.
نظرات بینندگان